MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15

Thread: Accu laptop

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Accu laptop

    Ik lees heel veel dingen over het behoud van je accu van je laptop. Hoe gaat die nu het langste mee ? Iemand die daar echt iets zinnigs over kan zeggen ?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    bedoel je qua levensduur? of qua hoelang je op de laptop kunt werken zonder een vaststroomnet?

  3. #3
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Het makkelijkste is gewoon een 2de erbij te nemen... elke accu gaat naar verloop van tijd korter werken.
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by joost View Post
    bedoel je qua levensduur? of qua hoelang je op de laptop kunt werken zonder een vaststroomnet?
    Ik las in een PC winkel een tip dat je altijd zonder netstroom moet werken tot de accu leeg is om de werking van je accu te verlengen, m.a.w. als je op netstroom werkt met je laptop is dat slecht voor je accu.

    Klopt dat ?????

  5. #5
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    575
    vCash
    126000

    Default

    Yep pas op stroom zetten als de accu echt leeg is!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Dus ook op de accu draaien als er stroom is ??? Klinkt niet logisch !

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    575
    vCash
    126000

    Default

    Nee ik bedoel eigenlijk pas opladen als de accu echt leeg is!

  8. #8
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    575
    vCash
    126000

    Default

    en weer volledig opladen!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Leiden
    Posts
    293
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb mn laptop de hele dag gewoon in het stopcontact zitten...

    Das dus ni goe?

  10. #10
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    ik heb mijn laptop ook altijd aan het stroom zitten bij mij is dit niet slecht het werkt bij mij zo.. en ik denk dat dat bij elke laptop zo is, hij laad de accu op.. totdat hij helemaal vol is daarna schakelt hij dat gewoon uit, accu wordt dus helemaal nie gebruikt, niet opgeladen nix, dus das juist beter voor de levensduur van de accu, je hebt programmas die kunnen de status van je accu zien, ik heb deze laptop bijna 1 jaar en mn accu is nog voor 75% goed.. hij ging eerst max. ong. 3 uur mee (scherm brightness niet op hoogste en bijna geen actieve programmas) dat is nu 2,5 uur geworden..

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Arjan View Post
    ik heb mijn laptop ook altijd aan het stroom zitten bij mij is dit niet slecht het werkt bij mij zo.. en ik denk dat dat bij elke laptop zo is, hij laad de accu op.. totdat hij helemaal vol is daarna schakelt hij dat gewoon uit, accu wordt dus helemaal nie gebruikt, niet opgeladen nix, dus das juist beter voor de levensduur van de accu, je hebt programmas die kunnen de status van je accu zien, ik heb deze laptop bijna 1 jaar en mn accu is nog voor 75% goed.. hij ging eerst max. ong. 3 uur mee (scherm brightness niet op hoogste en bijna geen actieve programmas) dat is nu 2,5 uur geworden..

    Dit klopt dus niet.Een accu gaat zeker wel na de knoppe als je hem niet gebruikt.
    Je kan hem gerust op netstroom laten draaien, maar je moet hem op zijn tijd (om de maand of zoveel)even helemaal leeg laten werken, en daarna helemaal vol tanken.
    Vergeet niet als je hem laad, om hem iedere keer volledig te laden en niet half vol eraf trekken, dat verkort ook de levensduur.

    (deze info komt uit mijn vorige leven toen ik als tussenstop op de accuwerkplaats vliegveld valkenburg geplaatst was dus niet zelf verzonnen)
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  12. #12
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Ergens in de randstad
    Posts
    2.042
    vCash
    126000

    Default

    Een en ander is afhankelijk van het soort accu wat je hebt.
    Li-ion accu's kunnen veel meer hebben dan de ( veel goedkopere ) nimh accu's .
    " I live in darkness, i exist in the shadows ... "
    ---
    NTT-FX @ Japan 2011 : The 6th mystery ... The mystery starts october the 6th !

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Maar niemand laat toch zijn accu helemaal leeg trekken want dan spring je laptop in de slaapstand, vlak er voor sluit je hem elke keer weer aan op de netstroom of is dat niet goed ?

    Ik wil graag weten hoe je accu het langste meegaat, moet je nu als je netstroom hebt dit gebruiken of moet je de accu gebruiken om de levensduur te verlengen en hem telkens helemaal leegtrekken en helemaal opladen ?

  14. #14
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Maar niemand laat toch zijn accu helemaal leeg trekken want dan spring je laptop in de slaapstand, vlak er voor sluit je hem elke keer weer aan op de netstroom of is dat niet goed ?

    Ik wil graag weten hoe je accu het langste meegaat, moet je nu als je netstroom hebt dit gebruiken of moet je de accu gebruiken om de levensduur te verlengen en hem telkens helemaal leegtrekken en helemaal opladen ?
    @Sjaak, was vroeger dat je je accu leeg trekt. kan me herineren als je een accu koopt zeggen ze 2 keer helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen. maar tegenwoordig worden accu's gemaakt met die lition technologie.

    Ik heb zelf een compaq evo N600C en die staat elke dag op stroom en als ik hem zonder stroom gebruikt gaat de accu ongeveer 4 a 5 uur (afhankelijk wat ik aan het doen ben) mee dus leeg trekken heeft niet zoveel zin denk ik.

    Het is alleen bedoeld voor ouwe accu's en niet voor nieuwe accu's.
    ligt puur aan de capaciteit van je accu ik meen je MaH moet je in de gaten houden hoe hoger hoe langer.
    Vroeger had je ook verhalen over accu's in de diepvries bewaren ook zo'n bullshit verhaal.
    Als het goed is heb je een knopje op je accu en daar kan je zien jou levensduur van je accu alle lampen moeten groen branden ik d8 iets van 5 lampen.Dit is bij de compaq/hp accu's.
    Last edited by paspoes; 26-03-2007 at 18:18.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by paspoes View Post
    @Sjaak, was vroeger dat je je accu leeg trekt. kan me herineren als je een accu koopt zeggen ze 2 keer helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen. maar tegenwoordig worden accu's gemaakt met die lition technologie.

    Ik heb zelf een compaq evo N600C en die staat elke dag op stroom en als ik hem zonder stroom gebruikt gaat de accu ongeveer 4 a 5 uur (afhankelijk wat ik aan het doen ben) mee dus leeg trekken heeft niet zoveel zin denk ik.

    Het is alleen bedoeld voor ouwe accu's en niet voor nieuwe accu's.
    ligt puur aan de capaciteit van je accu ik meen je MaH moet je in de gaten houden hoe hoger hoe langer.
    Vroeger had je ook verhalen over accu's in de diepvries bewaren ook zo'n bullshit verhaal.
    Als het goed is heb je een knopje op je accu en daar kan je zien jou levensduur van je accu alle lampen moeten groen branden ik d8 iets van 5 lampen.Dit is bij de compaq/hp accu's.
    Thanks voor de uitleg PP

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •