MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 120
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Pffff hahaha!!!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    58
    vCash
    126000

    Default

    beste Thomas,

    zo te lezen wil je meer zelfvertrouwen en jezelf zekerder voelen op straat.
    ook wil je je zelf kunnen verdedigen.
    en dus geef je zelf al het antwoord op je vraag..... zoek een zelfverdediging sport of kunst uit en ga eens meetrainen.
    krav maga,jiu jitsu,judo zijn goede (basis) "sporten" om mee te beginnen.
    denk je liever aan een vechtsport dan moet je rekening houden met het feit dat je leert vechten.
    vechten is niet erg maar als zelfverdediging kom je er niet makkelijk mee weg als het om propotioneel geweld gaat en als het zwakkere slachtoffer ineens de sterkere aanvaller wordt.
    dit is iets om serieus over na te denken.
    de budo geest of de liefde voor martial arts komt vanzelf als je vaker traint en vooruitgang boekt.
    je kunt dan altijd nog alle kanten op.
    succes met je keuze.

    osu.....
    Het recht van de sterkste heeft de plicht de zwakkere te helpen

  3. #28
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Ik zeg: DOEN.
    Maakt niet uit wat, je vind je weg wel door de vechtsporttakken, net zolang tot je iets tegenkomt wat je ligt.
    Gezien je fysiek zou ik zeggen thaiboksen, maar ook bij MMA hebben we volgescheten palingvellen die het goed doen. (Struve?)
    Dusse....
    De grootste stap is het aanmelden, de rest gaat vanzelf!

    Succes.

    idd de eerste afranseling als je voor het eerst met de wedstrijd groep mee traint komt vanzelf...

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Ontzettend bedankt voor de snelle reacties! Hier heb ik heel veel aan! Ik had niet durven hopen zoveel respons te krijgen, dit doet me echt goed.

    Inmiddels heb ik eens goed op internet rond geklikt en er is een wereld voor me open gegaan. Stiekem ben ik wel een beetje enthousiast geworden over de mogelijkheden!

    Het is onmogelijk om op alle reacties in te gaan, maar ik wil er toch graag enkele belangrijke punten uitlichten die naar voren kwamen, omdat die belangrijk zijn of niet geheel duidelijk.

    Quote Originally Posted by 761217186 View Post
    afhandelijk wat je beperking is (aangezien je nog niet helemaal de oude bent) en op basis van je eigen verhaal zal ik kiezen uit de volgende sporten.

    . Krav Maga
    . boksen
    . kickboksen
    . BJJ / Grappeling
    Klopt het dat de afkorting BJJ voor Braziliaans Jiu Jitsu staat? En Grappeling is een algemene benaming voor een soort worstelen / grond gevecht dat in meerdere sporten voor komt? (judo achtig?)
    Wat mijn beperking betreft kan ik kort zijn. Een knie lag in puin maar is redelijk hersteld. Dat gaat niet voor veel problemen zorgen.
    Van mijn ene been zijn de eindposities beperkt. Die kan ik niet meer zo ver en goed bewegen als mijn goede been. Ook zit er minder spierkracht in omdat de spieren korter zijn, maar dat kan worden bijgetraint.
    Na de zomervakantie hoop ik dat de platen er uit worden gehaald die er nog in zitten. Kan dat overigens kwaad om daar mee te trainen? Je zou er met het oefenen een stoot tegen aan kunnen krijgen denk ik?

    Quote Originally Posted by Briant
    Eigenlijk elke vechtsport is goed voor jou belangrijker is dat je een goede leraar en groep hebt. Daarbij is voor jezelf belangrijk wat je voorkeur heeft, wil je graag met judopak of zonder judopak, alleen maar slaan/trappen of grapplen, of een combinatie daarvan. Wil je traditioneel of modern etc.
    Sowieso was ik al van plan om een goede school te zoeken als ik het echt ga doen. Persoonlijk trekt Judo me niet zo en die kleding hoeft voor mij ook niet zo. Als jullie Judo adviseren als meest geschikt, dan zal ik dat toch zeker wel overwegen.

    Quote Originally Posted by Flipper
    boksen , kickboksen.... super voor je zelfvertrouwen... en je motoriek! En probeer is te kijken wat je aan je voeding kan doen...

    want 60 kilo bij 1.80 is wel licht man....
    Dat klinkt heel goed! Ook had ik gelezen dat het heel goed voor de conditie is en dat spreek mij ook zeer aan! (moest toch nodig aan de conditie werken)
    Ik weet dat ik aan de lichte kant ben. Dat zou ik graag verbeteren. Mijn fysiek is dat van een duursporter en niet het type van de explosieve spierbundel.

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Magere Kwark !

    Lekker smaakloze kwark heerlijk
    Ha ha, ik dacht eerst dat die kwark een running gag was hier op het forum, totdat ik het eiwitten topic hier las. Kwark moet je eten vanwege de eiwitten, heb ik dat goed begrepen?

    Quote Originally Posted by PigDog
    Gezien je fysiek zou ik zeggen thaiboksen, maar ook bij MMA hebben we volgescheten palingvellen die het goed doen. (Struve?)
    Ha, nou, bedankt.

  5. #30
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    [/quote]
    Klopt het dat de afkorting BJJ voor Braziliaans Jiu Jitsu staat? En Grappeling is een algemene benaming voor een soort worstelen / grond gevecht dat in meerdere sporten voor komt? (judo achtig?)
    Wat mijn beperking betreft kan ik kort zijn. Een knie lag in puin maar is redelijk hersteld. Dat gaat niet voor veel problemen zorgen.
    Van mijn ene been zijn de eindposities beperkt. Die kan ik niet meer zo ver en goed bewegen als mijn goede been. Ook zit er minder spierkracht in omdat de spieren korter zijn, maar dat kan worden bijgetraint.
    Na de zomervakantie hoop ik dat de platen er uit worden gehaald die er nog in zitten. Kan dat overigens kwaad om daar mee te trainen? Je zou er met het oefenen een stoot tegen aan kunnen krijgen denk ik? [/quote]

    BJJ staat inderdaad voor Braziliaans Jiu Jitsu. Grappeling= BJJ zonder pak (wel wat kleine verschillen, maar dat doet er nu niet toe)

    Aangezien je knie/ been niet goed genezen is moet je jezelf eerst de vraag stellen of kickboksen wel tot de mogelijkheid kan behoren, met sparren (wat er soms best hard op kan gaan) moet je de boel natuurlijk niet naar de vernielling helpen.

    wat lijkt je zelf leuk dan, nu je wat filmpjes op Youtube hebt gezien?
    Wel even belangrijk om te vermelden is het volgende; als je filmpjes van bijvoorbeeld BJJ bekijkt als "leek" is het goed mogelijk dat je het maar weinig aan vindt, dit komt meestal dat je het "spelletje" nog niet snapt. Mijn advies is om een paar keuzes te maken en dan een proefles te nemen.
    Last edited by 761217186; 07-05-2009 at 13:15.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  6. #31
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    68
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    Ok dit is lame!!!!
    ik word zoo moe van jullie, echt waar..

    ik probeer aan te geven dat je inderdaad voor kickboksen motoriek moet hebben, je hebt het of niet. Net als dansen, je kan het of je kan het niet!
    Ken gasten die al 5 jaar op de mat rond huppelen maar lijkt gewoon nergens op.. maar stond laats tegen een jongen van 16 die net 2 maanden bezig is.. gruwelijke techniek, harde stoten en trappen.. topper!
    voor grappling en worstelen kun je met een hoop kracht al een eindje komen. en Nee! een beginner komt zeker niet uit een arm-bar of een triangle.
    geen slecht woord over grappling/BJJ want dat is lame!! :s, ik bewonder de grondvecht gasten enorm, ben zelf ook net begonnen, heerlijk.

    ik vind persoonlijk (en ik heb schijt aan wat de rest denkt) dat er 2 mensen zijn op deze wereld: Staande vechters en grond vechters en ik probeer Thomas uit te leggen dat hij lekker naar een gym moet gaan, spulletjes uit de leen-hoek moet pakken en lekker gaat trainen.
    Last edited by cloudwalker000; 07-05-2009 at 13:40.

  7. #32
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    ik word zoo moe van jullie, echt waar..

    ik probeer aan te geven dat je inderdaad voor kickboksen motoriek moet hebben, je hebt het of niet.
    Ken gasten die al 5 jaar trainen, lijkt nergens op.. maar stond laats tegen een jongen die net 2 maanden bezig is.. gruwelijke techniek, harde stoten en trappen.. topper!
    voor grappling en worstelen kun je met een hoop kracht al een eindje komen. tuurlijk, daar is ook aanleg voor nodig, uitteraard, geen slecht woord over grappling, BJJ, ik bewonder de bjj gasten enorm maar ik vind persoonlijk (en ik heb schijt aan wat de rest denkt) dat er 2 mensen zijn op deze wereld: Staande vechters en grond vechters en ik probeer Thomas uit te leggen dat hij lekker naar een gym moet gaan, spulletjes uit de leen-hoek moet pakken en lekker gaat trainen.
    Ik snap hier eerlijk gezegd nog minder van dan je eerste post.

  8. #33
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #34
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    ik word zoo moe van jullie, echt waar..

    ik probeer aan te geven dat je inderdaad voor kickboksen motoriek moet hebben, je hebt het of niet. Net als dansen, je kan het of je kan het niet!
    Ken gasten die al 5 jaar op de mat rond huppelen maar lijkt gewoon nergens op.. maar stond laats tegen een jongen van 16 die net 2 maanden bezig is.. gruwelijke techniek, harde stoten en trappen.. topper!
    voor grappling en worstelen kun je met een hoop kracht al een eindje komen. en Nee! een beginner komt zeker niet uit een arm-bar of een triangle.
    geen slecht woord over grappling/BJJ want dat is lame!! :s, ik bewonder de grondvecht gasten enorm, ben zelf ook net begonnen, heerlijk.

    ik vind persoonlijk (en ik heb schijt aan wat de rest denkt) dat er 2 mensen zijn op deze wereld: Staande vechters en grond vechters en ik probeer Thomas uit te leggen dat hij lekker naar een gym moet gaan, spulletjes uit de leen-hoek moet pakken en lekker gaat trainen.
    cloudwalker...

    Snap je zelf wat je schrijft? Lame ... was die opmerking over straatvecht ervaring....

    kickboks.nl misschien een ideetje?

  10. #35
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    68
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    cloudwalker...

    Snap je zelf wat je schrijft? Lame ... was die opmerking over straatvecht ervaring....

    kickboks.nl misschien een ideetje?
    mixfight.nl, keyboard warriors.


  11. #36
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    bitchbitch whine whine eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens he? gewoon lekker wat lesjes pakken, zien wat je ligt, en dan bek houwen en kwark eten!

  12. #37
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by schurem View Post
    bitchbitch whine whine eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens he? gewoon lekker wat lesjes pakken, zien wat je ligt, en dan bek houwen en kwark eten!
    reps voor het kwark eten

  13. #38
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk niet dat boksen, kickboksen, BJJ, grapling, full contact karate (of MMA training) een goed begin is. en zeker niet als je zo weinig weegt en niet helemaal de oude bent.
    Waar je wel ff op moet letten is dat je bij al de boven genoemde sporten behoorlijke klappen kan krijgen. ik weet niet of dat handig is bij revalideren (en daarbij weet ik ook niet of je dat zo'n fijn idee vind).
    zelf doe ik naast (chinees) kickboksen wing chun (ook wel ving tsun of wing tsun genoemd) en ik denk dat dta voor jou de beste optie is. je leert namelijk:
    -omgaan met situaties die op straat kan tegenkomen (zonder dat je meteen echte klappen krijgt)
    -zelf vertrouwen
    -technieken waarvoor vrijwel geen spierkracht voor nodig is (dus in jou staat snel toe te passen)
    -conditie
    etc.
    spieren train je ook wel maar als je echt zcihtbare spieren wil hebben zal ik er zowizo fitness bij gaan doen welke stijl of sport je ook kiest.
    succes met je keuze

  14. #39
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    Ik denk niet dat boksen, kickboksen, BJJ, grapling, full contact karate (of MMA training) een goed begin is. en zeker niet als je zo weinig weegt en niet helemaal de oude bent.
    Waar je wel ff op moet letten is dat je bij al de boven genoemde sporten behoorlijke klappen kan krijgen. ik weet niet of dat handig is bij revalideren (en daarbij weet ik ook niet of je dat zo'n fijn idee vind).
    zelf doe ik naast (chinees) kickboksen wing chun (ook wel ving tsun of wing tsun genoemd) en ik denk dat dta voor jou de beste optie is. je leert namelijk:
    -omgaan met situaties die op straat kan tegenkomen (zonder dat je meteen echte klappen krijgt)
    -zelf vertrouwen
    -technieken waarvoor vrijwel geen spierkracht voor nodig is (dus in jou staat snel toe te passen)
    -conditie
    etc.
    spieren train je ook wel maar als je echt zcihtbare spieren wil hebben zal ik er zowizo fitness bij gaan doen welke stijl of sport je ook kiest.
    succes met je keuze
    Ik was voordat ik begon met MMA en kickboksen 178 en 64 kilo ofzo en deed wingtjun... ( nu ben ik 186 en 89 kilo )

    En moet je eerlijk zeggen... heb het niet lang volgehouden...het is niet uitdagend.. het rangensysteem is gewoon bullshit... degene die hoger in rang is die moet je respecteren en adoreren...daar komt het feitelijk op neer... Het is lichamelijk niet uitdagend.

    Maarrrrrrr toen ik de overstap maakte naar mma en kickboksen ging er een wereld voor me open...

    Dan leer je je pas echt verdedigen/knokken.... en niet van die gekkigheid met klevende handjes....

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Mijn zoontje van vier heeft ook vaak klevende handjes...


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  16. #41
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Mijn zoontje van vier heeft ook vaak klevende handjes...
    Wacht maar totie in de puberteit komt :P

  17. #42
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

  18. #43
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    Ik was voordat ik begon met MMA en kickboksen 178 en 64 kilo ofzo en deed wingtjun... ( nu ben ik 186 en 89 kilo )
    Bruut dat je van MMA en kickboksen ook in de lengte kan groeien. Nou dan moet je het zéker doen!!

  19. #44
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Wacht maar totie in de puberteit komt :P
    Dan krijgt jouw dochter klevende handjes!


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  20. #45
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    1.668
    vCash
    126000

    Default

    lijm voor lege banden plakken. handig
    don't let skool interfer with your education
    a female fighter.....a WHORE IOR???

  21. #46
    Join Date
    May 2009
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jimmyjmmr View Post
    beste Thomas,

    zo te lezen wil je meer zelfvertrouwen en jezelf zekerder voelen op straat.
    ook wil je je zelf kunnen verdedigen.
    en dus geef je zelf al het antwoord op je vraag..... zoek een zelfverdediging sport of kunst uit en ga eens meetrainen.
    krav maga,jiu jitsu,judo zijn goede (basis) "sporten" om mee te beginnen.
    Dat is wel het belangrijkste. Ook zou ik graag iets willen doen waarmee ik mijn lichaam en bewegingen weer mee verbeter.
    Behalve de genoemde verdedigingskunsten Krav Maga, Jiu Jitsu en Judo die hier zijn genoemd kwam ik ook Systema tegen. Dat is niet echt een sport maar meer enkele principes voor zelfverdediging? Heb je daar wat aan of kan ik dat beter links laten liggen? (het ziet er een beetje nep uit)

    Quote Originally Posted by jimmyjmmr
    denk je liever aan een vechtsport dan moet je rekening houden met het feit dat je leert vechten.
    vechten is niet erg maar als zelfverdediging kom je er niet makkelijk mee weg als het om propotioneel geweld gaat en als het zwakkere slachtoffer ineens de sterkere aanvaller wordt.
    dit is iets om serieus over na te denken.
    Dat is goed om te weten. Toch hoop ik het nooit in het echt te hoeven gebruiken. Een gevecht ontwijk ik liever. Als ik van slachtoffer plots de sterkere aanvaller zou worden dan is dat het moment om weg te lopen. Het is meer het idee dat je jezelf kan verdedigen. De houding en zelfvertrouwen die het geeft waarmee 9 van de 10 gevechten misschien zelfs al voorkomen worden voor ze plaats vinden? (agressors pakken pakken liever een makkelijk weerloos slachtoffer denk ik)


    Quote Originally Posted by 761217186
    Aangezien je knie/ been niet goed genezen is moet je jezelf eerst de vraag stellen of kickboksen wel tot de mogelijkheid kan behoren, met sparren (wat er soms best hard op kan gaan) moet je de boel natuurlijk niet naar de vernielling helpen.
    Daar heb je helemaal gelijk in. Aan de anderekant is het wel een sport waarmee je het been juist ook weer ontwikkeld. Is dat met andere sporten gunstiger dan? Met judo kan je ook slecht vallen denk ik?

    wat lijkt je zelf leuk dan, nu je wat filmpjes op Youtube hebt gezien?
    Wel even belangrijk om te vermelden is het volgende; als je filmpjes van bijvoorbeeld BJJ bekijkt als "leek" is het goed mogelijk dat je het maar weinig aan vindt, dit komt meestal dat je het "spelletje" nog niet snapt. Mijn advies is om een paar keuzes te maken en dan een proefles te nemen.
    Als leek heb ik dus naar BJJ gekeken en andere vormen zoals Judo. Eigenlijk heb ik niet zoveel met dat geworstel en op de grond rollen. Het is wel heel belangrijk heb ik gelezen. Het merendeel van de gevechten eindigd op de grond. Ook is het goed voor de balans begreep ik en je leert een val breken enzo.
    Wat me zelf leuk leek, op basis van youtube filmpjes en informatie over de verschillende onderdelen zijn bijvoorbeeld boksen of kickboksen. Worstelen en rollen trekt mij niet zo en ben ik ook niet zo goed in denk ik. Maar ik begrijp wel dat het belangrijk is dus toch wel goed om te doen. Kun je met normaal boksen je benen wel goed ontwikkelen of kun je dan beter iets als Taekwondo oppakken?
    Wat me van sporten zoals bijvoorbeeld Taekwondo een beetje tegen staat is de filosofie. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind die sportern prachtig en heb er diep respect voor de kunst en de filosofie. Toch zou ik voor mezelf liever iets no-nonsens doen zonder allerlei bijzaken te doen als Koreaans leren of semi-religieuze dingen. Misschien verander ik nog wel van mening als ik het serieus ga proberen, maar zo kijk ik er nu een beetje tegen aan als leek.

    Quote Originally Posted by Cloudwalker000
    ik probeer aan te geven dat je inderdaad voor kickboksen motoriek moet hebben, je hebt het of niet. Net als dansen, je kan het of je kan het niet!
    Ken gasten die al 5 jaar op de mat rond huppelen maar lijkt gewoon nergens op.. maar stond laats tegen een jongen van 16 die net 2 maanden bezig is.. gruwelijke techniek, harde stoten en trappen.. topper!
    Maar ik kan ook niet dansen ... betekend dat ik me dan beter verre kan houden van vechtsporten?

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    Ik denk niet dat boksen, kickboksen, BJJ, grapling, full contact karate (of MMA training) een goed begin is. en zeker niet als je zo weinig weegt en niet helemaal de oude bent.
    Waar je wel ff op moet letten is dat je bij al de boven genoemde sporten behoorlijke klappen kan krijgen. ik weet niet of dat handig is bij revalideren (en daarbij weet ik ook niet of je dat zo'n fijn idee vind).
    Bedankt voor de waarschuwing. Het is voor mij als leek heel erg moeilijk in te schatten. Pijntjes maakt me niet zoveel uit. Ik kan dan misschien niet vechten maar ik ben geen mietje. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik met mijn gezondheid speel.
    Ik hoopte twee vliegen in één klap te kunnen slaan. Leren zelfverdedigen en gelijk mijn fysiek verbeteren. De conditie, maar met name mijn slechte been weer verbeteren.
    Krijg je met trainen dan ook al gelijk zware klappen? Met boksen mag bijvoorbeeld niet onder de gordel worden geslagen toch?
    Waarom zijn die sporten niet geschikt met mijn gewicht? Heb je geen gewichtsklassen of zo?

    Quote Originally Posted by Martial-freek
    zelf doe ik naast (chinees) kickboksen wing chun (ook wel ving tsun of wing tsun genoemd) en ik denk dat dta voor jou de beste optie is. je leert namelijk:
    -omgaan met situaties die op straat kan tegenkomen (zonder dat je meteen echte klappen krijgt)
    -zelf vertrouwen
    -technieken waarvoor vrijwel geen spierkracht voor nodig is (dus in jou staat snel toe te passen)
    -conditie
    etc.
    spieren train je ook wel maar als je echt zcihtbare spieren wil hebben zal ik er zowizo fitness bij gaan doen welke stijl of sport je ook kiest.
    succes met je keuze
    Ik heb rond gekeken naar Wing Chun en het lijkt een hele goede zelfverdedigingkunst wat ik lees. Het enige nadeel is dat het nergens in de buurt is te beoeffenen.

  22. #47
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Thomas84 View Post
    Het merendeel van de gevechten eindigd op de grond. .
    ja daar heb je helemaal gelijk in, helaas..

    ga maar gewoon kickboksen of boksen, dan hoef je je niet teveel bezig te houden met andere zaken dan de sport zoals 'filosofie' enzo, sommige mensen houden daar idd niet zo van...
    bij beide leer je trouwens de benen en motoriek gebruiken, maar dat zul je pas echt merken als je eraan begint

  23. #48
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    fok dat psychologische geneuzel...

    je wilt sterk worden en zelfvertrouwen krijgen....

    kickboksen en boksen

  24. #49
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    You have to reach your inner spirit

  25. #50
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    . Wat betreft het kickboksen; De keuze moet je het niet laten afhangen van je gewicht, hier kun je aan werken. Er zijn klasses bij wedstrijden, maar bij het trainen spar je over het algemeen met iedereen. ( goede vechters houden natuurlijik rekening het beginners en het gewichtsverschil)

    . Wat betreft het grondvechten; Van het rondgevecht moest ik vroeger ook niets hebben ( ik had een Karate achtergrond), nu ik het spelletje beter snap kijk ik liever naar grondgevechten en vindt ik het ook leuker om te doen.

    . Wat betreft je blessure; Bij grappeling kun je ook "raar" vallen of een blessure oplopen door bijvoorbeeld een overstrekte klem, maar dat kan met bijna elke sport. Wel is het zo dat als je been nog niet goed genoeg functioneerd om er zo nu en dan een trap tegen te krijgen bij kickboksen, ik je kickboksen zal afraden. Lage trappen (lowkicks) zijn onderdeel van het spelletje en tijdens het sparren zal je er 100% zeker trappen tegen krijgen. Alleen jij kan de inschatting maken of je dit goed kunt verdragen.
    Als dit geen probleem is lijkt mij kickboksen voor jou wel de juiste keuze.
    Je moet gewoon wat proeflesjes nemen.

    Wat betreft SYSTEMA, ik zal eerder kiezen voor een andere vechtsport, Systema wordt op de eerste plaats bijna nergens gegeven. Op de 2e plaats lijkt mij Krav Maga meer functioneel als zelfverdediging systeem.
    (dit is een persoonlijke keuze)


    Ik weer niet waar je woont, maar anders is Sambo mogelijk ook nog een optie? (In de regio van Zwolle zit bijvoorbeeld een goede school wat ik zo weet)

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •