MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    200
    vCash
    126000

    Default Duizeligheid tijdens/ na het trainen

    Mensen,

    Tijdens het studeren thuis train ik soms met halters en doe ik verschillende pull-ups. Nu merk ik weleens dat ik sommige dagen een beetje duizelig word na het trainen. De vraag is hoe dat komt.... Komt het door een slechtere conditie, dat ik niet 'warm' ben als ik begin of is dit gewoon een normale reactie???

    Bedankt vast!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "I need u cool, are u cool?"

  2. #2
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    130
    vCash
    126000

    Default

    Tijdens het studeren trainen? Dat lijkt mij niet echt verstandig.
    Het eerste wat bij me opkomt is verkeerd ademhalen. Ik word ook soms duizelig/misselijk (kotsneigingen) tijdens intensieve oefeningen (waar het tempo hoog ligt). Betrap mezelf vaak dat ik mn adem te lang inhoudt. Zo hoort het in ieder geval niet . Weet zelf ook niet wat de correcte manier is tijdens trainen. Heb het bij de buren gevraagd, maar daar kreeg ik weinig reacties. (Net een nieuw thread geopend --> ademhaling. Wellicht vind je daar nuttige reacties)

    Verder raad ik je aan om sowieso goed op te warmen.
    Last edited by Straight; 12-02-2008 at 22:40.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Verkeerde ademhaling kan inderdaad. Kan ook aan je voeding liggen of aan je conditie. Als je een lage bloeddruk hebt, kun je er ook last van hebben.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    voor ademhalen bij krachttrainen: zie de naked warrior.
    is dacht ik al eerder topic over geweest...ff zoeken op mixfight?

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    200
    vCash
    126000

    Default

    Ik ga kijken, bedankt in ieder geval!

    En tijdens het studeren trainen; dan kan ik mijn 'echte' energy kwijt!
    "I need u cool, are u cool?"

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Limburg
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Post Misschien een oplossing...

    Het is misschien een oplossing om eerst te studeren (je geest is nog fris en helder) en je dan te focussen op de training. (je trainingsvolume komt dan ook iets compacter te zitten)

    Dit zal er voor zorgen dat je lichaam na de mentale inspanning, zich volledig kan aanpassen aan de fysieke training. Wat zeker een voordeel is. Je zal je hierdoor ook veel beter kunnen focussen op rehydrateren tussen de sets, wat duizeligheid ook tegen gaat.

    Blijft je de duizeligheid hebben als je op deze manier traint, dan moet je dringend even naar je dieet kijken... Daar ligt dikwijls ook een sleutel onder de mat.

    Succes!
    Luctor et Emergo!
    A black belt is a white belt that never quit!
    Judoteam Spartansport - Bad Boys Brazilian Jiu Jitsu

  7. #7
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Straight View Post
    Tijdens het studeren trainen? Dat lijkt mij niet echt verstandig.
    Het eerste wat bij me opkomt is verkeerd ademhalen. Ik word ook soms duizelig/misselijk (kotsneigingen) tijdens intensieve oefeningen (waar het tempo hoog ligt). Betrap mezelf vaak dat ik mn adem te lang inhoudt. Zo hoort het in ieder geval niet . Weet zelf ook niet wat de correcte manier is tijdens trainen. Heb het bij de buren gevraagd, maar daar kreeg ik weinig reacties. (Net een nieuw thread geopend --> ademhaling. Wellicht vind je daar nuttige reacties)

    Verder raad ik je aan om sowieso goed op te warmen.
    daar dacht ik ook aan, die ademhaling is super belangrijk...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •