MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 60
  1. #1
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default Free Fighting moet als sport erkend worden door NOC*NSF en de verschillende overheden

    ‘Free Fighting moet als sport erkend worden door NOC*NSF en de verschillende overheden’

    dat is de stelling die ik ofwel moet verdedigen ofwel moet aanvallen tijdens een schooldebat. Ik was benieuwd of er hier leden zijn die hier hele zinnige dingen over te zeggen hebben. Ik ben benieuwd naar de discussie.

    alvast bedankt en ik discussieer dus ook met jullie mee
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Exclamation

    nou laat ik es een rijtje argumenten verzinnen voor je:

    1) Freefight (MMA) is de meest pure vorm van vechtsport. MMA gooit alle onzinnige regeltjes en kunstmatigheden weg en vormt zo de meest reine krachtmeting.

    2) MMA is een van de zwaarste sporten die er zijn. Een atleet moet niet alleen goed kunnen boksen, worstelen en dergelijke, hij moet ook nog eens een uitstekende conditie hebben, vechtlust en genoeg verstand om de constante puzzle op te lossen die een MMA partij is.

    3) MMA is veel leuker om naar te kijken dan de meer gelimiteerde traditionele vechtsporten. Het aantal mogelijke technieken en variaties is enorm waardoor het spannender is dan altijd weer dezelfde stotencombo's naar het hoofd die je bij boksen ziet. Ook op de grond is het vrijwel altijd spectaculairder dan traditioneel worstelen of judo, omdat de mogelijke technieken die de vechters kunnen gebruiken zoveel diverser zijn.

    4) MMA lijkt weliswaar veel gevaarlijker dan traditionele vechtsporten, maar is dat niet. Juist doordat men submissions mag maken op de grond, in plaats van dat men de tegenstander zijn hercencellen kapot hoeft te beuken tot ie omvalt, is de schade die men toe moet brengen om een wedstrijd te winnen vaak veel kleiner. Zelfs in het geval van ground & pound acties, die er ontzettend hard uitzien (en dat ook zijn!) is het vaak al zo snel bekeken dat de scheids de zaak stopt voor er serieuze schade aangedaan wordt. Het argument dat MMA op medische redenen verboden moet worden is niet geldig. MMA is minder blessuregevoelig dan voetbal.

    5) MMA was onder de naam Pankration al een van de sporten die op de oorspronkelijke griekse olympische spelen beoefend werden. Het zou daarom niet meer dan passend zijn dat het opgenomen werd in de moderne olympische spelen.

    6) Verbieden werkt niet. Het leidt tot onsmakelijke en gevaarlijke undergroundtaferelen. Alleen boven de grond, met regulatie en organisatie kan het een gezond maatschappelijk fenomeen zijn.
    Last edited by schurem; 30-11-2007 at 02:06.

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Zolang mensen de sport freefight blijven noemen ipv mixed martial arts... zal er nooit een goedkeuring komen.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Dacide View Post
    Zolang mensen de sport freefight blijven noemen ipv mixed martial arts... zal er nooit een goedkeuring komen.
    x2. Aan de term Free Fighting blijft gewoon een maatschappelijk negatief imago plakken.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    tja, dat laatste (wat Dacide zegt) daar kan ik weinig aan doen, behalve het als feitje inbrengen in de discussie misschien leert de leraar er dan nog iets van.

    Schurem: harststikke mooi. Mij geef je een mooie, heldere kijk in MMA. Zelf wist ik hier nog vrij weinig van, behalve dan dat ik het wel eens zie/zag op eurosport.

    kan iemand mij nog de begrippen submissions en ground & pound acties uitleggen of verduidelijken?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bushido72 View Post
    tja, dat laatste (wat Dacide zegt) daar kan ik weinig aan doen, behalve het als feitje inbrengen in de discussie misschien leert de leraar er dan nog iets van.

    Schurem: harststikke mooi. Mij geef je een mooie, heldere kijk in MMA. Zelf wist ik hier nog vrij weinig van, behalve dan dat ik het wel eens zie/zag op eurosport.

    kan iemand mij nog de begrippen submissions en ground & pound acties uitleggen of verduidelijken?
    Submission is een greep/klem/verwurging waardoor je tegenstander moet afkloppen, vaak door overstrekking van een ledemaat. BV. een armklem, enkelklem dat soort dingen..

    Ground and Pound is als beide vechters op de grond beland zijn en 1 een dominante positie heeft en vanuit daar stoten plaatst op zijn tegenstander.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dacide View Post
    Zolang mensen de sport freefight blijven noemen ipv mixed martial arts... zal er nooit een goedkeuring komen.
    Eerst wat ik dacht toen ik de topic titel zag..
    Doe ons een lol en hanteer de term MMA.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  8. #8
    chief108 Guest

    Default

    Justi heeft vast nog wel wat lappen text liggen over dit onderwerp lijkt me

  9. #9
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    Eerst wat ik dacht toen ik de topic titel zag..
    Doe ons een lol en hanteer de term MMA.

    ik zal MMA gebruiken tijdens het debat

  10. #10
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Eindhoven
    Posts
    789
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bushido72 View Post
    ik zal MMA gebruiken tijdens het debat
    MMA is een combinatie van sporten die allemaal door de NOC*NSF erkend worden.

    If brute force ain't working, you're just not using enough!

  11. #11
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Dat ben ik niet helemaal met je eens..

    Staand vechten bij MMA is vooral muaythai of iets afgeleid daarvan... Deze wordt niet erkend.

    Op de grond stoten en trappen.... Is geen enkele andere sport waarbij het toegestaan is.. laat staan erkend door de instantie.

  12. #12
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Eindhoven
    Posts
    789
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dacide View Post
    Dat ben ik niet helemaal met je eens..

    Staand vechten bij MMA is vooral muaythai of iets afgeleid daarvan... Deze wordt niet erkend.

    Op de grond stoten en trappen.... Is geen enkele andere sport waarbij het toegestaan is.. laat staan erkend door de instantie.
    Wordt Kickboxen ook al niet erkend?

    Gebruik mijn vorige post dan maar niet

    If brute force ain't working, you're just not using enough!

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Solar View Post
    Wordt Kickboxen ook al niet erkend?

    Gebruik mijn vorige post dan maar niet
    LOL @ Solar


    ik las ergens dat bron van financien onbetrouwbaar is en moeilijk te achterhalen voor NOC*NSF.

  14. #14
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Solar View Post
    Wordt Kickboxen ook al niet erkend?

    Gebruik mijn vorige post dan maar niet
    Was uiteraard geen offence naar jou toe hoor.

    Maar ik googlede even en zag deze pagina

    NOC*NSF - Wikipedia

    hier staan alle aangesloten instanties.. IK dacht zelf ook dat kickboksen wel erkend werd. Aangezien karate en taekwando ook erkend worden. Worstelen en judo worden in elk geval wel gewoon erkend. Maar BJJ dan weer niet.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Heb toevallig een tijdje terug gesolliciteerd bij NOC*NSF voor een stage plek. Het leek mij een mooie opdracht om sporten als het kickboksen, thaiboksen en MMA in een soort van vechtsport onderdeel van het NOC*NSF onder te brengen zodat ze erkend worden en het ook een positiever imago kreeg.
    Men wilde er echter niet aan geloven bij NOC*NSF en de stage ging dus ook niet door helaas . Ze zeiden dat het wel een onderwerp was waar ze mee bezig zijn maar ik geloof er weinig van...
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  16. #16
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    altijd weer hetzelfde liedje...

  17. #17
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Tja... Helaas wel
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  18. #18
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    omdat MMA - het woord zegt het al 'mixed martial arts' een mengeling is van diverse OLYMPISCHE !!! sporten;

    - worstelen
    - boksen
    - judo
    - teakwondo

    zoals al eerder gezegd 'Pancration' was de éérste (één van de eerste) Olympische sporten

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    MMA - mixed martial arts......

    Een sport waarbij de mix voor een dynamische vechtsport zorgt..

    Deze sport is ook te doen in een beschermende versie...kijk naar het combat sambo...

    Suggesties over schade en dergelijke zijn aan de kant te schuiven met het statistieken over het aantal klappen dat een bokser per ronde op zijn kop krijgt(olympische sport)

    Er zijn minder zware blessures dan bij bijvoorbeeld voetbal.(ook olympisch)
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  20. #20
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Plus feit is dat MMA de snelstgroeiende sport wereldwijd is... Zoiets kan je gewoon niet ontkennen.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    347
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bushido72 View Post
    ‘Free Fighting moet als sport erkend worden door NOC*NSF en de verschillende overheden’

    dat is de stelling die ik ofwel moet verdedigen ofwel moet aanvallen tijdens een schooldebat. Ik was benieuwd of er hier leden zijn die hier hele zinnige dingen over te zeggen hebben. Ik ben benieuwd naar de discussie.

    alvast bedankt en ik discussieer dus ook met jullie mee
    Wat is je plan, ga je de sport aanvallen of verdedigen? De allerbelangrijkste stap is om uitsluitend over MMA te spreken. Juist "Freefight" veroorzaakt commotie immers, "alles mag" toch? Men begrijpt nog steeds niet dat je "vrij" bent om elke vechtsport te gebruiken en niet "vrij" bent om iemand een vinger in de ogen te steken of de nootjes te bewerken. Dus zodra er over FF gesproken wordt; ingrijpen. Ik gebruik altijd de term "tienkamp". Net als bij de atletiek-tienkamp, gebruiken wij ook plm. 10 verschillende, meest Olympische, vechtsporten. Vooral dat Olympische doet 't altijd goed. Tsja..en ground 'n pound..dat is 't moeilijkste te verdedigen. Alleen daarom al zou ik vanuit de "Rings-gedachte" praten.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Als je de stelling moet verdedigen zul je uiteraard ook aangevallen worden. Wapen je maar vast tegen de volgende argumenten:

    - MMA kent een wildgroei aan bonden en wedstrijdregels. Zolang de sport hier zelf geen eenheid in weet te brengen kan de sport niet erkend worden door het NOC*NSF.

    - Ook overige reglementen zijn niet eenduidig. Zo is er bijvoorbeeld geen ranking van de vechters en is onduidelijk op welke basis een vechter in aanmerking komt voor een titelgevecht.

    De sportinhoudelijke argmunten lijken me goed te verdedigen (bijv. dat mma onverantwoord zou zijn). Ik vermoed echter dat je zult struikelen over de organisatorische kant.

    Draai de situatie eens om. Stel dat jij van het NOC*NSF bent en je wilt héél gráág MMA aan het lijstje van erkende sporten toevoegen; welke eerste stap neem je dan? Wie is je gesprekspartner?

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    probleem met het mma (en kickboks) circuit is dat het te gefragmenteerd is qua bonden en regels..

    Al willen de mensen mma geaccepteerd hebben door het noc-nsf moet er één bond zijn voor mma en één set regels voor mma..

    en dat zie ik niet gauw gebeuren...

    en idd gebruik mma.. niet freefight
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    De eerst opmerking die je krijgt..

    "Free-fight, daar mag toch alles bij?" of

    "De enige regel die er is, is toch dat er geen regels zijn?"

  25. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    Ronald was me 1 minuut voor
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •