MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 39
  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default Vanavond Fight Quest: Krav Maga

    ja, ik weet het is een herhaling, maar zeg het toch.. lkkr puh!!!
    23:00 @ Discovery Channel
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Thanks voor de heads up

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Ken de aflevering.. Wel een leuke.. Die lui werden aardig afgebeuld..

  4. #4
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    heb hem ook al gezien... en die lui hebben echt een behoorlijke steek los zitten.. en niet op een leuke manier...
    stop is stop.. (van sensei wijf)en niet nog ff doortrekken en allemaal van die ongein.. heel raar volk die israeliers...

  5. #5
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by enamer View Post
    .. heel raar volk die israeliers...
    ja man...leipo's
    doe mij die palestijnen maar
    altijd weer gezellig zo'n polonaise


  6. #6
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by enamer View Post
    heb hem ook al gezien... en die lui hebben echt een behoorlijke steek los zitten.. en niet op een leuke manier...
    stop is stop.. (van sensei wijf)en niet nog ff doortrekken en allemaal van die ongein.. heel raar volk die israeliers...
    Dat is toch juist het concept van Krav Maga? Doorgaan tot het einde. De pijn eten en over het punt van "stop" gaan. Mensen willen vaak sneller opgeven dan ze kunnen incasseren.
    Dat rare volk waar je het over hebt, traint voor hele rare en gevaarlijke situaties waarin je kassiewijlen bent als je stopt.

  7. #7
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Dat ken ik nog wel van KM. Ik werd met m'n 1.75m en 75kg elke les weer tegenover Stefan Klever gezet (destijds Nederlands kampioen bij RINGS in 2 klasses, ik meen -90kg en -95kg).
    Dat was niet altijd even leuk en tevens m'n eerste hardhandige kennismaking met een leverstoot (met MMA-glove).
    "Wordt je hard van" zou me opa zeggen... damn,, dan kruip je lkkr over de vloer.. Krav Maga vindt ik leuk voor erbij; heb zelf 2x een cursus gedaan, er leuk... en ben sinds dien zelf ook anders gaan kijken naar mensen in die een kleine bedreiging zouden kunnen zijn...
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Dat ken ik nog wel van KM. Ik werd met m'n 1.75m en 75kg elke les weer tegenover Stefan Klever gezet (destijds Nederlands kampioen bij RINGS in 2 klasses, ik meen -90kg en -95kg).
    Dat was niet altijd even leuk en tevens m'n eerste hardhandige kennismaking met een leverstoot (met MMA-glove).
    De biertjes sloeg je maar ff over hoop ik na het "eten".
    Maar klinkt hard man. Kon je nog enigszins tegenstand bieden?

  9. #9
    chief108 Guest

    Default

    Quote Originally Posted by Judas View Post
    Dat rare volk waar je het over hebt, traint voor hele rare en gevaarlijke situaties waarin je kassiewijlen bent als je stopt.
    dat is de gedachte erachter idd...
    in real life kan je niet stoppen of ff tappen...
    want dan ben je dood

    blijven wel rare lui die gasten
    echt...

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Dat was niet altijd even leuk en tevens m'n eerste hardhandige kennismaking met een leverstoot (met MMA-glove).
    LOL...
    ik kwam de leverstoot bij kyokushin tegen
    zonder handschoen...

    gelukkig heb ik bijna geen lever meer...

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Okee ik ben vast niet de enige die Krav Maga gewoon dikke gayshit bij elkaar vind. Bij elkaar geraapt zootje van (al dan niet Martial Arts-) bewegingen.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by chief108 View Post
    dat is de gedachte erachter idd...
    in real life kan je niet stoppen of ff tappen...
    want dan ben je dood

    blijven wel rare lui die gasten
    echt...
    Tja... Hele andere mentaliteit en maatschappij. Moet ook wel, met een Job Cohen- instelling zouden ze het niet lang volhouden daar

  12. #12
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Muay Thai Elite View Post
    Okee ik ben vast niet de enige die Krav Maga gewoon dikke gayshit bij elkaar vind. Bij elkaar geraapt zootje van (al dan niet Martial Arts-) bewegingen.
    jawel


    juist die niet martial arts bewegingen maken het niet gay

    de term martial arts zou eigenlijk verplicht in roze geschreven moeten worden. zodat je weet wat je kunt verwachten als je als niets vermoedende leek verder leest. martial arts klinkt verdomme als het voorspel van aanstellerige nichten

    "Krav !" is het geluid wat je hoort als je iemands schedel tussen je alles verwoestende handen plet. gevolgd door het slurpende "maga..." als z'n hersens tussen je vingers door glibberen, zich op de grond vermengend met je zaadlozing en de laffe stront van het slachtoffer.


    Daarom dus

  13. #13
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Tuurlijk jongen. Het is ook erg realistisch, en in een echte situatie heb je er heel veel aan........... Not
    http://www.youtube.com/watch?v=07jnqD8wvyE

  14. #14
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    zolang mensen liever lullen dan schieten maak je een kans
    kwestie van situatie inschatten

  15. #15
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Het blijft een effictieve manier van vechten.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Reading, UK
    Posts
    1.379
    vCash
    126000

    Default

    mwaaah als ik dat sparren zie zou ik denken dat 2 mma vechters toch wel harder gewend zijn. ik heb altijd het idee dat die twee gasten voor de show hun onzekerheden moeten uiten. bovendien zie ik dat ze bij het sparren ze alleen voor het lichaam gaan. een trap in je kloten is uiteraard zeer effectief en buitegewoon pijnlijk, maar in de realiteit zal men voor 95% van de keren voor he hoofd gaan dunkt mij.

    Yeah....that uhhhhh...... there's definately uhhhhmm.. some data there...

  17. #17
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    En als iedereen dat nou denkt, verwachten ze dus nooit die trap in het kruis

    en dan wel guardjumpers ghey noemen....

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Helaas alleen laatste kwartier gezien.

    Maar krav Maga is toch puur zelfverdediging en overleven?
    Heb begrepen dat men zaken als, alles mag, desnoods voorwerpen in je buurt pakken om als wapen te gebruiken, nooit op de grond komen want dat schoppen ze je verrot, en alleen technieken leren en gebruiken die effectief zijn enz enz
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Default

    Heb de aflevering ook gezien. Ik heb wel respect voor Krav Maga, maar het is idd echt geen sport. Het is pure zelfverdediging. Lijkt me niet zo leuk om in je vrije tijd te beoefenen, geef mij toch maar bjj. In de ring zouden die krav maga kerels het uiteraard geen seconde uithouden, maar ik vraag me af of ze op straat tegen een échte gek met een écht mes het wel goed zouden doen...Mijn reactie tegen iemand die mij met een wapen wil aanvallen zou gewoon zijn om op eender welke manier zo ver mogelijk van die kerel weg te geraken. Of uiteraard (de beste optie) ONMIDDELLIJK voor een flying armbar gaan!

  20. #20
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tom l View Post
    maar ik vraag me af of ze op straat tegen een échte gek met een écht mes het wel goed zouden doen...!
    ik weet 100% zeker van wel
    tegen iemand met een mes vechten is een peulenschilletje voor die gasten.
    echt.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    In de ring zouden die krav maga kerels het uiteraard geen seconde uithouden, maar ik vraag me af of ze op straat tegen een échte gek met een écht mes het wel goed zouden doen...
    Ze worden ook niet getraind om in de ring te vechten. Trappen naar het kruis, ogen steken, voorwerpen pakken enz is niet iets wat in de ring thuis hoort. Denk dat de kracht van dat Krav Maga is om te handelen in verschillende situatie's en omgevingen in de praktijk. Lijk me bv geen optie om tijdens een ruzie in een kroeg het gevecht naar de grond te brengen want dan ben je de pineut. In de ring is dat weer zeer effektief.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Default

    "ik weet 100% zeker van wel
    tegen iemand met een mes vechten is een peulenschilletje voor die gasten.
    echt. "

    Ik denk dat ik is naar een krav maga seminar ga gaan, want dat wil ik wel eens zien. Ik heb altijd gedacht dat al die ongewapende zelfverdediginstechnieken tegen iemand met een mes bullshit waren. Ik zou altijd willen vragen of ik het valse mes eens mag hebben en hen er zo woest en wild als ik wil mee mag aanvallen. En dan zij mogen proberen om hun technieken te gebruiken om niet geraakt te worden. Ik ben geneigd om te denken dat ik ze dan toch een paar keer ergens goed zou kunnen raken, al is het maar in hun armen. Als je op straat een enorme snijwond in je armen krijgt kan je je al niet meer zo effectief verdedigen. Uiteraard ben ik nog nooit naar zo'n seminar geweest, ik baseer me gewoon op wat ik op internet zie over krav maga en andere zelfverdedigingssporten, dus ik kan zeker wel ongelijk hebben.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    antwerpen de planeet!
    Posts
    1.038
    vCash
    126000

    Default

    "Lijk me bv geen optie om tijdens een ruzie in een kroeg het gevecht naar de grond te brengen want dan ben je de pineut"

    Ik ben eens tijdens een banale ruzie op het terras van een café in een groepsgevecht verzeild geraakt, waarbij een kerel mij een koptstoot op mijn neus gaf. Ik heb hem toen toch maar neergehaald, op zen rug gekropen en hem gechoket. Toen hij out was ben ik vertrokken. Ik vecht niet graag op straat, maar als ik een kopstoot krijg laat ik me niet doen.
    Als je alleen tegen meerdere tegenstanders bent is naar de grond gaan altijd het slechtste wat je kan doen, maar volgens mij heb je als je alleen tegen meer als 2 man vecht nooit echt een kans, welke vechtsport je ook doet, dan kan je beter gaan lopen. Als de nummers ongeveer gelijk zijn blijft naar de grond gaan heel riskant, maar soms werkt het wel, zoals bij mij. Rechtstaand vechten tegen die kerel was geen optie, want hij was groter en sterker als mij, ik kan niet zo goed rechtstaand vechten en ik krijg niet graag klappen.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Dan heb je geluk gehad. 1 onverwachte penalty en je gaat slapen...

  25. #25
    anonymous001 Guest

    Default


Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •