MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 30 of 30

Thread: Sparren..

  1. #26
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    leren omgaan met het vechten tegen een grotere en/of zwaardere tegenstander is meer dan gewoon niet janken en sparren en beter worden.
    Wat een stoer en slap geouwehoer.
    Je moet leren om op het juiste moment in de correcte hoek in/uit te stappen, zodat je een opening creert om te counteren.
    Dit is heel moeilijk en vereist timing, inschatten en behouden van de afstand, coordinatie, balans, snelheid en nog heel veel meer.

    gewoon proberen om te blijven staan en knokken voor wat je waard bent is moedig en je wordt er ongetwijfeld een bikkel van, maar het is ook dom en ineffectief en leidt tot onnodige en langdurige blessures.

    Je kunt niet leren vechten op een forum, dus je doet er beter aan om dit soort zaken met je leraar te bespreken.

    Bedankt voor eindelijk eens een duidelijk advies natuurlijk zal ik niet moeten blijven staan tegen zo'n beer dan word ik in de pan gehakt
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    TTT
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  3. #28
    Join Date
    May 2009
    Location
    Nederland,Noord-holland,Kortenhoef
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Casparvdzouw View Post
    Hallo!

    Ik train al een jaar boksen en kickboksen en het gaat opzich wel redelijk, maar zodra ik tegen mensen moet die 85-100 kilo zijn kan ik eigenlijk helemaal niks meer.. ten eerste zijn ze 12 kilo zwaarder(zelf 73) en ten 2e zijn ze ook vaak groter(lengte) mijn vraag is hoe ik nou een zwaarder iemand kan verslaan.. want het is echt verdomd moeilijk. Ik ken de tips zoals meer bewegen wel maar ze lopen gewoon achter me aan
    probeer dicht op hem te blijven en gebruik je snelheid

  4. #29
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Casparvdzouw View Post
    Bedankt voor eindelijk eens een duidelijk advies natuurlijk zal ik niet moeten blijven staan tegen zo'n beer dan word ik in de pan gehakt

    Goed dat je zelf al het antwoord op je vraag geeft;
    je bent sneller en bewegelijker.
    Als die gasten helemaal los tegen je gaan terwijl je nog in het beginnersgroepje zit moet je er wat van zeggen. Een beetje afzien is leuk maar 3 dagen lang met kopijn lopen niet..

  5. #30
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    voetenwerk is hierbij het belangrijkst , leren instoten met jabs bv en een combinatie en gelijk weer weg of clinchen

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •