MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 46 FirstFirst 1234567814 ... LastLast
Results 76 to 100 of 1144
  1. #76
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Dat is inderdaad lastig. Maar objectief gezien kan je wel stellen dat Bluming Kaicho met een respectabel aantal andere grootmeesters ruzie heeft. Je kan dit inderdaad lezen in zijn biografie en op de website en bovengenoemde links. Dat kan niet alleen aan de anderen liggen.
    Uiteraard weet ik niet hoe de gewraakte personen zich tegenover hem hebben opgesteld. Misschien zijn er wel heel veel mensen met een hoog testosterongehalte in de vechtsport (en de kyokushin) die vooral graag eigen baas zijn.
    Maar inderdaad triest dat dit zo verloopt en hoe serieus wordt de kyokushingemeenschap op een gegeven moment nog genomen.

    marcel T (niet ingelogd)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    voor buitenstaanders is dit belachelijk en hilarisch.. maar het blijft een treurige zaak natuurlijk, maar goed het vechtsportwereldje is altijd al doorspekt geweest van afgunst & jaloezie

  3. #78
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Somewhere
    Posts
    196
    vCash
    126000

    Default




  4. #79
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Dat is inderdaad lastig. Maar objectief gezien kan je wel stellen dat Bluming Kaicho met een respectabel aantal andere grootmeesters ruzie heeft. Je kan dit inderdaad lezen in zijn biografie en op de website en bovengenoemde links. Dat kan niet alleen aan de anderen liggen.
    Natuurlijk niet hij heeft bonje met iedereen en alles :roll:

    Ook met onze shihan Hollander heeft hij al 30 jaar een vete. Bluming kan het niet verteren dat Sosai Oyama shihan Hollander boven hem verkoos en Bluming persono non grato maakte en uit de Kyokushin organisatie zette :idea:

  5. #80
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    648
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het erg triest. Jon Bluming heeft nu zelfs een breuk met 2 van zijn trouwste leerlingen: Tom Eikmans en Frans van Wijngaarden (school Muramachi). Deze heren zijn al jaren leerlingen van hem.

    Ik snap er niets van.

  6. #81
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ook met de Gordeau's maar het zal wel aan anderen liggen :roll:

  7. #82
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Kuipers vorige maand 5e dan nu 7e dan :shock:

    http://www.internationalkyokushinbud...ent/view/20/1/

    Verschuren 5e dan :shock: :shock:

  8. #83
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Kuipers vorige maand 5e dan nu 7e dan :shock:

    http://www.internationalkyokushinbud...ent/view/20/1/

    Verschuren 5e dan :shock: :shock:
    Hahaha de wonderen zijn de wereldt nog niet uit , jon bluming de Dan makelaar is nog niet uit verkocht .
    :shock:
    oesh

  9. #84
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

    41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan

  10. #85
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Vroeger was het zo dat je moest knokken, om te laten zien dat je een dangraad waard was.

    quote van Blumings' site:
    Oprichting Kyokushin-Budokai.
    In 1980 droevig door alle politiek en de zgn. budoka die niets presteren of gepresteerd hebben richtte hij (Jon Bluming) de Kyokushin Budokai op.

    Nu slaan mensen bij Bluming al hun 3e dan over en worden plots 4e dan. Wat zegt zo'n dangraad dan nog!?!?!!?

  11. #86
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    hahaha, jij doelt zeker op het gradueren van Robert Akse SHIHAN 4e dan!

  12. #87
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

    41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan
    Is dit niet die Henk Kuiper die ooit eens een freefighpartij tegen Joop Kasteel vocht in Sporthallen Zuid een aantal jaar terug ?

    Groet,

    Sammy (niet ingelogd)

  13. #88
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Spijkerkwartier
    Posts
    1.764
    vCash
    126000

    Default

    Spannende partij was dat he

  14. #89
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ja, die man weet echt waar de full contact-mosterd vandaan gehaald wordt.

    Groetjes,

    Sammy (nogmaals niet ingelogd)

  15. #90
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    In sommige organisatie kan het hard lopen met de promoties.

    In andere kyokushin organisaties soms extreem in het tegenovergestelde. Neem nou Koen Scharreberg zonder twijfel een van neerlands aller beste kyokushinkarateka's, hij heeft een 4e dan. Maar deze graad had hij ook al toen Sjaak van de Velde nog een bruine band was. Sjaak is nu 6e dan en Koen nog steeds 4e dan. Als er één iemand binnen de kyokushin een hoge graad verdiend is Koen het wel. Koen is een tijdgenoot van Gerard Gordeau en Gerard heeft een 9e dan!

  16. #91
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Of Michel Wedel. Top karateka en ook nog steeds 4e dan.

  17. #92
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Anonymous
    Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van Kuiper gehoord.

    41 jaar en 7e dan .................de tranen schieten in me ogen wie is die man en waar komt die ineens vandaan
    Is dit niet die Henk Kuiper die ooit eens een freefighpartij tegen Joop Kasteel vocht in Sporthallen Zuid een aantal jaar terug ?

    Groet,

    Sammy (niet ingelogd)
    ja klopt dat is die henk kuiper

    oesh

  18. #93
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    dit is zen eiggen site


    http://www.budocentrumcooper.nl

  19. #94
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Hij staat wel met Mike Tyson op de foto.

    Henk Kuipers is echt wel een goede karateka! En zijn assistent Arjan van Dijk ook.

  20. #95
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.
    Onder welke steen heb jij gelegen dan de afgelopen 25 jaar? Zo onbekend is hij toch ook niet.

  21. #96
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Elke dan die je "krijgt" lijkt mij een stuk minder waard dan eentje waar je voor hebt moeten knokken.

    Alles tot en met de 3e dan is een zeer knappe prestatie, de rest is leuk voor erbij.
    Het lijkt mij dat ook stug dat een "old school" karateka als Koen Scharrenberg zich hier erg druk om zal maken.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  22. #97
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Het lijken wel Hells Angels die daar hoge dannen krijgen uitgereikt!

    http://www.internationalkyokushinbud...tent/view/20/1

  23. #98
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    In sommige organisatie kan het hard lopen met de promoties.

    In andere kyokushin organisaties soms extreem in het tegenovergestelde. Neem nou Koen Scharreberg zonder twijfel een van neerlands aller beste kyokushinkarateka's, hij heeft een 4e dan. Maar deze graad had hij ook al toen Sjaak van de Velde nog een bruine band was. Sjaak is nu 6e dan en Koen nog steeds 4e dan. Als er één iemand binnen de kyokushin een hoge graad verdiend is Koen het wel. Koen is een tijdgenoot van Gerard Gordeau en Gerard heeft een 9e dan!
    Niet helemaal waar volgens mij hoor, Koen was 2 of 3e dan toen Sjaak 1e dan was alleen Koen traint al 10 jaar niet meer aktief en Sjaak staat dagelijks in de dojo en 6 x per week.

    Michel Wedel is 11 jaar geleden helemaal gestopt met karate dus dan is het logisch dat je niet meer promoveert

    Gerard Gordeau was in 1999 3e of 3e dan en in 2004 9e dan dus dat is absurd en kan niet want de hoogste Japanner is 8e dan

    En ja Koen verdiend wel een hogere graad, daar ben ik het zeker mee eens

  24. #99
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Ik doe al 25 jaar kyokushin in Rotterdam en heb nog NOOOOOOOOIT van KuiperS gehoord.
    Onder welke steen heb jij gelegen dan de afgelopen 25 jaar? Zo onbekend is hij toch ook niet.
    Denk dat die onder een hunnebed uit is gekomen want Kuipers is een freefighter en zeker geen kyokushin karateka

  25. #100
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Koen heeft in 1993 zijn 4e dan behaald. Toen was Sjaak toch echt nog bruine band.

    Koen is nog zeer actief als karate en leidt de ShinKyokushin organisatie in Nederland.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •