MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 123
  1. #26
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by d4nd3l10n View Post
    Ralf is een goede aanvulling op dit forum!
    Sowieso weten (former) bodybuilders megaveel over voeding en daar kunnen vechtsporters vaak lering uit trekken..
    Vaal worden ze afzeken als anabolen monsters (wat vaak máár niet altijd waar is en bovendien weten ze meer dan menig dieetist).

    Keep it up Ralf!

    x2
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    op zich wel informatief. echt alle anabolica en merknamen staan er zo'n beetje in. +werking en schadelijke bijwerkingen.
    de schrijver van het boek (??) maakt meesterlijke schrijffouten als "lidtekens" en al in de inleiding noemt ie zichzelf "schrijfer ". waarschijnlijk in zeer beperkte oplage gedrukt en zeker niet bij een uitgeverij. collecters item dus. al was het alleen maar om die mooie aso trainingsfoto's ( ze trainen in een oude kelder of zo)
    al met al meer dan 200 pagina's aan bodybuilding

    p.s. geen anabolen voor willem
    Heel slim Willem...

    Ik heb ook krom gelezen om wat ik zag staan....dramatisch
    Het is een vertaling van een ander boek.
    Veel foto`s zijn NL toppers uit de BB wereld...
    Vind wel dat het boek makkelijk over de risico`s schrijft bij de product info.
    Even in 1 of 2 zinnen met comma`s wat bijwerkingen benoemen.

    Wel staat er veel kloppende basis info over de spullen in zoals ik het las...

    en tnx voor de waardering jongens...
    Ik probeer als ik iets denk te weten te reageren...zal heus niet altijd 100% kloppend zijn maar goed..

    Heb MF de heledag on line staan doordat mijn woon /werk plek dezelfde is dus vandaar dat ik veelvulding kan reageren..
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  3. #28
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Mijn ervaringen:

    Ten tijde toen ik nog 5x per week fitnesste lette ik sowieso een beetje op mijn voeding.. Dit wil zeggen, geen calorieën tellen ofzo.. maar wel letten op eiwit inname. Zowieso veel bruine boterhammen met kipfilet of pindakaas. Vaak een blikje tonijn op waterbasis en een of een halve bak kwark per dag. Aangevuld met normaal eten en 2 shakes. Ik gebruikte altijd de Whey shakes van Performance na het sporten. (of een buisje amino's van performance nadat ik de benen getraind had). als gewone shake (time released) ging ik altijd voor de Matrix 5.0 van Syntrax. Hier zitten tig soorten eiwitten in, smaakte redelijk (die van performance smaakt nog altijd het beste) en lostte goed op in melk en water.

    Creatinepoeder heb ik nooit meer gebruikt. Het werkte bij mij niet zoals het zou moeten werken. Heb er ook een hekel aan om eerst zo'n buffer te moeten opbouwen enzo. Tot ik op een dag in aanraking kwam met die kre-alkalyn capsules
    deze benodigen geen buffer opbouw en je zit niet te klooien met poeder, druivensuiker etc. Gewoon 2 of 3 capsules per dag. Deze leverde een mooie waarneembare krachttoename op. Deze capsules zijn/waren ook te verkrijgen als stack met arginine (workout booster van performance)..

    Al met al zijn dit de enige zaken die ik gebruikte als supplement. Wel nam ik zeer regelmatig extra vitaminen in.

    Om vet verbranding te stimuleren greep ik wel vaker naar zo'n flesje met L-Carnitine. Daar moest je dan elke dag een slok van nemen een half uur voor het sporten. Het idee erachter was dat je dan direct begon met vet verbranding ipv pas na 20 of 30 minuten.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #29
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    8
    vCash
    126000

    Default

    hallo

    Zou je mij kunnen vertellen wat je merkte van het gebruik van Glucosamine
    Wat zijn de voordelen hiervan

    thanks

  5. #30
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Ik had regelmatig last van mijn enkels en, polsen en schouder..

    last van binnenuit...sinds ik Glucosamine ben gaan gebruiken is dit nagenoeg weg...let wel niet gelijk , maar na ongeveer 2 weken merkte ik verschil...ook heb ik na het trainen (boksen/grappling)minder last van de gewrichtjes in mijn handen...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  6. #31
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    ik lees op wiki dat glucosamine een pijnstillend effect heeft en niet zozeer een genezend effect... http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucosamine

  7. #32
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Chico View Post
    ik lees op wiki dat glucosamine een pijnstillend effect heeft en niet zozeer een genezend effect... http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucosamine
    het remt de progressie van arthrosis enigszins bleek uit een onderzoek bij mensen met versleten knieén (vorig jaar in de fysiopraxis, Focus ?)
    je gerwichten worden ahw mee gesmeerd en het heeft zo een verzachtend effect op de pijn bij arthrosis.
    niet bij alle mensen werkt het. (fifty-fifty kans dacht ik, wat vrij hoog is voor een supplement)
    pas na 6 wken gebruik zou de werking optimaal zijn. werkt het dan nog niet, dan kun je het laten staan.

    NB kraakbeen herstelt dmv een reparatieproces ipv regeneratie van het oorspronkleijke weefsel. je krijgt er dus altijd kwalitatief minder weefsel voor terug. daar helpen je geen duizend potten glucosamine bij

  8. #33
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Hmmm, ik dacht altijd dat glucosamine een aminosuiker was die nodig is bij de aanmaak van gewrichtsolie/kraakbeen. Dus vanuit deze optiek herstellend dan wel genezend...

    Uiteindelijk zal dit dan wel resulteren in een pijnstillend effect??
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #34
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lowkick View Post
    hallo

    Zou je mij kunnen vertellen wat je merkte van het gebruik van Glucosamine
    Wat zijn de voordelen hiervan

    thanks
    op www.glucosmanine.com kun je het vrij goedkoop aanschaffen

    22 euro dacht ik voor 3 maanden gebruik (a 1500mg p/dag)

  10. #35
    anonymous001 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    op www.glucosmanine.com kun je het vrij goedkoop aanschaffen

    22 euro dacht ik voor 3 maanden gebruik (a 1500mg p/dag)
    glucosamine.com, bedoel je?

    Serieus, niet bijdehand bedoeld, want er is ook een glucosanine.com...

  11. #36
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Socrates View Post
    glucosamine.com, bedoel je?
    ja die bedoel ik

  12. #37
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    LEt wel...er zijn afgelopen maanden verschillende merken getest en de conclusie was dat er maar 2 of 3 merken idd goed waren in NL...de rrest bevatte de goedkopere en minder of niet werkende bestanddelen..
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  13. #38
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    87
    vCash
    126000

    Default

    @ underdog: Weet je toevallig welke merken als goed zijn bestempeld?
    'If size mattered the elephant would be king of the jungle' - Rickson Gracie

  14. #39
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Moment ik zoek even voor je..

    1 merk weet ik zeker. GlucoMotion van Vitalize Products...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  15. #40
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    http://www.glucosamine-info.nl/site/...rubriek_id=100

    Onderzoek preparaten


    Onlangs in de Volkskrant verschenen
    Veel pillen tegen gewrichtspijn missen beloofde kraakbeen
    In de Volkskrant verscheen onlangs een bericht over glucosamine combinatiepreparaten van verschillende merken die niet de juiste hoeveelheden chondroitine bevatten zoals vermeld op het etiket. Een en ander kwam aan het licht door een onderzoek dat gedaan is door Univerversity of Lancaster. Het ging o.a. om diverse huismerken, HEMA, Etos en Kruidvat.
    Over welke teksten gaat het?
    Welke preparaten zijn wel goed?
    De methoden die momenteel onder de aandacht zijn, zijn de zogenaamde CPC methode, methoden gebaseerd op optische rotatie en een relatief nieuwe specifieke HPLC methode.
    De CPC methode is gebaseerd op het meten van de troebelheid die ontstaat wanneer het reagens cetylpyridiniumchloride (CPC) aan een oplossing chondroïtinesulfaat wordt toegevoegd. Deze methode is niet selectief voor chondroïtinesulfaat omdat CPC hetzelfde resultaat kan geven door te reageren met andere stoffen in de oplossing, zoals sulfaten. Daarbij is deze methode is niet bruikbaar om de origine te achterhalen. Het voordeel van deze methode is, dat deze is opgenomen in de Europese farmacopee, en daarmee impliciet gevalideerd te zijn volgens internationale richtlijnen. (Bron: Frutarom)
    Optische rotatie is een methode die ter bepaling van de herkomst (haai, varken, rund of kip) aangegeven wordt in de farmacopee. Echter, ook deze methode is gevoelig voor beïnvloeding door andere componenten. Bovendien zijn de resultaten niet bruikbaar voor een kwantitatieve analyse. (Bron: Frutarom, TNO Kwaliteit van Leven)
    Recentelijk zijn er selectieve methoden ontwikkeld waarmee zowel herkomst, als ook specifiek de concentratie aan chondroïtinesulfaat kan worden bepaald. Deze methoden worden gekarakteriseerd door een enzymatische voorbewerking van monsters met chondroïtinase ABC, die leidt tot specifieke reactieproducten, op basis waarvan de herkomst afgeleid kan worden. De reactieproducten kunnen met een specifieke HPLC methode geïdentificeerd worden en tegenwoordig ook gekwantificeerd. Tevens worden in combinatie met deze HPLC methode ook andere technieken toegepast voor de kwantificering. Een voorbeeld hiervan is electroforese. (Bron: Frutarom)
    Binnen Europa, maar ook daarbuiten, zijn er diverse laboratoria waar chondroïtinesulfaat preparaten op deze nieuwe manier onderzocht worden. Naast TNO zijn er meerdere laboratoria die de methode in-house gevalideerd hebben voor bepaalde matrices zoals poeders en tabletten (Bron: Frutarom). Wanneer u een analyse laat uitvoeren, of daarover navraag doet bij uw leverancier of producent, let er dan op dat de gebruikte methode gevalideerd is voor de matrix waarin u chondroïtinesulfaat aanbiedt.
    Deze nieuwe enzymatische HPLC methode is nog niet opgenomen in de farmacopee. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit te zijner tijd zal gebeuren.
    Welke combinatie preparaten hebben wel de beloofde chondroitine?
    De lijst van goedgekeurde preparaten zal niet volledig zijn maar hieronder ziet u de goedgekeurde preparaten: Treedo, Atrimove enVitalize
    Last edited by The Bulldog; 06-02-2008 at 18:01.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  16. #41
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    87
    vCash
    126000

    Default

    Oke hartstikke bedankt. Mischien dat ik het binnekort eens een keertje probeer om te kijken of ik er baat bij heb.
    'If size mattered the elephant would be king of the jungle' - Rickson Gracie

  17. #42
    Jochem Guest

    Default

    Ik heb nog wel een vraag over supplementen/voeding, wat bevordert het herstel na trainingen? Volgens mij pak ik het momenteel niet goed aan. Zware traningen heb ik lang (2 dagen) last van, en ben vaker moe.

  18. #43
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Ik heb nog wel een vraag over supplementen/voeding, wat bevordert het herstel na trainingen? Volgens mij pak ik het momenteel niet goed aan. Zware traningen heb ik lang (2 dagen) last van, en ben vaker moe.

    megadosis vitamine c


    kan ook zijn dat je overtraind bent natuurlijk...

    "...Het overtraining syndroom is moeilijk objectief vast te stellen. Er zijn geen exacte disagnostische tests waarmee het syndroom kan worden vastgesteld. De atleet klaagt over het algemeen over toenemende vermoeidheid, slechte prestaties, emotionele stemmingswisselingen, continue spier- of gewrichtspijnen, gevoel van “burn out”, onrust, koortsig gevoel, geen zin in trainen, vaker ziek, slecht slapen e.d...."

    andere vegetatieve reacties:
    wazig zien
    zweetaanvallen
    trillend ooglid
    hartkloppingen
    hyperventilatie
    obstipatie
    constipatie

    etc.

  19. #44
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Ik heb nog wel een vraag over supplementen/voeding, wat bevordert het herstel na trainingen? Volgens mij pak ik het momenteel niet goed aan. Zware traningen heb ik lang (2 dagen) last van, en ben vaker moe.
    Geen idee in hoeverre je momenteel eiwitten/amino's inneemt?

    Ik zou direct na de training voor goeie koolhydraatjes gaan (je lijf schreeuwt er dan om) en daarna direct een goeie wheyshake (snel opgenomen in lichaam), nog beter is een buisje amino's te nemen (geen spier groei maar wel spier herstel)

    Voor de rest zou je kunnen kiezen om l-arginine te nemen (algemene weerstand) en/of BCAA's (spierherstel)

    Als je je erg vermoeid voelt kan dat ook komen door te weinig vocht? Drink je wel voldoende?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  20. #45
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    en daarna direct een goeie wheyshake (snel opgenomen in lichaam), nog beter is een buisje amino's te nemen (geen spier groei maar wel spier herstel)
    Sorry, maar hoe kom je op het idee dat het buisje amino zorgt voor enkel
    herstel en geen groei? Ga je er wel vanuit dat die wheyshake voor groei zorgt?

    Eiwitten (waaronder whey proteine) worden door je lichaam omgezet in
    aminozuren. Aminozuren zijn simpel gezegd de bouwstoffen voor je spieren.
    In principe is dus alleen de opnametijd anders.

    Er zij uiteraard wel verschillende soorten eiwitten waarvan de opnametijd
    ook verschilt evenals het effect.

    Je hoeft echt niet bang te zijn dat je opeens teveel spiermassa aanmaakt
    door een shake (of amino's) te nemen. Er zijn nog een heleboel factoren die meespelen.

    Zoals o.a. de belasting van langzame spierweefsel vs snelle spierweefsels, de totale voeding en rust.

  21. #46
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    Ik heb nog wel een vraag over supplementen/voeding, wat bevordert het herstel na trainingen? Volgens mij pak ik het momenteel niet goed aan. Zware traningen heb ik lang (2 dagen) last van, en ben vaker moe.
    Het is natuurlijk zowiezo belangrijk dat je genoeg drinkt tijdens en na de training..drinken als in water en niet als in bier Chief..

    Gelijk je lichaam voeden met simpele koolhydraten na de training.
    dan na een uurtje of 1,5 een goede maaltijd eten..

    Eiwitten extra toevoegen aan je voeding is altijd goed mits je ze wel goed verdeelt...gelijk na de training is goed...beter is de hele dag door om de 3 uur wat eiwitten binnen te krijgen...

    mocht je maar geld hebben voor 1 suplement zou ik zeggen L-GLUTAMINE !!!

    Dit is het belangrijkste aminozuur voor je lichaam...dit draagt bij aan je spierherstel maar ook aan je weerstand...

    FOCUS mee eens???

    weet wel dat dit een simpel antwoord is , maar om een compleet schema van v oeding en supletie neer te zetten is denk ik niet de vraag...toch?
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  22. #47
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    simpele/goede koolydraten na training... wat valt hieronder? bananen?

  23. #48
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Simpele is niet helemaal de juiste benaming eigenlijk...

    Suikers die snel opgenomen worden bedoel ik..

    Vruchten suikers
    MAlthodextrine

    Check www.vitago.nl een heel goed product dat

    deze dingen zorgen er snel voor dat je Glycogeen wordt aangevuld...
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  24. #49
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Chico View Post
    simpele/goede koolydraten na training... wat valt hieronder? bananen?
    meteen na de training suiker e.d.
    dan mag het

  25. #50
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    dingen zoals AA drank horen toch ontweken te worden... dat zijn de suikers die snel opgenomen worden..

    maar noem eens een aantal producten (geen supplementen) die je dan kunt nemen...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •