MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default Neusschotje verwijderen

    Ik zit nu al een tijdje op thaiboksen en vaak als ik moet sparren en een lichte tik op m'n neus krijg kan ik het tussenschotje weer op en neer knakken en bloed het weer...
    Nu zat ik erover te denken om het te laten verwijderen zijn er hier mensen met ervaring hiermee en wat zijn de consequenties van deze ingreep?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Jochem Guest

    Default

    Je krijgt dan zon boksneus. Als je toch al lelijk bent boeit het niet zo. Als je geld verdient met je uiterlijk zou ik het achterwege laten.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb wel eens gehoord dat dat niet meer word gedaan. Alleen als de medsiche noodzaak echt hoog is.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    ik heb een keer mn neus gebroken gehad, en op een een of andere manier heb ik nooit meer last gehad van mn neus, ik kan er veel op hebben, heb nooit meer een bloedneus, en de tranen sprinen me nooit meer in de ogen als ik er een tik op krijg!

    misschien een tip voor jou:P

    ik behandel je gratis als je wilt

  5. #5
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Ja dat is juist het probleem heb hem ook al een paar keer gebroken 2x in totaal en pijn doet het niet echt maar bloeden doet die elke keer weer.

    O jopke bedankt voor het aanbod maar ik pas
    Last edited by -=AL CAPONE=-; 05-10-2007 at 07:34.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    ok als het echt snel gegint te bloeden kun je de adertjes in je neus laten ''dicht branden'' misschien dat je daar dan iets aan hebt!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Zoetermeer
    Posts
    381
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jopke View Post
    ok als het echt snel gegint te bloeden kun je de adertjes in je neus laten ''dicht branden'' misschien dat je daar dan iets aan hebt!
    Meestal wordt dit alleen gedaan als een bloedneus niet wil stoppen met bloeden. Daarnaast is het effect van het dichtbranden ook niet altijd hoog, uit eigen ervaring weet ik dat het niet altijd helpt.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Vught
    Posts
    6.297
    vCash
    126000

    Default

    Bas Rutten heeft dat neusschotje toch laten vervangen door een kunststof ding? Ik weet er het fijne niet vanaf, maar misschien dat dat nog een optie is?

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Ik moet over anderhalve week ook worden geopereerd aan mn neus.

    Mn tussenschot is helemaal scheef gaan staan, en door iets te veel klappen is dit steeds weer gaan vergroeien, waardoor ik niet alleen bloemkool oren maar ook een bloemkool tussenschot heb. Ik snurk als een malle en ik heb minder lucht, dus hoog tijd dat er wat aan wordt gedaan.

    Verwijderen is voor mij niet echt een optie, want dan zakt de hele boel in en dan heb ik nog geen lucht, vandaar dat ze alles recht gaan zetten en behoorlijk gaan polijsten.

    Dichtbranden heb ik al een keer of 20 laten doen, want ik heb ook enorm veel bloedneuzen, maar dit helpt echt helemaal niets.

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  10. #10
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    565
    vCash
    126000

    Default

    vraag eens rond in Volendam,,daar ligt het neusbotjes-gehalte ook redelijk laag volgens mij,,lol
    Whatever doesn't kill me,,can only make me stronger..

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    Ik moet over anderhalve week ook worden geopereerd aan mn neus.

    Mn tussenschot is helemaal scheef gaan staan, en door iets te veel klappen is dit steeds weer gaan vergroeien, waardoor ik niet alleen bloemkool oren maar ook een bloemkool tussenschot heb. Ik snurk als een malle en ik heb minder lucht, dus hoog tijd dat er wat aan wordt gedaan.

    .
    ik heb et zelfde probleem maar dan door gewoon natuurlijke misvorming en misgroei. nu is me de operatie ook aangeboden , maar ik ben er wat angstig om...

    dus ben benieuwd wat jou ervaringen gaan zijn...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    ik heb et zelfde probleem maar dan door gewoon natuurlijke misvorming en misgroei. nu is me de operatie ook aangeboden , maar ik ben er wat angstig om...

    dus ben benieuwd wat jou ervaringen gaan zijn...
    Mijn tussenschot was na jaren klappen vangen dubbelgeklapt en scheef gaan groeien.
    Uitstroomopeningen van holtes werden zelfs helemaal dichtgedrukt met als resultaat om de haverklap bij - en kaakholte ontstekeningen.
    Vorig jaar zomer laten opereren. Tussenschot rechtgezet en afgeschaafd tot een normale vorm. En ook gelijk zeefbeenderen uit laten boren.

    Ben superblij dat ik het heb laten doen. Nergens meer last mee, en voelt goed!

    Gewoon laten doen, binnen een maand of 2 kun je weer gewoon trainen. Wel in het begin even uitkijken met stoten op je neus natuurlijk hahaha!

  13. #13
    chief108 Guest

    Default

    tja
    een neusoperatie...

    blijft een gok natuurlijk

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    doetinchem
    Posts
    30
    vCash
    126000

    Default

    Ook ik heb na veel problemen met mijn neus(zeer scheef tussenschot en vele bloedneuzen)me aan mijn neus laten helpen,ik moet zeggen dat het qua lucht een hele vooruitgang is geweest ,maar de bloedneuzen zijn na veelvuldig (zeker 4 keer)dichtbranden met zuren nog steeds aan de orde van de dag,dus zoals al eerder vermeld ook door hunter zal dat weinig zin hebben!Ach het enigste nadeel van een bloedneus is het winaars gevoel bij je tegenstander,maar dat los je later (na het watje)wel weer op.
    Succes met je keuze!!!

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Hebben jullie allemaal lelijke Lebanner-neuzen?

  16. #16
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    @Iwan,

    en ik maar denken dat het een foto van een lemantijn was

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Bah, zo'n scheve neus zorgt voor een karakterkop, die doen het altijd goed bij de vrouwtjes!


  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    @Iwan,

    en ik maar denken dat het een foto van een lemantijn was

    Hahahaha, jij bent de 2e die ik de naam van dat ding hoor noemen.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Iwan666 View Post
    Hahahaha, jij bent de 2e die ik de naam van dat ding hoor noemen.
    ff offtopic hoor, maar het is helemaal geen lamantijn, want dat is een zeekoe. Dit is een zeeolifant


    lamantijn


    zee olifant

    zo. en nu weer ontopic

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    zie je toch weer leermoment, zelfs op vechtsportforum

  21. #21
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Ik heb geen idee hoe ik eraan kom, en mn ouders weten ook niet hoe of wanneer dat ontstaan is. Misschien toch geboren voor de vechtsport hehe...
    Grappig, ik denk dat ze gewoon geneukt hebben en 9 maanden later was jij er.......



    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben gisteren geopereerd, het is me behoorlijk meegevallen. Vannacht heb ik alleen niet kunnen slapen omdat mn neus helemaal vol met watten zat. Maar de watten zijn er vanmorgen uitgehaald, en ik moet nu veel spoelen met zoute bende. Ik moet ff kijken hoe het verder gaat, maar ik heb helemaal 0 pijn er aan.... het alleen een enorm dikke blauwe neus

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  23. #23
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Het enige wat veranderd is, is dus dat 'ie nu blauw is?





    :P

  24. #24

    Default ervaringen en tips

    Ik heb in dezelfde situatie gezeten (thaiboksen), bij mij hebben ze geopereerd en het staat nu weer helemaal recht met genoeg ruimte.. Na een maand of 2 / 3 is de neus weer op zn sterkst.. Dichtbranden helpt idd niets, daar maak je het neusslijmvlies alleen maar mee kapot (mn pa is doktor)..

    O en een tip, gebruik geen!! otrivin xylomethazoline neusspray om je neus open te houden. Dat is rotzooi, slijmvliezen raken gewend aan die rommel en dan heb je het nodig om het open te houden..

    Ik heb gegoogled en in amerika zijn er een paar bedrijven die nose protectors verkopen voor 30 / 40 dollar. Misschien voor tijdens het trainen als je een zwakke neus hebt, of als je recent een gebroken neus hebt gehad en je het niet kan laten om te trainen..

    Hunter suc6 met je operatie, dadelijk weer heerlijk vrij ademen

    Quote Originally Posted by HUNTER View Post
    Ik moet over anderhalve week ook worden geopereerd aan mn neus.

    Mn tussenschot is helemaal scheef gaan staan, en door iets te veel klappen is dit steeds weer gaan vergroeien, waardoor ik niet alleen bloemkool oren maar ook een bloemkool tussenschot heb. Ik snurk als een malle en ik heb minder lucht, dus hoog tijd dat er wat aan wordt gedaan.

    Verwijderen is voor mij niet echt een optie, want dan zakt de hele boel in en dan heb ik nog geen lucht, vandaar dat ze alles recht gaan zetten en behoorlijk gaan polijsten.

    Dichtbranden heb ik al een keer of 20 laten doen, want ik heb ook enorm veel bloedneuzen, maar dit helpt echt helemaal niets.

  25. #25

    Default

    O je bent al geopereerd zie ik, kijk ook even mn eerdere bericht, die noseprotector is misschien wel wat voor jou.. Ik ga m zeker aanschaffen als ik weer last krijg, maar tot nu toe houdt mn neus het goed. Komt misschien ook door een betere dekking hahaha..

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •