MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 25 of 120
  1. #1
    Join Date
    May 2009
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default Beginner zoekt advies

    Graag zou ik wat advies inwinnen over vechtsporten en dit lijkt me de ideale plek daarvoor.

    Zelf heb ik totaal geen ervaring met wat voor 'martial art' dan ook. Tot enkele jaren terug sportte ik wel regelmatig, maar dat is door de studie stil komen te liggen. Daarbij heb ik 1,5 jaar geleden een vervelend ongeluk gehad waardoor ik nog steeds niet de oude ben om het zo maar uit te drukken.

    Nu heb heb ik al een tijdje stil gezeten en wil ik graag weer wat gaan doen. Zelf zat ik aan een vechtsport te denken om de volgende redenen:

    1) Ik wil me zelf kunnen verdedigen indien dat nodig is. Nu heb ik nooit noemenswaardig gevochten en het dus nooit nodig gehad gelukkig, maar de laatste tijd zit het me toch niet helemaal lekker. Vaak ben ik alleen op pad en ik kom nu toch regelmatig in situaties terecht waar ik me niet op mijn gemak voel, zeker niet als ik alleen ben. Daarnaast zijn in vrij korte tijd twee kennissen zonder reden inelkaar geslagen op straat en dat zet het je toch aan het denken. Daarom zou ik dus graag iets willen leren ter zelf verdediging.

    2) Ik dacht dat het misschien goed zou kunnen zijn om mijn lichaam controle te kunnen verbeteren. Sind het ongeluk merk ik duidelijk dat mijn motoriek niet meer zo gecontroleerd en beheerst functioneerd dan eerst.

    Vorige maand ben ik 25 geworden en ik heb geen enkele ervaring met vechtsporten. Ik heb geen indrukwekkend fysiek met spierkracht, ben 1,80 en weeg 60kg.

    Wat zou een goede vechtsport of zelfverdedigingssport voor mij kunnen zijn? Het zelfverdediging aspect uit punt 1 vind ik belangrijker dan de lichaam beheersing uit punt 2. Lichaam behering zou ik ook middels andere sporten weer kunnen verbeteren al zou het wel leuk meegenomen zijn.

    Wat denken jullie wat geschikt zou zijn voor iemand als mij?

    Groeten,
    Thomas
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    afhandelijk wat je beperking is (aangezien je nog niet helemaal de oude bent) en op basis van je eigen verhaal zal ik kiezen uit de volgende sporten.

    . Krav Maga
    . boksen
    . kickboksen
    . BJJ / Grappeling

    gewoon even op Youtube kijken of bovenstaande iets voor je is.

    su6

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Eigenlijk elke vechtsport is goed voor jou belangrijker is dat je een goede leraar en groep hebt. Daarbij is voor jezelf belangrijk wat je voorkeur heeft, wil je graag met judopak of zonder judopak, alleen maar slaan/trappen of grapplen, of een combinatie daarvan. Wil je traditioneel of modern etc.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    97
    vCash
    126000

    Default

    Ga eerst op taekwondo, full contact karate ofzo. Zo leer je alvast de basis .
    Wat zwaarder worden met jouw lengte is geen slecht idee.
    War Fedor

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Elke vechtsport is al een vooruitgang, maar je moet wel weten wat je mogelijkheden zijn. Kickboksen kan wat zwaar zijn op de knieën en rug dus weet niet of je daar problemen mee hebt. BJJ is altijd een goede mogelijkheid om kennis te maken met de sport en uiteraard judo of karate.

    Geloof mij, als je begint met een vechtsport kun je meteen al aardig wat kilo's aankomen door spiergroei en het extra eten wat je waarschijnlijk moet gaan doen. Ik kwam op mijn 23e in 1 jaar tijd ook 10 kilo aan nadat ik weer begonnen was met jiu jitsu / judo.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    boksen , kickboksen.... super voor je zelfvertrouwen... en je motoriek! En probeer is te kijken wat je aan je voeding kan doen...

    want 60 kilo bij 1.80 is wel licht man....

    succes ermee

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    boksen , kickboksen.... super voor je zelfvertrouwen... en je motoriek! En probeer is te kijken wat je aan je voeding kan doen...

    want 60 kilo bij 1.80 is wel licht man....

    succes ermee
    Hee! Een zinnige post van Flipper in het technieken forum! En het k-woord is niet eens gevallen!

    Ben het er nog eens mee eens ook: als het je om zelfverdediging en zelfvertrouwen gaat, dan zijn die twee zeker op kortere (maar ook langere) erg geschikt. Je leert gewoon letterlijk van je afmeppen.

    Gewoon beginnen! Je kan altijd nog switchen.

    En een goede school is idd belangrijk. Waar woon je?

  8. #8
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NielsN View Post
    Hee! Een zinnige post van Flipper in het technieken forum! En het k-woord is niet eens gevallen!

    Ben het er nog eens mee eens ook: als het je om zelfverdediging en zelfvertrouwen gaat, dan zijn die twee zeker op kortere (maar ook langere) erg geschikt. Je leert gewoon letterlijk van je afmeppen.

    Gewoon beginnen! Je kan altijd nog switchen.

    En een goede school is idd belangrijk. Waar woon je?
    hahaha... en wat ook belangrijk is... ja ja hier komt ie



    Kwark eten!

  9. #9
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Hoi Thomas, zo uit je relaas te lezen denk ik dat een vecht cq. verdedigingssport goed bij jou zou passen. Het leuke is dat om een dergelijke sport te beoefenen een 'indrukwekkende fysiek en spierkracht' geen pre zijn en dat je door middel van het beoefenen van de sport toch ook lichamelijk bezig bent om je op deze vlakken te ontwikkelen. Volg ook zeker het advies van Flipper op.

    Voor zover ik jou uit je inleiding kan inschatten denk ik dat Tae Kwark Do een vechtsport is die goed bij jou past! Groetjes en succes! Bosui!

  10. #10
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    650
    vCash
    126000

    Default

    je moet echt wat doen aan die 60 kilo hoor! en zoals ze allemaal zeggen, je komt vanzelf wel aan als je die spieren gaat gebruiken.. zelf heb ik vanaf mijn 12e tot mijn 16e niks met mijn lichaam gedaan behalve computeren.. tot ik besloot dat ik wou kickboksen, binnen een halfjaar ben ik toen van 64 kg bij 1,82 naar 73,5 kg gegaan. + ik ben een stuk zelfverzekerder geworden doordat ik nu op een vechtsport zit.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    36
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou zeggen beginlekker met boksen. pak eerst fun boksen om conditie en coordinatie op te bouwen. Zorg ervoor dat je tenminste 2gr eiwitten per kg lichaams gewicht per dag binnen krijg en eet ongeveer 20% meer calorieen per dag. Doe dit voor 3 maanden en kijk en post daarna je vooruitgang!

    Succes buddy. Wish you all the best!

  12. #12
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    68
    vCash
    126000

    Default

    lichaam en geest moet je in balans brengen..

    muay thai kickboksen is daarvoor een prima sport.
    kijk het aan, ik zeg altijd, jemoet wel een beetje aanleg hebben.. een beetje straat vecht ervaring kan geen kwaad maarja meestal zie je na een paar maanden al of je technisch lekker mee komt, zo niet probeer grappling ofzo

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    lichaam en geest moet je in balans brengen..

    muay thai kickboksen is daarvoor een prima sport.
    kijk het aan, ik zeg altijd, jemoet wel een beetje aanleg hebben.. een beetje straat vecht ervaring kan geen kwaad maarja meestal zie je na een paar maanden al of je technisch lekker mee komt, zo niet probeer grappling ofzo
    Haha, aanleg voor kickboksen.. straatvecht ervaring.. als het niet lukt ga maar grapplen, want daar heb je geen techniek voor nodig? Confusez moi

  14. #14
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    lichaam en geest moet je in balans brengen..

    muay thai kickboksen is daarvoor een prima sport.
    kijk het aan, ik zeg altijd, jemoet wel een beetje aanleg hebben.. een beetje straat vecht ervaring kan geen kwaad maarja meestal zie je na een paar maanden al of je technisch lekker mee komt, zo niet probeer grappling ofzo

    Ok dit is lame!!!!

  15. #15
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    gewoon ergens gaan kijken daarna meetrainen, kijken of je je er een beetje thuis voelt en het goed gaat met eventuele blessures vanwege je situatie..
    wat je dan uiteindelijk wilt kun je alleen zelf achterkomen

  16. #16
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Lunteren/Goes
    Posts
    346
    vCash
    126000

    Default

    Als je 't hele plaatje wilt zou ik kickboxen en grappling gaan doen, en als ze dat bij jou in de buurt geven, mma! Gewoon ergens lesjes mee gaan doen in iets en kijken of je het wat vind! Dat gewicht komt vanzelf wel zodra je gaat trainen, ik ben in een jaartje tijd van 64 kg naar 76 kg gegaan! Gewoon goed eten ook!

  17. #17
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    779
    vCash
    126000

    Default

    Een inhoudelijke discussie in dit gedeelte van het MF forum, een mijlpaal!

    Ik dacht dat ik mager was met 70 kilo bij 1.80. Ik woog ook eerst maar rond de 65, tot ik met sporten (kracht training en muay thai) begon, toen kwam ik in no time 5 kilo aan.

    Maar zorg idd wel dat je naar een goede gym gaat voor vechtsporten, want ik kan je wel een fout vertellen uit mijn ervaring.

    Aangezien in mijn omgeving niet direct een goede vechtsport school voor muay thai te vinden was, besloot ik op een sportschool waar ze 1 x in de week een muay thai les houden die les mee te pakken.

    De trainer heeft vroeger zelf bij mejiro getraind en heeft een A trainer opleiding gehad, en ervaring als vechter en scheidsrechter.

    Maar toch moet ik zeggen dat ik meer leer van mezelf en internet dan van die ene les per week. De techniek wordt niet uitgebreid uitgelegd. En sinds een poosje is zelfs de traditionele warming up vervangen door een partijtje zaalvoetbal... Niet echt mijn ding..

    En dan sta ik daar met mijn 70 kilo tegen een trainer en andere oudere van 100/110 kilo, dan verkramp ik en komt er gewoon niet uit wat ik kan..

    Nu heb ik gewacht tot mijn jaar contract af was en ben ik iets verder weg bij een echte vechtsport school gaan trainen, en er ging een hele nieuwe wereld voor me open, de uitleg is veel uitgebreider, en het trainen gebeurt echt op gelijk niveau, zodat je jezelf veel beter kunt ontwikellen, je merkt gewoon echt je voor uitgang, terwijl ik bij die sportschool gewoon 'bleef hangen' als het ware.

    Dus zeker goed zoeken, en probeer ook meteen eens bij verschillende gyms proeflessen, zodat je meteen een idee hebt wat de verschillen zijn, en waar je het beste gevoel bij hebt. Succes!

    And last but not least:



    Tot je erbij neervalt!

  18. #18
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Gewicht is geen punt. Het is juist voordelig als je wat "slap" bent als je begint met trainen, dan word je meer gedwongen technisch te vechten en minder op kracht. Heel veel beginners compenseren hun gebrek aan techniek met kracht, bij mensen van 110 kilo kan die kracht hun nog best wel ergens brengen, maar helaas staat hun kracht dan de technische vorderingen in de weg. Techniek + kracht is de beste combinatie!

  19. #19
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie het gewicht 'probleem' ook niet zo.

    Mag ik even Dieselnoi aanhalen met een lengte van 188cm bij een gewicht van 60kg.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    Wow, Mixfight wordt nog wel weer wat als we dit zo vol houden!

    Eigenlijk heb ik aan het bovenstaande niet zo heel veel toe te voegen. Als je net begint zal je merken dat de anderen allemaal veel sterker, sneller, gemener, handiger zijn dan jij. Maakt niet uit. Van verliezen leer je meer dan van winnen. Doorgaan ondanks dat het pijn doet maakt je sterk, sterk van binnen. Niemand neemt je dat ooit weer af.

    Osu, schurem

  21. #21
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Il Loco View Post

    And last but not least:

    http://www.loverendale.nl/Images/Kwark1390.jpg

    Tot je erbij neervalt!

    Magere Kwark !

    Lekker smaakloze kwark heerlijk

  22. #22
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon de vechtsport die jou het meeste leuk lijkt proberen. Denk je dat staand vechten je ding is, probeer dan muay thai, of kyokushinkai karate. Hou je meer van zelfverdedigingstechnieken door de kracht van je tegenstander te gebruiken, kijk dan naar aikido of jiu jitsu of judo. Hou je meer van ruig dan is MMA misschien wat voor jou. Dat is een combi tussen muay thai, karate, BJJ, jiu jitsu, worstelen etc.

    Kijk gewoon wat je fysiek aankan zonder last te krijgen en waar je intresse ligt.

    Succes!

    Ow ja, en kwark eten

  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    lichaam en geest moet je in balans brengen..

    muay thai kickboksen is daarvoor een prima sport.
    kijk het aan, ik zeg altijd, jemoet wel een beetje aanleg hebben.. een beetje straat vecht ervaring kan geen kwaad maarja meestal zie je na een paar maanden al of je technisch lekker mee komt, zo niet probeer grappling ofzo

    Grrrr.. terug naar kickboxs .nl jij

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Ik zeg: DOEN.
    Maakt niet uit wat, je vind je weg wel door de vechtsporttakken, net zolang tot je iets tegenkomt wat je ligt.
    Gezien je fysiek zou ik zeggen thaiboksen, maar ook bij MMA hebben we volgescheten palingvellen die het goed doen. (Struve?)
    Dusse....
    De grootste stap is het aanmelden, de rest gaat vanzelf!

    Succes.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  25. #25
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    lol... volgescheten palingvellen
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •