MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default Ook Vinokoerov aan de doping, gehele ploeg exit

    Aleksandr Vinokoerov is betrapt op het gebruik van bloeddoping. Dat meldt de Franse krant L'Equipe op zijn site. Als gevolg van de positieve test heeft de Astana-ploeg besloten om de Tour de France te verlaten. De Kazach zou na de individuele tijdrit van zaterdag, die hij op indrukwekkende wijze winnend afsloot, positief hebben getest. Nadat Vinokoerov in de rit van zondag door het ijs was gezakt, was de renner maandag in de Pyreneeënrit weer de sterkste.
    L'Equipe stelt dat uit de test blijkt dat Vinokoerov kort voor de tijdrit een bloedtransfusie zou hebben ondergaan.
    __________________________________

    Het gaat niet goed met de wielersport. De een na ander wordt gepakt. Maar wat ik niet begrijp is dat alleen iedereen tijdens d etour wordt gepakt en de rest van het jaar hoor je er vrijwel niets over? Is de tour zo extreem zwaar dat de renners wel gedwongen worden te dopen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight



  2. #2
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Het hele wielrennen is doordrenkt van doping,al sinds mensenheugenis...

    Er was laatst een arts(werkt bij het dopingcomitee en doet de hele dag niets anders dan urine van renners onderzoeken) bij Smeets in de avond-etappe en die zei dat 60 of 70 procent van de renners waardes hadden in hun urine die passen bij tieners en niet bij gezonde sterke sportmannen,dat neigt sterk naar maskerende dopingsuplementen en wil dus eigenlijk gewoon zeggen dat het merendeel aan de doping zit,al is het vaak niet duidelijk wat voor doping en volgen er dus ook geen maatregelen.

    Er komen ook steeds meer verhalen van oude wielrenners hoe het er vroeger aan toe ging,en daaruit blijkt dat het nooit anders is geweest,het enige verschil zit hem erin dat wielrenners tegenwoordig uit de school klappen,dit in tegenstelling tot vroeger.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ik vraag me ook af of je 3500 km dag in dag uit, berg op en berg af, kan rijden op een bruine boterham en kaas. Is voor mij godsonmogelijk en ik denk dat IEDEREEN zwaar aan de dope zit

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Dat denk ik idd ook, Sjaak. Is toch haast niet te doen om zoveel en zolang krachtsinspanningen te leveren zonder enige vorm van supplementen? Wat mij betreft mogen ze een stuk losser worden op het gebied van doping. Iedereen doet het toch en men (TV, commercie en publiek) wil gewoon die onmenselijke prestaties zien. Dan hoort doping er gewoon bij wat mij betreft.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Er is alleen een eerlijke wielersport mogelijk als ze doping vrijgeven en goed regulieren,zo niet dan blijven de renners experimentele doping gebruiken met alle gevolgen van dien.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Vond Gerard Gordeau wel leuk met zijn dopingverhaal in de laatste ringssport. Vind hem trouwens vaak wel leuk.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

  8. #8
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben tegen doping, liever geen tour de france dan een tour de france met doping. Verder kijk ik liever naief door in de veronderstelling dat ze onschuldig zijn voor het tegendeel is bewezen

  9. #9
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    De gehele ploeg van Exit wenst zich uitdrukkelijk te distanciëren van doping, de Tour de France én Vinokoerov! Enige verdere verdachtmaking in deze richting zal leiden tot gerechtelijke vervolging en een eis tot schadeloosstelling die mogelijk tot honderdduizenden euros kan oplopen!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Bizar...
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ashi76 View Post
    Bizar...
    Je had toch door dat 't een grapje was hé?!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Ik zeg allemaal aan de dope dan blijft het ook nog enigzins gelijk

    En L'Equipe beschuldigd iedereen die niet frans is. Viranque (of hoe je het ook schrijft) gaf toe dat hij dope gebruikte, werd geschorts en was prompt een franse held.
    Doe je het goed in de tour en ben je niet frans... berg je dan maar voor L'equipe

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    epo en bloeddoping gewoon legaliseren.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blazin.arr0w:::: View Post
    Ik zeg allemaal aan de dope dan blijft het ook nog enigzins gelijk

    En L'Equipe beschuldigd iedereen die niet frans is. Viranque (of hoe je het ook schrijft) gaf toe dat hij dope gebruikte, werd geschorts en was prompt een franse held.
    Doe je het goed in de tour en ben je niet frans... berg je dan maar voor L'equipe
    De tour is mooi alleen jammer dat er ook Fransozen mee doen.


  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Leon, Mexico
    Posts
    5.191
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blazin.arr0w:::: View Post
    Ik zeg allemaal aan de dope dan blijft het ook nog enigzins gelijk

    En L'Equipe beschuldigd iedereen die niet frans is. Viranque (of hoe je het ook schrijft) gaf toe dat hij dope gebruikte, werd geschorts en was prompt een franse held.
    Doe je het goed in de tour en ben je niet frans... berg je dan maar voor L'equipe
    Goede analyse!
    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Je hebt het overigens over mensen met een judo-achtergrond die beseffen dat guardspringen een zeer effectieve techniek is. Dat wordt ook niet ontkend, althans niet door mij, ...
    Mixfight-Ambassadeur in Mexico

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Christophe View Post
    Je had toch door dat 't een grapje was hé?!
    Was geen reactie op jouw post Christophe..
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  17. #17
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    niks vrijgeven. dat zou betekenen dat je aan de dope MOET om mee te kunnen doen. dat is toch de omgekeerde wereld. bij elke sport moeten zulk soort middelen geweigerd worden en strakke controles het hele jaar gereguleerd door 1 organisatie lijkt mij de oplossing.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Niks vrijgeven? Dan moet de hele tour de france op zijn kop. Minder etappes en minder beklimmingen. Dat wil iedereen zien, maar is gewoon niet te doen zonder enige vorm van doping.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MilfhunterMMA View Post
    niks vrijgeven. dat zou betekenen dat je aan de dope MOET om mee te kunnen doen. dat is toch de omgekeerde wereld. bij elke sport moeten zulk soort middelen geweigerd worden en strakke controles het hele jaar gereguleerd door 1 organisatie lijkt mij de oplossing.
    Inderdaad. En niet iedereen wil zijn lichaam naar de klote hebben voordat ie 50 jaar is. Vrijgeven van doping is wat mij betreft een belachelijke optie. Dan maar een klimmetje minder.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    maar zoiets is wel hetzelfde als een formule 1 wagen die 150 km minder hard gaat rijden ivm veiligheid. mij boeit het nix, maar het merendeel van het publiek wel.


    op de vot dermit

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    er staat ook zoveel druk op die gasten om te presteren ................ dan kan ik me voorstellen dat er sommige wel eens onder die druk bezwijken en gekke dingen doen.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    2 tour de france -en 1 met 1 zonder

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ralph View Post
    Niks vrijgeven? Dan moet de hele tour de france op zijn kop. Minder etappes en minder beklimmingen. Dat wil iedereen zien, maar is gewoon niet te doen zonder enige vorm van doping.
    Het zal ook met deze afstanden, heuvels etc te doen zijn alleen gaat het zonder doping iets minder hard.
    En dat is eigenlijk alleen maar mooi want dan kan ik nog langer tv kijken of naar radio tour de france luisteren op mijn werk

    En over het inkorten van etappes, op de 100 meter sprint wordt ook doping gebruikt.
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dennis View Post

    En over het inkorten van etappes, op de 100 meter sprint wordt ook doping gebruikt.
    Doe dan maar 20 meter


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  25. #25
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    maar zoiets is wel hetzelfde als een formule 1 wagen die 150 km minder hard gaat rijden ivm veiligheid. mij boeit het nix, maar het merendeel van het publiek wel.
    zoals wel gebleken is de laatste tijd wil het merendeel v/h publiek een dopingvrije wielersport, dan gaat het maar iets langzamer.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •