MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 26 to 50 of 126
  1. #26
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    180
    vCash
    126000

    Default

    Remco,

    ik heb wel eens van dat soort wedstrijdeen gezien. Zonder handschoenen en met kopstoten. Het komt in de buurt, maar het is en blijft met regels.

    En in hoeverre moet je het vergelijken met ringsporten. Het gaat er hier om dat je in een gevecht met 1 of meerdere tegenstanders kunt overleven. En dan zijn krav maga, jui-jitsu en vergelijkbare sporten/kunsten effectiever dan ringsporten. Bij ringsporten train je niet op vieze technieken en dat zit dan ook niet in je systeem. En in een stress situatie val je daar op terug. Neem niet weg dat een ringsporter zich goed kan verdedigen.

    Ik vraag me ook wel af hoe dit filmpje eruit had gezien als bijvoorbeeld Gilbert Yvel daar aan had meegedaan.

    Grtz. Bastiaan
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    http://www.bjjapeldoorn.nl

    Check voor foto's en updates!

  2. #27
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bassie View Post
    Remco,

    ik heb wel eens van dat soort wedstrijdeen gezien. Zonder handschoenen en met kopstoten. Het komt in de buurt, maar het is en blijft met regels.

    En in hoeverre moet je het vergelijken met ringsporten. Het gaat er hier om dat je in een gevecht met 1 of meerdere tegenstanders kunt overleven. En dan zijn krav maga, jui-jitsu en vergelijkbare sporten/kunsten effectiever dan ringsporten. Bij ringsporten train je niet op vieze technieken en dat zit dan ook niet in je systeem. En in een stress situatie val je daar op terug. Neem niet weg dat een ringsporter zich goed kan verdedigen.

    Ik vraag me ook wel af hoe dit filmpje eruit had gezien als bijvoorbeeld Gilbert Yvel daar aan had meegedaan.

    Grtz. Bastiaan
    Dan zag je naast Gilbert waarschijnlijk een paar man naar hun eigen tanden zoeken op de grond.

  3. #28
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bassie View Post
    Remco,

    ik heb wel eens van dat soort wedstrijdeen gezien. Zonder handschoenen en met kopstoten. Het komt in de buurt, maar het is en blijft met regels.

    En in hoeverre moet je het vergelijken met ringsporten. Het gaat er hier om dat je in een gevecht met 1 of meerdere tegenstanders kunt overleven. En dan zijn krav maga, jui-jitsu en vergelijkbare sporten/kunsten effectiever dan ringsporten. Bij ringsporten train je niet op vieze technieken en dat zit dan ook niet in je systeem. En in een stress situatie val je daar op terug. Neem niet weg dat een ringsporter zich goed kan verdedigen.

    Ik vraag me ook wel af hoe dit filmpje eruit had gezien als bijvoorbeeld Gilbert Yvel daar aan had meegedaan.

    Grtz. Bastiaan
    voor zover ik weet hadden de eerste ufc geen regels. de enige regels waren geloof ik dat als je tegenstander afklopte of ko was je moest stoppen. werkelijk alles mocht, ook de technieken van krav maga. en bij die demo partijen van de gracies mocht ook alles.

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  4. #29
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Een goeie basis, conditie en techniek is natuurlijk altijd
    een voordeel wanneer je die krav maga gaat doen.
    iemand die hard en goed kan striken en stabiel staat heeft
    minder moeite die zon groep dan iemand die nog niets kan.

  5. #30
    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    119
    vCash
    126000

    Default

    Gilbert Yvel deed wel eens trainingen mee bij het Korps Commando troepen met dit soort trainingen.

    Daar maakte hij er al "een sport" van om mensen op hun lever neer te trappen of te slaan. Waren dezelfde soort situaties....

    Daarnaast heeft Gilbert succesvol Krav Maga geoefend op Don Frye...

    Dus Gilbert all the way in deze

    *schud zijn hoofd over deze vergelijking*

  6. #31
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    180
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jan sensei kyokushin View Post
    Osu tegen een Kogel kan je niet lopen of vechten
    als als als zeg ik altijd

    K.m. is een mengenmoes van vele vechtsporten M.M.A B.J.J Judo Jujitsu Bo jitsu Tantojitsu kaido (kortestok) Karate dus het is allrond ik ben het met Remco eens ze hebben eerst deze stijlen er wat van onder de knie gekregen en het bruikbare onthouden en geleert voor Krav maga is een stijl van veredeld straatvechten .

    vroeger opde straat paste je ook alles toe als je in gevecht was kwam ik wel teminste alles ook bijten . ik heb niet alleen klappen uitgedeeld maar ook een hoop klappen ontvangen , van alles gebroken gehad maar zo was het vroeger met blote handen knokken zonder wapens

    sportgroeten

    jan osu

    Waar de fuck ben jij opgegroeid???
    http://www.bjjapeldoorn.nl

    Check voor foto's en updates!

  7. #32
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Den Haag
    Posts
    47
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het enige verschil (buiten de "dirty tricks") tussen KM en MMA is, dat je bij MMA weet dat, als je het gaat afleggen, kan je aftikken, of er komt een scheids tussenbeide. Bij KM word je, denk ik, meer geleerd om door te gaan, omdat dat je enige kans is, om niet in het ziekenhuis te belanden of om dood te gaan! En daarbij, leer je bij KM, ook in een andere omgeving te vechten, dan alleen de dojo met zachte matten. Voor de rest, in een 1 op 1 situatie, kies ik waarschijnlijk toch voor MMA!
    We zien wel!

  8. #33
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    421
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben nog nooit opeens aangevallen op straat of door meerdere tegenstanders..Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in rotterdam zuid woon,cant get safer then that! :P
    Sir Chokealot

    The snake

  9. #34
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Heat FC View Post
    Gilbert Yvel deed wel eens trainingen mee bij het Korps Commando troepen met dit soort trainingen.

    Daar maakte hij er al "een sport" van om mensen op hun lever neer te trappen of te slaan. Waren dezelfde soort situaties....

    Daarnaast heeft Gilbert succesvol Krav Maga geoefend op Don Frye...

    Dus Gilbert all the way in deze

    *schud zijn hoofd over deze vergelijking*
    Wat ik dus van personen hoorde die deze trainingen hebben meegemaakt hoorde was dat ze dus na allerlei testen ( terwijl ze erg vermmoeid waren ) tegen hem moesten vechten. Neemt niet weg dat ze zoiezo wel hadden verloren, maar mariniers zijn geen martial artists

    BTW Krav Maga werkt wel degelijk in een mma match. Gilbert Yvl heeft dat zelf aan den lijve ondervonden na een kick in the groin

  10. #35
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by sebastiaan View Post
    Ik ben nog nooit opeens aangevallen op straat of door meerdere tegenstanders..Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in rotterdam zuid woon,cant get safer then that! :P
    Israel is dan toch een ander verhaal ja hehe

  11. #36
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Wat het je aan dat ballen knijpen en ogen uitsteken als je onder de mount ligt en de ene punch na de andere tegen je tanden krijgt. Dat soort truukjes werkt waarschijnlijk wel als je al een goede basis hebt in een sport waarin echt tegen tegenstanders geoefend wordt, maar als dat soort truukjes je basis zijn en je niets anders kent...
    Trouwens heeft er echt iemand nodig hebt om te leren bijten, vingers in ogen te steken of in ballen te knijpen.

    En wat win chun betreft moet je gewoon even kijken naar het gevecht tussen Boztepe en Cheung. Deze kerels waren de absolute top in de WC organisatie. Wanneer ze echt vechten lijkt het meer op een gevecht op het schoolplein tussen twee 12-jarigen dan op eender welke techniek die WC in hun demos laat zien.

    YouTube - Fight, Wing Chun Masters! (Emin Boztepe Vs Wiiliam Cheung)

    Mooie takedown trouwens van Boztepe, die in zijn jeugd nog geworsteld had. Toen het echt op vechten aankwam, leek hij te beseffen dat worstelen *we* werkt tegen echte tegenstanders.
    Last edited by dimitri; 09-03-2008 at 09:19.


  12. #37
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    En wat win chun betreft moet je gewoon even kijken naar het gevecht tussen Boztepe en Cheung. Deze kerels waren de absolute top in de WC organisatie.
    echte vechters praten niet, die vechten. Dit zijn/waren dus geen toppers, alleen Emin Boztepe zal misschien 'aardig' kunnen knokken.
    (voor zover ik weet zijn er maar een paar topvechters geweest in het Ving Tsun: 'recent' verleden Wong Shun Leung en zijn leerling Barry Lee).



    Quote Originally Posted by MJOKKIE View Post
    Hij zei heel eerlijk; when you fight with knives you will get hurt!
    when you fight with knives, you will DIE....
    AND you wont know they have knives untill you are bleeding to death..
    Last edited by FOCUS; 09-03-2008 at 09:37. Reason: wie is hier een Noob....tsssk ;-)

  13. #38
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    echte vechters praten niet, die vechten. Dit zijn/waren dus geen toppers, alleen Emin Boztepe zal misschien 'aardig' kunnen knokken.
    (voor zover ik weet zijn er maar een paar topvechters geweest in het Ving Tsun: 'recent' verleden Wong Shun Leung en zijn leerling Barry Lee).
    Ze waren op dat moment de leidende figuren binnen de WC wereld (voor zover ik gehoord heb). Als de beste leraars (Boztepe geeft de ene seminar na de andere) de technieken nog niet kunnen gebruiken als het er echt op aankomt (of zelfs nog niet iets dat er van ver op lijkt) dan heb ik daar toch wel wat vragen bij...


  14. #39
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Breda
    Posts
    122
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    dont try this at home



    in oorlogsgebied zou ik meer vertrouwen op deze:
    http://i231.photobucket.com/albums/e...08/redwolf.jpg
    voor de liefhebbers:
    The ultimate modern weapon that looks like a firearm of the future (or something out of the movie Aliens), the P90 Savage Hunter is loaded to the brim with accessories that can take on aliens and human foot soldiers alike! Based on the standard P90 platform, the Savage Hunter edition packs additional firepower with the installation of a box magazine that holds up to 1500 rounds for long skirmishes. Decked out with FIRST Factory RIS module and installed with a high power laser and flashlight modules for night-time scenarios. Super stylish carbon fiber silencer with adjustable angle foregrip module for steady fire. This gun is hefty and is not for the weak - loaded with all the accessories you need for the most savage attack. Full list of parts includes:

    Tokyo Marui P90
    FIRST P90 Box Magazine
    NITRO RIS Foregrip
    NITRO VO.P90 Tactical RIS Module
    G&P Light and Mount Adapter
    G&P 6P Tactical Flashlight
    LAYLAX Carbon Fiber Silencer
    Ehm, das een airsoft versie pimpert. Die schiet plastic balletjes. Ik schiet liever met echte wapens in een oorlog gebied. Ik begrijp de strekking van je verhaal wel. Daarnaast, het is wel handig om ook met het wapen om te kunnen gaan.... Voor je in een Ferrari rijdt, moet je eerst in een punto leren rijden

    Daarnaast, er is een M16/AR15/M4/Deimaco C7-C8 magazijn (voor 30 patronen) aan de zijkant van de P90 gemeubeld. De P90 schiet ten eerste een heel ander kaliber (5.7 ipv 5.56mm) ten tweede, het design van de P90 is dat ie vanaf de bovenkant ( zijwaarts geplaatste) munitie wordt aangevoerd, met 50 patronen in het magazijn.
    you are realy betting on the wrong horse.
    Last edited by Noel; 09-03-2008 at 13:07.
    Noël


  15. #40
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Breda
    Posts
    122
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by d4nd3l10n View Post
    Commando's, geen mariniers...

    Die gasten van het ct team hebben sowieso altijd een zware training. Dit was een oefening waarbij ze een huis in moesten en in een aantal kamers een wedstrijdvechter op hun stond te wachten.
    Gewoon een oefening om je spirit te tonen.
    Vergeet niet dat de hele opzet van het CT team van het KCT, afgekeken is van de UIM van de Mariniers. Alleen is er geen testweek voor het CT team van het KCT, maar er is wel een testweek om aan de UIM opleiding te mogen beginnen.

    BACK TO THE TOPIC-------------------------------------------------------------------

    Van de DSI, de club die nog een stapje hoger staan ivm CT team en UIM, weet ik dat er wel Krav Maga aan wordt gegeven.
    (tegen de tijd dat je de DSI voor je deur hebt staan.. you know you're about to have a bad day)

    Het filmpje is de shit trouwens!
    Last edited by Noel; 09-03-2008 at 13:07.
    Noël


  16. #41
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Breda
    Posts
    122
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MJOKKIE View Post
    Ik heb eens een seminar bijgewoond van Itay Gil. One of the baddest mothafuckers on the planet. Hij was zelf de eerste om toe te geven dat er genoeg gasten zijn die hem op mma regel wel pakken. Maar daar gaat het niet om. Hij zei: een wedstrijd is in een een ring/kooi met scheidsrechter, 1 op 1 en zonder objecten. Je weet al weken vantevoren dat je moet. In de kleedkamer gaat je hard al een hele tijd voor de pot te keer. Bloeddruk, hartslag, alles al omhoog. Je weet dat je gaat knokken.

    Op straat komt het 'out of the blue' en binnen een halve sec heb je drie man op je nek. Als je op de grond komt krijg je harde penalty ipv een scheids die break roept en tussenbeide komt. Ze trainen voor dat soort situaties, dus zonder regels. We moesten sparren met balletrappen, sparren tegen meerdere tegenstanders tegelijk (niet leuk) en met helmen op sparren met kopstoten. De essentie lag op agressie, althans vanaf het momentg dat je besluit te vechten ipv te rennen.

    Vond het zeer realistich. Ook het mesvechten. Geen hakkitakki crap. Hij zei heel eerlijk; when you fight with knives you will get hurt!

    Vond het zeer nuttig allemaal
    Hey man, ik denk dat je gelijk hebt. In Israel zijn ze door (eeuwen) schade en schande, wijs geworden. Daardoor heerst er (ook bij de "gewone burgers") een hele andere mentaliteit. Dat "out of the blue"wat je aankaart is denk ik spot-on. Want dat is in feite de hele essentie van Krav Maga, de mindset en de schakel die om moet op dat moment. vandaar ook de vele stress drills en scenarios die gedraaid worden. Ik heb jiu-jitsu gedaan, shooto/pancrase en heb er veel aan gehad, maar voor mn werk sluit Krav Maga gewoon beter aan. Ik beweer niet dat een instructeur in Krav Maga elke MMA kampioen gaat dubbel vouwen. Zoals al aangekaart; Itay Gil zegt ook dat hij op het MMA vlak in de ring, opgefrommeld wordt.
    En hij was een aantal jaar free jiu-jitsu kampioen ( correct me if Im wrong)

    Itay Gil is, zoals je zelf al zei, idd geen Guru ofzo. Nu zal het volgende misschien niet bij eenieder goed vallen, maar hij heeft een boekje geschreven: CITIZEN’S GUIDE TO STOPPING SUICIDE ATTACKERS

    http://www.paladin-press.com/detail.aspx?ID=1070

    Hij spreekt vanuit real life situaties. ( Hij zat bij Yamam, Israel's CT eenheid waar hij jarenlang bij zat, waar hij jarenlang tevens vechtsport instr was) Dus ik denk dat hij iig wel enigzins recht van lullen heeft.

    Het boekje heb ik ook gelezen en het is een leuke algemene inzage. Zeker geen How-To guide. Dit boek illustreert denk ik ook heel goed de verschillen in de maatschappij tussen Israel en hier. Ik denk dat als je dagelijks geconfronteerd wordt met het feit, dat; "Dit wel eens de laatste bus zou kunnen zijn waar je opstapt".. dat doet iets met je mindset. Dat als je op een terrasje zit, iemand met een autobom of als zelfmoordcommando op je af komt zetten.
    Als je daar iemand naar de grond worsteld, zn handen/armen opsluit en roept:"BOM, BOM, HEEELP, PAK DIE VENT!!" Dan wordt er wel gereageerd door beveiligings mensen en militarien die daar rondlopen. Als je dat in de Koopgoot doet in R'dam is de enige reactie mensen die appelig kijken en hun mob pakken...om FOTO's TE MAKEN!

    Ik probeer het financieel en qua vakantiedagen rond te krijgen om toch eens naar Protect-USA in Jerusalem te gaan en bij Itay Gil te gaan trainen voor een week. Een snoepreisje

    Maar de reden daarvoor is dit; Ik zit bij Contact Combat in Amersfoort en daar krijg ik de basis en de technieken heel goed aangeleerd. Geen bijzonderheden. Maar ik vind dat de IKMF het wel heeft aangepast aan het dagelijkse leven en de situatie hier ( in Europa/Nederland). Tevens train ik bij Krav Maga Nederland in leiden, bij Branimir Tudjan. Branimir heeft ook onder Itay Gil getraind in Israel. het heeft zo z'n sporen achter gelaten.
    De training bij Branimir in Leiden is dus ook op de meer, Israelische methode. Het schrikt wel mensen af denk ik, je houdt er wel bepaalde mensen mee buiten de deur, omdat het instap niveau dan MENTAAL hoog is. De nadruk ligt op gevechtsbereidheid, als je moe bent, ziek bent, gestressed ( door de oefening/scenario) etc.
    Ik moet zeggen dat ik de training in Leiden als heel plezierig ervaar en ik steek er heel veel van op.

    Een heel lulverhaal, sorry dat het zo lang was, zoals jullie merken ben ik er erg over te spreken. Just my 2 cents....

    Daarnaast was Itay ook te zien in Human Weapon- Krav maga
    ( filmpje zwerft ook rond hier op het forum -LINK IEMAND?)
    Als je dit filmpje bekijkt op YouTube, dan krijg je een idee van hoe ze bij Protect USA de training benaderen.

    http://www.youtube.com/watch?v=0i7N6Y7OYwI
    Last edited by Noel; 09-03-2008 at 14:27.
    Noël


  17. #42
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Noel,
    jij hebt er verstand van, waar plaats ik mijn bestelling

  18. #43
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    let op krav maga is geen vechtsport maar offencieve verdedigingstechnieken
    en in combinatie met bv bjj, thai/kickboxing zeer effectief
    worden ook vrijwel alleen technieken uit diverse vechtsporten gehaald
    dus idd niks nieuws alleen de meest bruikbare technieken om in noodsituaties te overleven.

  19. #44
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Goed punt is het feit dat het het grondgevecht afwijst voor staatgevechten, met name vanwege eventuele andere aanvallers. Ook het leren omgaan met de stres van een gevecht en het kweken van een vechtmentaliteit zijn positief.
    Qua techniek vind ik het even "lomp"als kickboksen. Iedere aanval counteren met een hard block en tegenaanval werkt misschien bij ongetrainde, domme opstandelingen / aanvallers. Maar bij enige kennis wordt het lomp tegen lomp en dan is er dus geen sprake meer van snel en effectief uitschakelen.
    Agressie bevat het zeker. Kan ook tegen je werken aangezien je verweer er zo agressief uitziet dat omstanders die niet hebben gezien wie het gevecht begon je meteen als de agressor zullen zien en misschien je aanvaller te hulp zullen schieten.
    Last edited by FrankUNL; 10-03-2008 at 22:59.

  20. #45
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    vechten is aggressie

  21. #46
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    vechten is aggressie
    Vechten is techniek.
    Agressie is emotie.

  22. #47
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FrankUNL View Post
    Goed punt is het feit dat het het grondgevecht afwijst voor staatgevechten, met name vanwege eventuele andere aanvallers. Ook het leren omgaan met de stres van een gevecht en het kweken van een vechtmentaliteit zijn positief.
    Qua techniek vind ik het even "lomp"als kickboksen. Iedere aanval counteren met een hard block en tegenaanval werkt misschien bij ongetrainde, domme opstandelingen / aanvallers. Maar bij enige kennis wordt het lomp tegen lomp en dan is er dus geen sprake meer van snel en effectief uitschakelen.
    Agressie bevat het zeker. Kan ook tegen je werken aangezien je verweer er zo agressief uitziet dat omstanders die niet hebben gezien wie het gevecht begon je meteen als de agressor zullen zien en misschien je aanvaller te hulp zullen schieten.

    Naar de grond gaan is niet altijd een keuze. Zwaartekracht, weet je wel.

    Die Krav Maga'ers gaan ervan uit dat gevechten op straat altijd op leven of dood zijn. Volgens mij gaat het in werkelijkheid veel vaker om twee mensen (zatlappen?) die elkaar wat zitten te duwen, dan een keer uithalen en tenslotte op elkaar vallen waarna de boel door omstaanders opgebroken zal worden.

    Als kloten knijpen, ogen uitsteken en vingers breken in MMA was toegestaan zouden Krav Maga volgelingen nog niet winnen. Het enige wat er zou veranderen is dat de kickboxers, BJJ'ers en wrestlers die vandaag al winnen dat nog altijd zouden doen. Tijdens het winnen zouden ze dan natuurlijk wel wat in kloten knijpen, ogen uitsteken en wat vingers breken...

    En waarom zou je trainen om één of andere ongetrainde idioot de baas te kunnen op straat? Ga je hopen dat je alleen mensen die niets van boksen of grapplen kennen tegenkomt? Waarom niet een sport doen waar je leert te winnen tegen mensen met echte skills zoals BJJ, judo, thai boksen, ... ? Als je van een getrainde tegenstander kan winnen, zullen die ongetrainde idioten ook wel te pakken zijn toch?

    Meerdere tegenstanders vind ik ook zo'n onzin. Mensen die een gevechtsport doen waarin gerold of gespard wordt weten dat winnen tegen één tegenstander al moelijk genoeg is.
    Vreemd genoeg zijn het hoofdzakelijk martial arts waarin niet realistisch gespard wordt en die excuses moeten verzinnen over waarom hun truukjes niet werken in MMA degenen die zich het meest bezighouden met meerdere tegenstanders.

    Beter eerst leren winnen tegen één tegenstander. Dan kan je beginnen denken over twee. En hopen dat die twee dan onbekwaam en dom zijn, anders kan je het nog vergeten.


  23. #48
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    when you fight with knives, you will DIE....
    AND you wont know they have knives untill you are bleeding to death..
    gelukkig niet altijd

    met messen helpt rennen alleen als je harder kan rennen als je belager, je dikke winterjas om je arm en hand doen enje daarmee beschermen tegen een mesaanval helpt ook volgens mijn vader, niet altijd, want hij heeft niet voor niets een litteken onder zijn dikke baard, en als je die niet bij je hebt, en je kunt niet hard rennen, dan mag je blij zijn dat een vriend een autosleutel bij zich heeft en achter jou en je belager aanrent.

  24. #49
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    57
    vCash
    126000

    Default

    Leuke discussie . Misschien wel een eigen topic waard!

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Naar de grond gaan is niet altijd een keuze. Zwaartekracht, weet je wel.
    De kunst is juist dat je tegenstander lijdt onder die zwaartekracht, niet jij. Zwaartekracht is je vriend. Komt het er toch van (daardat jij een fout hebt gemaakt), dan moet je er natuurlijk wel mee om kunnen gaan.

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Die Krav Maga'ers gaan ervan uit dat gevechten op straat altijd op leven of dood zijn. Volgens mij gaat het in werkelijkheid veel vaker om twee mensen (zatlappen?) die elkaar wat zitten te duwen, dan een keer uithalen en tenslotte op elkaar vallen waarna de boel door omstaanders opgebroken zal worden.
    Hier moet je inderdaad in doseren. Punt is wel dat het op straat je leven kán kosten en daar moet je rekening mee houden (we leven hier inderdaad niet in bezet gebied). Ook is er natuurlijk altijd een klein risico dat jíj door omstanders opgebroken wordt.

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Als kloten knijpen, ogen uitsteken en vingers breken in MMA was toegestaan zouden Krav Maga volgelingen nog niet winnen. Het enige wat er zou veranderen is dat de kickboxers, BJJ'ers en wrestlers die vandaag al winnen dat nog altijd zouden doen. Tijdens het winnen zouden ze dan natuurlijk wel wat in kloten knijpen, ogen uitsteken en wat vingers breken...
    Ik weet niet of je hiermee op straat of in de ring bedoeld, maar het hier wel of niet op trainen maakt een enorm verschil in situaties waar alles op automatische piloot gaat. Het zijn ook niet losse technieken, maar het geheel, de opvolging van technieken die de effectiviteit bepalen. MMA is niet een straatgevecht-stijl, maar een sport. Dus in dat opzicht is het ook appels met peren vergelijken.

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    En waarom zou je trainen om één of andere ongetrainde idioot de baas te kunnen op straat? Ga je hopen dat je alleen mensen die niets van boksen of grapplen kennen tegenkomt? Waarom niet een sport doen waar je leert te winnen tegen mensen met echte skills zoals BJJ, judo, thai boksen, ... ? Als je van een getrainde tegenstander kan winnen, zullen die ongetrainde idioten ook wel te pakken zijn toch?
    Op straat lopen meer getrainde idioten dan je zou verwachten. Ongetrainde idioten kunnen daarentegen wel veel praktijkervaring hebben en/of bewegingen maken die je nog nooit was tegen gekomen in je training.
    Bij de sporten train je binnen het kader van die sport.

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Meerdere tegenstanders vind ik ook zo'n onzin. Mensen die een gevechtsport doen waarin gerold of gespard wordt weten dat winnen tegen één tegenstander al moelijk genoeg is.
    Vreemd genoeg zijn het hoofdzakelijk martial arts waarin niet realistisch gespard wordt en die excuses moeten verzinnen over waarom hun truukjes niet werken in MMA degenen die zich het meest bezighouden met meerdere tegenstanders.
    Beter eerst leren winnen tegen één tegenstander. Dan kan je beginnen denken over twee. En hopen dat die twee dan onbekwaam en dom zijn, anders kan je het nog vergeten.
    Allround zelfverdediging leren bevat vanzelfsprekend ook de situatie met meerdere tegenstanders (net zoals wapens daarin een rol spelen). Uiteraard begin je het trainen tegen één tegenstander.
    Het naar de grond werken van de tegenstander kan ook zonder de "truukjes" die verboden zijn in de MMA-reglementen.
    Meest effectieve eindsituatie bij zelfverdediging is een trap/knie tegen de liggende tegenstander. Dat MMA dit als een faul ziet is niet door zelfverdedigingskunsten bedacht. Dus het zijn de sportorganisaties die geen 100% hardcore gevechten willen. En terecht! Tenzij jij mensen wilt zien sterven op TV. Zou er ooit zo iets zonder regels komen, dan zouden slechts de zieke geesten van zelfverdediging hieraan meewerken. De romeinse tijd is voorbij.
    Zelfverdediging leert je je waardevolste bezit te verdedigen, je leven. Hierdoor besef je ook hoe waardevol het leven voor die ander is.

    En nochmaals, het is geen sport. Dus geen competitie. Dat het werkt is al bewezen in conflictsgebieden.
    Last edited by FrankUNL; 11-03-2008 at 11:15.

  25. #50
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dimitri View Post
    Naar de grond gaan is niet altijd een keuze. Zwaartekracht, weet je wel.

    Die Krav Maga'ers gaan ervan uit dat gevechten op straat altijd op leven of dood zijn. Volgens mij gaat het in werkelijkheid veel vaker om twee mensen (zatlappen?) die elkaar wat zitten te duwen, dan een keer uithalen en tenslotte op elkaar vallen waarna de boel door omstaanders opgebroken zal worden.

    Als kloten knijpen, ogen uitsteken en vingers breken in MMA was toegestaan zouden Krav Maga volgelingen nog niet winnen. Het enige wat er zou veranderen is dat de kickboxers, BJJ'ers en wrestlers die vandaag al winnen dat nog altijd zouden doen. Tijdens het winnen zouden ze dan natuurlijk wel wat in kloten knijpen, ogen uitsteken en wat vingers breken...

    En waarom zou je trainen om één of andere ongetrainde idioot de baas te kunnen op straat? Ga je hopen dat je alleen mensen die niets van boksen of grapplen kennen tegenkomt? Waarom niet een sport doen waar je leert te winnen tegen mensen met echte skills zoals BJJ, judo, thai boksen, ... ? Als je van een getrainde tegenstander kan winnen, zullen die ongetrainde idioten ook wel te pakken zijn toch?

    Meerdere tegenstanders vind ik ook zo'n onzin. Mensen die een gevechtsport doen waarin gerold of gespard wordt weten dat winnen tegen één tegenstander al moelijk genoeg is.
    Vreemd genoeg zijn het hoofdzakelijk martial arts waarin niet realistisch gespard wordt en die excuses moeten verzinnen over waarom hun truukjes niet werken in MMA degenen die zich het meest bezighouden met meerdere tegenstanders.

    Beter eerst leren winnen tegen één tegenstander. Dan kan je beginnen denken over twee. En hopen dat die twee dan onbekwaam en dom zijn, anders kan je het nog vergeten.
    goed verwoord!

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •