MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 75 of 171
  1. #51
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by adam View Post
    gisteren is iemand overleden, door 3 stoten maar.
    dus sla maar niet te hard oftewel vecht niet, en als je echt moet vechten, weet dan waar je moet slaan, sla hem op zijn lever, of geef goe lowkick, en als ze meerdere zijn of ze hebben koude wapen, ga nooit met hen worstele of clinchen, hou altijd afstand, en zorg dat tegen partij nooit achter jou rug terecht kom, pak je positie zo dat je hen ziet, en blijf vooral veel bewegen
    Inderdaad, zeer betreurenswaardig overigens. Best vaag dat daarvan wel vaker sprake is, op straat en in de ring bijna nooit, vind ik. Zeker als je kijkt naar al die rake high kicks. Wellicht mede een kwestie van adequate nazorg.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.513
    vCash
    113250

    Default

    Quote Originally Posted by adam View Post
    gisteren is iemand overleden, door 3 stoten maar.
    Dat is dus wat ik me soms afvraag... Waarom op een schoolpleintje wel een stoot met fatale gevolgen voorkomt, en in de ring (zelden tot) nooit? Ik heb het iig nog nooit mee gemaakt of gezien op film dat iemand na een wedstrijd in de ring/kooi ernstig letsel oploopt, of dat het tot de dood leidt...
    "'...En hij heeft ook nog is de snelheid van een schildpad met parkinson..." Fred Royers 2007

  3. #53
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Ton View Post
    Dat is dus wat ik me soms afvraag... Waarom op een schoolpleintje wel een stoot met fatale gevolgen voorkomt, en in de ring (zelden tot) nooit? Ik heb het iig nog nooit mee gemaakt of gezien op film dat iemand na een wedstrijd in de ring/kooi ernstig letsel oploopt, of dat het tot de dood leidt...
    er zijn wel eens ring incidenten met dodelijke gevolgen geweest maar deze komen inderdaad vrij weinig voor. De vechters in de ring zijn ten eerste voorbereid en zijn getraind. Bovendien is er een scheidsrechter aanwezig die de boel in de gaten houdt en er voor zorgt dat er geen overtredingen worden gemaakt, in het echt is die er natuurlijk niet. Daarnaast met (kick)boxen vecht je met handschoenen en bitjes.

    Maar ik vraag me af hoe vaak een incident als hierboven genoemd met dodelijke gevolgen afloopt.

    maar ja, wijze les... bewaar het klappen maar voor in de dojo/ring

  4. #54
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    maar ja, wijze les... bewaar het klappen maar voor in de dojo/ring

    De wijze spreuk van de dag!

  5. #55
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Er is ook nog wel een aardig veschil tussen neergaan en met je kop op een stoeprand of tegels terecht komen en neergaan en met je kop op het canvas vallen.

  6. #56
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    de jongen in kwestie had ook een boksbeugel

  7. #57
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    bleek uiteindelijk van niet, check geenstijl.nl

  8. #58
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    o oke... lijkt me verschrikkelijk dat als je ruzie krijgt en uiteindelijk wordt het vechten. en je geeft die ander 3 klappen dat ie dan dood gaat..

    Dat lijkt me ook niet de bedoeling..

  9. #59
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    geloof niet dadt hij echt terug gevochten heeft..

    vroeger had je toch ook zo'n 'hype' dat mensen een stukkend bierglas in je waffel douwde als je niet aan de kant ging voor ze in de kroeg.. dat heeft ook wel wat fucked up situaties opgeleverd..

  10. #60
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat de redenen zijn dat hij het niet overleefd heeft:
    1 hij is op zn slaap geraakt
    2 als je niet op klappen rekent en niet getraind bent om dan je hoofd in je nek te leggen (je weet wat ik bedoel) en je hoofd te bewegen, dan krijg je de stoot vol op je kop en ook nog eens de impact

  11. #61
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    (je weet wat ik bedoel) en je hoofd te bewegen, dan krijg je de stoot vol op je kop en ook nog eens de impact
    Eh Hoofd in Nek? ken wel kin tegen borst..?

  12. #62
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    amsterdam
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    de eerste reden dat op straat meer doden vallen is de angst zelf.
    in de ring kan je veel meer hebben omdat het een spelletje voor je is, maar buiten is het heel anders en daardoor werkt je lichaam ook anders.
    in de ring heeft een jongen van 17 jaar altijd handschoenen aan en is bewust van klappen die er komen, zijn lichaam kent die klappen (door training). het heeft puur met je lichaam te maken. maar dan ook andere omstandigheden, trainen, sfeer, scheids, handschoenen, en plek waar de klap raak is.
    ik zeg nog steeds, niet vechten, niet vechten, maar als je echt moet, zorg dan dat je WINT.
    liever hij dan jij

  13. #63
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Eh Hoofd in Nek? ken wel kin tegen borst..?
    Kin tegen de borst, we hebben het hier niet over verdedigen tegen een rnc Serieus, ik bedoel dat je je schouders optrekt, kijk maar hoe Wanderlei staat, dan snap je het.

  14. #64
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Wanderlei heeft toch klappen gehad van Crocop? Toen hielp het ook niet....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  15. #65
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Je hebt het dus over bodybuilders?
    Je hebt zat bodybuilders die kunnen vechten.......

    Ik ken er wel een paar waar je het tegen mag proberen, als je er anders over denkt *lol*


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  16. #66
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Je hebt zat bodybuilders die kunnen vechten.......

    Ik ken er wel een paar waar je het tegen mag proberen, als je er anders over denkt *lol*
    hun balen zijn niet gespierd

  17. #67
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    volgens mij 'werkt je lichaam' helemaal niet anders..

    Zal het niet gewoon komen, doordat een getraind persoon een keiharde volle stoot geeft, en dat de ontvanger; helemaal geen kaas heeft gegeten van vechten, geen getrainde nek heeft, niet weet wat te verwachten, dus niet blokt, ontwijkt, schrap zet of tanden op elkaar bijt?
    En dan idd al buiten bewustzijn is als hij met zijn giegel op de straat land?

    ff iets anders, natuurlijk moet je niet vechten als het ff niet hoeft,
    maar als je moet knokken, dan heb je echt geen tijd om te bedenken of je hem hier of daar raakt met die en die techniek. Reageren moet je!
    Gewoon je lichaam zijn werk laten doen, niet nadenken, en al helemaal niet over de eventuele gevolgen nadenken. Dat remt je alleen maar af.
    Je kan jezelf niet verdedigen zonder te vechten.

  18. #68
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    amsterdam
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    je lichaam werkt zeker anders wanneer je buiten vecht en niet in de ring. zelfs een getrainde persoon loopt buiten risico door een stoot, terwijl hij tijdens wedstrijd een nog hardere stoot aan kan.
    denk maar aan, als mensen buiten vechten gaat hun hart sneller kloppen en bloed doorloop gaat steeds sneller. in wedstrijd is wat minder.

  19. #69
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja idd,
    en dan ga je eerder dood???

  20. #70
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ja idd,
    en dan ga je eerder dood???
    x2

  21. #71
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Het klinkt misschien heel erg 'stom'.. maar spreken we niet over 'pech'? Het blijft imo een paar klappen.. een vechtpartijtje zoals er dagelijks honderden plaatsvinden op schoolpleintjes door het hele land. Uiteindelijk loopt het een keer noodlottig af..
    Dat het een getraind persoon niet kan overkomen is imo ook onzin. Vroeg of laat zal het ook een keer in een ring gebeuren in NL.

  22. #72
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    ik ben het wel een beetje met freddy eens

  23. #73
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    heb je idd gelijk in.
    elk weekend zijn er wel tientallen vechtpartijtjes,
    veel meer dan er gevochten wordt in de ring,
    de kans op foute afloop is dan ook veel groter...

  24. #74
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    ... Murphy's Law

  25. #75
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    de ring is een veilige omgeving je heb met een paar factoren te maken:

    1- beide partijen zijn gefocust en wachten om te ontvangen / uit te delen.
    2- geen obstakels (stoepranden ed) de ring is dus een soort veilige omgeving)
    3- geen wapens
    4- regels en een scheidsrechter die er tussen springt.
    5- hanschoenen..

    krijg jij een onverwachte hoek met de kracht van iemand van 80 kg die al een paar jaar kickboxt, zónder handschoenen terwijl jij het én niet verwacht én ongetraind ben (dus ook nooit klappen ontvangen) is de kans groot de ontvanger zn licht uit gaat en afhankelijk van waar die klap is, is de mate bepaald van schade. (neusbotje / slaap ...)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •