MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Israel van kaart vegen

    De Iraanse president heeft een nieuw doel in zijn kabinetsplannen.

    Zou Bush toch niet een klein beetje gelijk hebben dat Iran heel gevaarlijk is voor de wereldvrede :roll:
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Tja er zit inderdaad wat in, maar dan echt alleen maar om een atoomoorlog te voorkomen. Israel is ook wel een beetje gek geworden in de loop van de decennia. Het midden oosten zal er waarschijnlijk nooit in slagen zich te verenigen en dit te doen. Dat is ze in het verleden niet gelukt en zal in de toekomst ook niet lukken. Zolang landen als Saoudi Arabie en de Ver. Arab emiraten enzo er allemaal niets voor voelen, zullen de landen zich nooit kunnen verenigen.
    Het middenoosten zal nooit een blok als europa en Noord amerika kunnen vormen, en zolang dat niet gebeurt, zie ik persoonlijk niet echt een gevaar. Goed aanslagen hier en daar zijn klote, maar ik denk niet dat de agressors individueel bij machte zijn tot echte oorlogen te komen.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Nu vind ik Israel ook niet het meest bevorderlijke land voor wereld vrede.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    In veel landen in het Midden-Oosten is het heel gewoon om te progageren dat alle Joden de zee in moeten. Dat het nu openlijk gezegd wordt is alleen een verrassend omdat het openlijk gezegd wordt en niet om de inhoud. Mensen die vaak beweren dat Hamas of Jihad een vrijheidsstrijd voeren zitten ernaast. Deze groepen willen niet in vrede naast Israƫl leven, de Joden moeten van de aardbodem.

    Kijk voor de grap eens op Memri.org, dan zie je wat voor verhalen er over Joden geschreven worden zelf in een relatief gematigd land als Egypte. Verhalen als dat Joden op hun feestdagen het bloed van hun eigen kinderen drinken.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ja weet je wat het ook is, dat soort reacties komen van extremisten. dus mensen met weinig hersenen en een grote bek en een kronkel in den kop. In israel heten de extremisten orthodoxen en kolonisten. het zijn altijd de groepen die in een 'extreem' leven, die botsen.
    Is altijd zo geweest, zal altijd zo zijn. het zijn groepen die feitelijk nooit een meerderheid vertegenwoordigen.

    net als met voetbalhooligans. het zijn de debielen (ja op enkele uitzonderingen na) die rellen en de boel verkloten. maar het voetbal blijft gewoon voetbal.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Deze reactie komt van de president en opperbevelhebber van de strijdkrachten van Iran en zo'n land moet een atoombom krijgen :shock:

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Ja kijk ik wil me nu niet als extremisten-lover profileren,

    maar doet Bush niet hetzelfde? Als je als normale burger (nog altijd de grote meerderheid) in een land woont en een machtige regeringsleider roep dingen als... "dat land is een terroristenstaat, een agressor, een gevaar voor de wereldvrede", dan vind je dat op z'n zachtst gezegd ook niet fijn. jij kan er niks aan doen, en doet gewoon je ding...

    als je de bevolking van de landen in een cirkel weergeeft, en alleen de buitenste rand ziet als potentieel gevaar, dus zowel van bijv israel als van iran, en je ziet het zo dat eigenlijk alleen die buitenste linies botsen, is het een veel kleiner probleem. Iran gaat niet kloten met atoombommen. Ze weten dat er dan niks overblijft van hun land.
    Net zo min dat israel een ultraorthodoxe jood in de buurt laat van hun lanceerinstallaties.
    het wordt pas zeuren als de extreme milities zwaar materieel in handen krijgen, maar dan nog is het een kleine groep die zich zo profileert.

    kijk naar de nieuwe grondwet in irak.
    met bijna 80% aangenomen.
    als je de 20 % tegenstemmers neemt, denk ik dat daarvan nog es 75% oprecht tevreden was onder saddam en tegen heeft gestemd uit protest, maar het daar verder bij laat. de 25% van de 20% tegenstemmers is dus ongeveer 5% van de bevolking (nog ruim genomen volgens mij) die wellicht in staat is tot het ondernemen van fysieke acties.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh
    Ja kijk ik wil me nu niet als extremisten-lover profileren,

    maar doet Bush niet hetzelfde?
    Yep maar zou je net zo goed slapen als Iran er een heeft als dat Bush er een heeft, klein verschilletje denk ik hoewel ik tegen die wapens ben.

    het wordt pas zeuren als de extreme milities zwaar materieel in handen krijgen, maar dan nog is het een kleine groep die zich zo profileert.
    Dat is dan nu toch het geval want deze uitspraak komt van de president van Iran

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ja je hebt ook zeker gelijk Sjaak.
    Ik probeer alleen wel onderscheid te houden tussen gevaarlijke gekken en een heel land. de president vertegenwoordigt een land, maar ja in amerika is meer dan de helft het ook niet meer met hun leider eens, en wij zijn het ook vaak oneens met balkenende.

    ik ben wel blij dat ik hier woon trouwens hehehehe

  10. #10
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Het probleem is dat er in het Midden-Oosten juist onder gematigde lieden deze ideeƫn over Israƫl de ronde doen. Het is in een liberaal gezin in Egypte alles behalve ondenkbaar dat de heersende mening is dat Israƫl vernietigd moet worden. Dat is de kern van het probleem, dat het niet beperkt blijft tot extremisten. Uiteraard zullen er velen zijn die er anders over denken, maar dat doet niet af aan de ernst van het probleem.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Iedereen die het over mensen uitroeien of landen van de kaart vegen heeft is voor mij een EXTREMIST :x

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Met alle respect..

    Maar Amerika is even kwaadaardig als een land als Iran.
    Ze verpakken hun boodschap alleen iets beter. Ze hebben
    een PR team dat weet hoe het werkt..

    Het enge aan Iran vind ik alleen wel dat ze zoveel blinda haat koesteren..
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey
    Met alle respect..

    Maar Amerika is even kwaadaardig als een land als Iran.
    Ze verpakken hun boodschap alleen iets beter. Ze hebben
    een PR team dat weet hoe het werkt..

    Het enge aan Iran vind ik alleen wel dat ze zoveel blinda haat koesteren..
    Welnee, Amerika en Iran vergelijken is onzinnig. Ze lijken in niets op elkaar.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Tis allemaal een pot nat.


    op de vot dermit

  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Quote Originally Posted by mossad
    Quote Originally Posted by Mickey
    Met alle respect..

    Maar Amerika is even kwaadaardig als een land als Iran.
    Ze verpakken hun boodschap alleen iets beter. Ze hebben
    een PR team dat weet hoe het werkt..

    Het enge aan Iran vind ik alleen wel dat ze zoveel blinda haat koesteren..
    Welnee, Amerika en Iran vergelijken is onzinnig. Ze lijken in niets op elkaar.
    volgens mij is het hele idee van 'de as van het kwaad' eigenlijk een verbloemde naam voor dezelfde boodschap, of ik moet me heel sterk vergissen.

    Ik ben net als jullie absoluut tegen kernwapens in Iran (andere topic) en vindt dat er in zo'n geval absoluut militair ingegrepen mag worden. Maar dit is gewoon een uitspraak en zoals mossad hierboven al zei helaas is deze boodschap de doelstelling van een heleboel arabische organisaties, dus niets nieuws, Israeliers zullen er geen seconde minder om slapen denk ik.
    Het grote verschil in mijn ogen is dat Amerika niet door ideologische haat wordt gedreven. De oorlog in Irak heeft in Amerika drie soorten voorstanders. De mensen die vinden dat Irak bevrijd moest worden, de mensen die dachten dat Irak een terroristische dreiging vormde en de derde groep die er slechts voor de olie is. Nu is die derde reden een zeer slechte reden voor een inval, Amerika zou het nooit hebben gedaan zonder de vele resoluties en de steun van meerdere landen. Bovendien zou Amerika dat een democratie is, absoluut in opstand komen als hun leger doelbewust en systematisch burgers van een land zou doden.

    Ik heb een behoorlijke aversie tegen meneer Bush en vind dat hij met zijn club op een arrogante manier de fout in gaat en dat is zeer kwalijk. De anti-Amerika sentimenten draaien alleen af en toe wat door.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Israel van de kaart vegen.....?
    Lijkt me een uitstekende oplossing! Geef ze ergens anders een stuk land, ver weg van alle moslims. In Australie hebben ze volgens mij nog land genoeg en kunnen ze de eerste tijd nog blijven koloniseren, zonder dat ze iemand lastig vallen.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Israel van de kaart vegen.....?
    Lijkt me een uitstekende oplossing! Geef ze ergens anders een stuk land, ver weg van alle moslims. In Australie hebben ze volgens mij nog land genoeg en kunnen ze de eerste tijd nog blijven koloniseren, zonder dat ze iemand lastig vallen.
    Sluit je aan bij de hezbollah zou ik zeggen en help mee aan die uitstekende oplossing...

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Judas
    Quote Originally Posted by Anonymous
    Israel van de kaart vegen.....?
    Lijkt me een uitstekende oplossing! Geef ze ergens anders een stuk land, ver weg van alle moslims. In Australie hebben ze volgens mij nog land genoeg en kunnen ze de eerste tijd nog blijven koloniseren, zonder dat ze iemand lastig vallen.
    Sluit je aan bij de hezbollah zou ik zeggen en help mee aan die uitstekende oplossing...
    was ik al lid van, heb alleen m'n contributie al twee maanden niet betaald en een paar keer afgezegd voor bardienst... volgens mij lig ik er nu uit...

  19. #19
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Zonder Amerkia hadden we anders wel duits gepraat....

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    @ skindo... dat hebben we vnl te danken aan de britten, maar ze hebben zeker geholpen (onder bepaalde voorwaarden)

  21. #21
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Geloof maar niet dat engeland het alleen van Duitsland had gewonnen....
    Anyway wat ik bedoelde was dat hoewel Bush een lul is wil nog niet zeggen dat heel Amerika een kloteland is.....

  22. #22
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    345
    vCash
    126000

    Default

    Isreal van de kaart vegen is niks nieuws. Heeft de islamitische wereld al vaak geprobeerd maar moest het daarbij zwaar ontgelden.
    Israel is de Fedor van het Midden-Oosten. Leer ermee te leven.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chickenwing
    Isreal van de kaart vegen is niks nieuws. Heeft de islamitische wereld al vaak geprobeerd maar moest het daarbij zwaar ontgelden.
    Israel is de Fedor van het Midden-Oosten. Leer ermee te leven.
    Zo is het maar net, in de 6 daagse oorlog hebben we gezien hoe Israel als klein landje het hele Midden Oosten versloeg (een overmacht van wel 20 landen) dus leg je er maar bij neer want Israel heeft het allersterkste en best gemotiveerde leger in de wereld. Niemand kan daar aan tippen.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Niet overdrijven he Sjaak. 20 landen is wel erg veel. Het waren Syrie, Jordanie en Egypte en nog wat andere achter de schermen.
    Weet niet of men nog zo fanatiek is als toen.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    345
    vCash
    126000

    Default

    Het heeft niks met fanatiek te maken maar met tactiek. Een heel proffesioneel leger. Het klopt dat ze al lang geen oorlog meer hebben gevoerd. Omdat er geen vijand is die het nu nog in zijn hoofd haald.
    Ik vind wel dat de palestijnen een eigen staat mogen hebben. Maar als die mafketels dat willen bereiken door middel van aanslagen en allahuakbar dood aan joden dan kunnen ze het wel vergeten.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •