MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 101 to 125 of 140
  1. #101
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Wat een flauwekul topic, niets zo overschat als bankdrukken, alsof dat iets zegt over hoe sterk je bent... meest overschatte en nietszeggende kutoefening dat bankdrukken. Vraag dan hoeveel je kunt kniebuigen of voorslaan dat zegt méér over kracht en karakter dan op je rug (hé waar doet me dat aan denken...) een stang 30 centimeter op en neer bewegen. Maar de meeste hebben nog nooit voorslaan gedaan, wat lopen wij Nederlanders toch weer achter als het op krachttraining aankomt. Ga naar Amerika, Azië of het Oostblok (zelfs Duitsland) en daar wordt voorslaan al op de kleuterschool gedaan.
    YouTube - 8 year old Chinese lifter Clean and Jerks 75 kilos
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    chief108 Guest

    Default

    wow...

    goede post moatie!

  3. #103
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Deventer
    Posts
    2.506
    vCash
    126000

    Default

    Hunebed ftw
    A big chest makes you look like Captain UpperBody; a superhero no one wants to dress up like during Halloween

  4. #104
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    lol,

    voorslaan is 90% techniek, 10% kracht

    -ik doe zelf ,als ik met gewichten gooi niet anders, voorslaan, high pulls, jerks etc etc
    "If you have to stop and think, it's too late"

  5. #105
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    lol,

    voorslaan is 90% techniek, 10% kracht
    net zoals ballet

    stelletje voorslaan homo's

  6. #106
    chief108 Guest

    Default

    LOL....

  7. #107
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Ik bench een stang met soms een paar schijven eraan.

  8. #108
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Ik bench met gemak twee Han Pekels.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  9. #109
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Dit is toch een vechtsportforum?

  10. #110
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rosso View Post
    Dit is toch een vechtsportforum?
    en bij vechtsport hoort geen kracht ? ...............

  11. #111
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    en bij vechtsport hoort geen kracht ? ...............
    Mijn wingchun meester zegt mij dat kracht slechts een uiting van stupiditeit is.

  12. #112
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    vandaag 4x 120kg, omgerekend zou mijn 1RM dan 131KG zijn.
    Omrekenen van reps naar je 1RM kun je hier doen trouwens: http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html
    Face your fears, Live your dreams.


  13. #113
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GerritTonijn View Post
    Mijn wingchun meester zegt mij dat kracht slechts een uiting van stupiditeit is.
    ja dat doen ze he
    die kleine gele rakkers

  14. #114
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    lol,

    voorslaan is 90% techniek, 10% kracht

    -ik doe zelf ,als ik met gewichten gooi niet anders, voorslaan, high pulls, jerks etc etc
    Dacht dat jij verstand van zaken had... valt me dan tegen
    Ben je geen powerlifter? Die zeggen dat ook altijd... dus gasten die over de 200 kg. (of wat voor gewicht dan ook trekken of stoten) doen dat met techniek? Sterke techniek dan... zit dat tussen de oren ofzo die kracht dan?

  15. #115
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Dacht dat jij verstand van zaken had... valt me dan tegen
    Ben je geen powerlifter? Die zeggen dat ook altijd... dus gasten die over de 200 kg. (of wat voor gewicht dan ook trekken of stoten) doen dat met techniek? Sterke techniek dan... zit dat tussen de oren ofzo die kracht dan?

    voorslaan is welzeker 90% techniek
    nee ik ben geen powerlifter... powerliften is bankdrukken, deadliften en squatten, dit zijn allemaal oefeningen die in vergelijking met voorslaan minder technisch zijn en meer op kracht vertrouwen.
    Gewichtheffen bestaat uit het tweehandig trekken en stoten.

    natuurlijk, hoe sterker je bent hoe meer je kunt voorslaan. MAar ik ken hele sterke mensen, veel sterker dan ik, die nog niet eens een kg of 100 kunnen voorslaan, omdat ze de techniek niet onder de knie hebben.

    gewichtheffen -en een hoop oefeningen die daarbij komen kijken- is heel technisch in vergelijking met bijvoorbeeld powerlifen.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #116
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    het mooie van gewichtheffen is dat, naarmate je zwaarder gaat heffen, de technische uitvoering ervan steeds belangrijker wordt.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  17. #117
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Ja dat klopt allemaal wel dat je met 'techniek' zoiets moet uitvoeren maar alles wat je doet doe je met 'techniek'... bankdrukken gaat ook niet zonder techniek, hoe vaker of je iets doet (traint) hoe beter (makkelijker) het wordt. Alles wordt aangestuurd door de hersenen oftewel het CZS (centraal zenuw stelsel) zo hebben we toch ook leren lopen! Met vallen en opstaan, én leren fietsen op dezelfde wijze... dus zo is het ook met trainen, trainen & kracht zijn "specifiek", dwz alleen dat wat je traint wordt beter (sterker) uiteraard heb je een flinke overlap met kracht (afhankelijk van wat je allemaal met krachttraining) en zelfs heel vaak kun je spreken dat specifieke krachttraining (squat, voorslaan, sprongen) een groot en duidelijk effect (transfer?) heeft op de snelheid en kracht bij bijvoorbeeld schaatsers, discuswerpers en volleyballers.

    Maar als gewichtheffen 90% techniek moet zijn en maar 10% vanuit kracht komt, dan zijn die gewichtheffers nóg sterker dan we denken, want als een gewichtheffer 200 kg. kan voorslaan dan kan hij of zij een gewicht trekken van 2000 kg. als het puur op kracht aan komt dus!? (200 kg. = 10% 2000 kg. = 100%) flauwekul natuurlijk.
    gewichtheffers kunnen goed meekomen met powerlifters wanneer ze gaan squaten, deadliften en bankdrukken want ze zijn veel allrounder dan powerlifters, ze trainen dan ook veel veelzijdiger! Andersom geldt dit absoluut niet.
    De techniek van uitvoeren bij wat dan ook, zal altijd eerst onder de spreekwoordelijke knie moeten worden gebracht, maar schei alsjeblieft ff uit met dat gelul over dat gewichtheffen en de diverse 'moeilijke' oefeningen (clean and jerk, snatch, pulls, push press etc. etc.) vooral over techniek gaat en niet zozeer over kracht... (90% - 10% hoe kom je dr bij?!)
    Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.

  18. #118
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    natuurlijk geldt voor elke krachtleverantie dat wat kracht betreft: the sky is the limit.
    hoe sterker hoe beter, daar heb je helemaal gelijk in.

    Met 90% bedoel ik niet dat je maar 10% van je kracht gebruikt, maar dat het aandeel van techniek in het heffen verschrikkelijk groot is.

    babylonische spraakverwarring
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #119
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Rotterdam
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    jaartje of 4 geleden 8x130.

    Nu bench ik niet meer maar doe alleen peck decken, en verschillende andere druk oefeningen.

    Ik heb vorige week 8x100 gedaan. ging ook wel probleemloos,
    maar mijn borsten groeien altijd als een gek. en vind het buiten proporties dan.

    dus ... ik ben nu ... 8x100 dan.

  20. #120
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Ja dat klopt allemaal wel dat je met 'techniek' zoiets moet uitvoeren maar alles wat je doet doe je met 'techniek'... bankdrukken gaat ook niet zonder techniek, hoe vaker of je iets doet (traint) hoe beter (makkelijker) het wordt. Alles wordt aangestuurd door de hersenen oftewel het CZS (centraal zenuw stelsel) zo hebben we toch ook leren lopen! Met vallen en opstaan, én leren fietsen op dezelfde wijze... dus zo is het ook met trainen, trainen & kracht zijn "specifiek", dwz alleen dat wat je traint wordt beter (sterker) uiteraard heb je een flinke overlap met kracht (afhankelijk van wat je allemaal met krachttraining) en zelfs heel vaak kun je spreken dat specifieke krachttraining (squat, voorslaan, sprongen) een groot en duidelijk effect (transfer?) heeft op de snelheid en kracht bij bijvoorbeeld schaatsers, discuswerpers en volleyballers.

    Maar als gewichtheffen 90% techniek moet zijn en maar 10% vanuit kracht komt, dan zijn die gewichtheffers nóg sterker dan we denken, want als een gewichtheffer 200 kg. kan voorslaan dan kan hij of zij een gewicht trekken van 2000 kg. als het puur op kracht aan komt dus!? (200 kg. = 10% 2000 kg. = 100%) flauwekul natuurlijk.
    gewichtheffers kunnen goed meekomen met powerlifters wanneer ze gaan squaten, deadliften en bankdrukken want ze zijn veel allrounder dan powerlifters, ze trainen dan ook veel veelzijdiger! Andersom geldt dit absoluut niet.
    De techniek van uitvoeren bij wat dan ook, zal altijd eerst onder de spreekwoordelijke knie moeten worden gebracht, maar schei alsjeblieft ff uit met dat gelul over dat gewichtheffen en de diverse 'moeilijke' oefeningen (clean and jerk, snatch, pulls, push press etc. etc.) vooral over techniek gaat en niet zozeer over kracht... (90% - 10% hoe kom je dr bij?!)
    Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.
    word je er gewoon een beetje boos van ?

  21. #121
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    Gewichtheffers zijn de meest explosieve en sterke atleten van deze planeet.
    maar bankdrukkers zijn makkelijker in de omgang
    maken zich niet zo druk om dingen

  22. #122
    chief108 Guest

    Default

    hahaha....

  23. #123
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Boos? Nee man... mag graag gelijk hebben, dat moet jij toch weten Wim!

  24. #124
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    bankdrukken is hasjtikke link

    http://www.youtube.com/watch?v=65xb52D3Yw4


    moet je maar je duimen om de stang heen buigen he
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #125
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Bankdrukken doe ik niet zo vaak en ook niet zo zwaar (max 120 a 140kg), slechts voor de afwisseling. Zwaar train ik alleen met dumbels. Plat druk ik nu met twee dumbels van 55kg, die druk ik redelijk gemakkelijk 14 keer weg.

    Laatst 60kg (zwaarste dumbels bij ons) gepakt en die drukte ik - na de set van 55kg - ook nog 5 keer weg. Misschien probeer ik morgen eerst even 50kg en daarna 60kg. Kijken of het me dan weer 8x lukt

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •