MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Geruchten nieuwe trainer AJAX

    Louis van Gaal is wellicht geïnteresseerd in de vacature als hoofdtrainer van Ajax. Dat suggereert Rob Cohen in AD Sportwereld. Volgens de zaakwaarnemer en spelersadviseur zou het zomaar kunnen dat Van Gaal oren heeft naar een comeback in De Arena. "Ik sluit niet uit dat Louis het nog één keer wil laten zien bij Ajax", aldus Cohen.

    De schoonvader van Ronald de Boer ziet in Van Gaal de ideale kandidaat om Ajax weer op het juiste spoor te zetten. "Je hebt de allerbeste voetbalmensen nodig en er is er eigenlijk maar één goed genoeg op dit moment: Louis van Gaal. Laat ze maar eens gaan onderhandelen met Scheringa, waarom niet?" De coach van AZ zou echter niet willen werken onder de huidige Ajax-voorzitter John Jaakke, die hij ooit 'groener dan groen' noemde.

    Jack Spijkerman, supporter en lid van Ajax, ziet geen heil in een terugkeer van Van Gaal. "Hij heeft bewezen een bindende factor te kunnen zijn en het is een goede trainer en coach, maar dat is dan ook weer zo'n naam uit het verleden. Ajax moet juist van die hang naar nostalgie af." Van Gaal won met Ajax in het midden van de jaren negentig alles wat er te winnen viel, waaronder de Champions League en de Wereldbeker. In oktober 2003 keerde hij terug als technisch directeur, maar destijds trad hij na een jaar alweer af na een conflict met toenmalig trainer Ronald Koeman.

    Spijkerman ziet meer in Foppe de Haan als nieuwe trainer voor Ajax. "Ik pleit voor Foppe de Haan. Waarom niet? Gewoon een keer een heel ander, maar wel realistisch geluid. Ik geloof in wat die man kan. Hij is misschien net zo oud als al die Ajax-iconen, maar hij staat wél elke week op het veld en werkt met jonge en goede voetballers. Bovendien is Foppe een man die mensen bindt."

    Daarnaast is de bondscoach van Jong Oranje nuchter genoeg voor Ajax, denkt de televisiemaker. "Hij kan Ajax een ander gezicht geven, is zo nuchter dat hij het gezeur van vijfde
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Het grote speculeren over wie de opvolger wordt van de naar Chelsea vertrokken Henk ten Cate is begonnen. Wordt het alsnog Co Adriaanse, die interesse heeft, of wacht Ajax op Marco van Basten of Frank Rijkaard? Ondertussen praat de Amsterdamse club met Foppe de Haan. Wordt er misschien dan toch gewoon op zeker gespeeld?

    Normaal gesproken neem ik met u, beste lezer, op deze plek het komende speelweekend door en geef ik u mijn prognose voor wat betreft de uitslagen. Zaterdag echter speelt het Nederlands elftal en dus is er geen clubvoetbal. Erg jammer, want ik erger mij al jaren aan de wanvertoning van Marco van Basten en zijn gevolg. Door zijn bizarre selectiebeleid heb ik geen zin in welke prognose dan ook. Zoals u van mij gewend bent inmiddels ga ik dus ook niet kijken en verneem ik de uitslag en alle emoties daar omheen wel via de media.
    Waar ik wel een prognose over wil doen is hoe lang het Ajax-bestuur en de directie het nog volhouden zich zo krampachtig aan het pluche weten vast te klampen. Niet al te lang, denk ik. Evident is, dat het permanent falen van Martin van Geel, John Jaakke en de rest schreeuwt om een interventie van de commissarissen. Men is gewoon bezig Ajax ten gronde te richten, niets meer en niets minder. Het eigenaardige is natuurlijk dat Jaakke voorzitter is van de raad van commissarissen en die zijn voor het grootste deel door hem daar neergezet. Zullen zij de moed hebben hem weg te sturen?
    De club is verworden tot een matige ploegje, dat in de verste verte en ook voor lange tijd geen enkele rol kan en zal spelen in Europa. Terwijl Ajax ooit de referentieclub in de wereld was. De opleiding stond borg voor doorstroming uit de jeugd en het gespeelde spel heette het totaalvoetbal. Maar iedereen denkt nu dat de teloorgang als oorzaak heeft het aantrekken van spelers van de tweede garnituur, zoals Colin, Delorge, Urziaz, Rommedahl en Luque. Deels is dat natuurlijk ook zo, maar de problemen zitten veel en veel dieper.
    Het ergste is het minachten van het publiek. Dat ziet men in de catacomben van de club en de ArenA als een noodzakelijk kwaad, maar men vergeet dat de club zonder toeschouwers niet meer zou bestaan. Het publiek is geduldig; zeg maar dat je in Amsterdam over een ongekend engelengeduld moet bezitten. Iedere nieuwe klap incasseert men gelaten en schoorvoetend, maar uiteindelijk komt de dag van een echte Paleisrevolutie dichter en dichterbij. En geheel terecht.
    Verder is de arrogantie van alles wat een functie heeft stuitend te noemen en stoot dit gedrag vele mensen af. Het veelvuldig wisselen op iedere positie van allerlei trainers, technisch directeuren en hoofden jeugdopleiding is desastreus voor ieder bedrijf en dus ook voor Ajax. Het scoutingsysteem is nog ongeloofwaardiger dan de leiders zelf. Het maakt ieder kans op herstel bij voorbaat kansloos.
    Mijn prognose over Ajax is deze: ik verwacht binnenkort een compleet nieuwe verantwoordelijke aan het roer met een aantal bezems, die het falende Ajax van nu weer schoonveegt tot een club waar ieder Amsterdammer trots op kan zijn. Bobby Haarms, zo’n icoon uit dat roemrijke Ajax-verleden kon het niet meer aan. Maandagavond stortte hij thuis in en werd door een ambulance naar het hospitaal gebracht. Beterschap Bobby! Ook Johan Cruijff stelt dat Ajax van de grond af aan opnieuw opgebouwd moet worden. Hoeveel signalen hebben de regenteske bestuurders van Ajax nog nodig?
    Had ik in mijn massaal door u gelezen dinsdagcolumn al aangegeven dat Uri Coronel de leiding diende te nemen in het opbouwen van het nieuwe Ajax. Dan kan ik misschien met een primeurtje weer voor enige hoop en licht zorgen in de Ajax harten. Van twee oud-spelers - en zeker niet de minste uit de jaren ’60 en ‘70 - vernam ik, dat Ajax zou gaan praten of dat inmiddels heeft gedaan met Foppe de Haan. Ja, ja u leest het goed! Of het waar is kan ik vanaf deze plek niet beoordelen, maar deze grootheden uit het verleden kletsen nimmer uit hun nek. Ik vertrouw ze.
    Het gezag van Foppe, zijn ervaring, zijn charisma en zijn geleverde prestaties zijn beslist een garantie voor nieuwe hoop. Echter, zijn belangrijkste kwaliteit is dat hij altijd iedereen beter maakt. Dat perspectief zou zeker de hoofdreden moeten zijn om de komst van Foppe naar Amsterdam toe te juichen.
    Ach, hoewel ik toch begon dat ik geen prognose zou geven deze week, kan ik het toch niet laten. Daarnaast is mijn hoofdredacteur streng en verwacht hij uit naam van u allen mijn visie op het Nederlandse voetbal. Oranje laat ik even voor wat het is, maar ik geef u hieronder wel mijn verwachting voor de Jupiler League. Bijna iedere week zijn de resultaten daar zo verrassend, dat ik het meeste doe met het gevoel dat het wel eens allemaal fout kan zijn. Maar ach, wie weet, de bal is tenslotte rond…

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Co flirt vanuit Qatar met Ajax

    Van onze sportredactie


    AMSTERDAM - Hij zat lekker ver weg, in Qatar. Wilde ook eigenlijk niet meer met het vaderlandse voetbaljournaille praten. Het was goed zo, in de luwte. Maar ineens meldt Co Adriaanse zich: hij staat open voor een terugkeer naar Ajax.

    De zestigjarige Amsterdammer wil bij Ajax aan de slag als hoofdtrainer. Maar wel onder één voorwaarde: dat hij de steun krijgt van het bestuur en de technisch directeur, Martin van Geel. ''Als zij mij mijn gang laten gaan, dan komt het wel goed,'' zei Adriaanse gisteren in het NOS Sportjournaal.

    Ajax neemt de tijd voor de opvolging van Henk ten Cate die naar Chelsea is vertrokken. Adriaanse wacht niet af, hij treedt zelf met het nieuws naar buiten. Al trachtte hij de sollicitatie nog te nuanceren: ''Als ze naar mij toekomen, dan moet ik er eerst goed over nadenken en zullen we er over moeten praten. Maar het is aan Ajax, de club moet een keus maken.''

    Adriaanse volgt het nieuws bij Ajax vanuit Qatar waar hij sinds een maand aan de slag is bij de club Al-Sadd. ''Ik vind het een eer dat ik nog steeds in alle polls wordt genoemd om Ten Cate op te volgen.''

    Adriaanse was hoofdtrainer bij Ajax van juli 2000 tot november 2001; voordien was hij er al directeur jeugdopleidingen. Een jaar na zijn vertrek bij Ajax ging hij aan de slag bij AZ, gevolgd door FC Porto en Metallurg Donetsk. ''In mijn eerste periode bij Ajax kreeg ik niet de steun van de technisch directeur en het bestuur. Met de huidige technisch directeur bij Ajax kan ik goed praten.''

    Adriaanse werkte met Van Geel samen bij Willem II en AZ.

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  4. #4
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Als ik Co was (dan had ie trots gehad) deed ik dat dus nooit! Laat Cruijff maar eens van z'n troon afkomen en laten zien dat hij Ajax weer aan de praat kan krijgen..

  5. #5
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    1.175
    vCash
    126000

    Default

    Foppe de Haan zal nooit en ook nooit trainer van Ajax worden al helemaal door zijn bindingen met Jong Oranje.
    The sparrow never lands where the tiger roams.

    We are all one.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •