MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 51 to 75 of 120
  1. #51
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Als je je knieen wilt sparen is boksen een goede optie. Krav Maga en Systema Wing chun en al die andere onzin kun je maar beter vergeten dat word namelijk toch niet goed gegeven hier in Nederland. Je moet putten uit de bron die je gegeven is.

    Je maakte btw de opmerking dat je denkt niet goed te zijn in Rollen etc... Maar dat is natuurlijk niemand in het begin. Het is een kwestie van willen.

    Laat ons maar horen wat het geworden is.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post


    Laat ons maar horen wat het geworden is.
    x2

  3. #53
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    68
    vCash
    126000

    Default

    koop een pistool!

  4. #54
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    duidelijk dat íe moet gaan kickboksen, en dan liefst op een school waar ze de newbs niet gelijk aan gort trappen bij het sparren!

  5. #55
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    waar woon je thomas?

  6. #56
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    als je sambo in de buurt hebt, zeker doen. lijkt mij ook wel vet
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  7. #57
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Je raad dus iemand iets aan waar je zelf ook totaal geen benul van hebt?


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  8. #58
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    ik heb ook nog nooit aan een f1 race mee gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet dat het op 4 wielen is
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  9. #59
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Nee, maar je kan dus niet iemand aanraden om in een F 1 wagen te gaan zitten.....
    Wel in skelter....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  10. #60
    Join Date
    May 2009
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by 761217186 View Post
    . Wat betreft het kickboksen; De keuze moet je het niet laten afhangen van je gewicht, hier kun je aan werken. Er zijn klasses bij wedstrijden, maar bij het trainen spar je over het algemeen met iedereen. ( goede vechters houden natuurlijik rekening het beginners en het gewichtsverschil)
    Ik zou graag wat aankomen en wat meer spiermassa ontwikkelen. In het verleden is dit echter nooit echt gelukt ondanks ik wel veel heb gesport. Ook nu ik twee jaar niets doe ben ik niet dik geworden of aangekomen. Mijn lichaamsbouw lijkt nogal op het 'ectofmorf' type. Dat is geen probleem voor deze sporten denk je?
    Overigens maak ik niet de illusie dat ik me snel op wedstrijden ga storten. Misschien dat het er uiteindelijk wel van gaat komen. Dat is nu alleen (nog) geen doel voor mij.

    . Wat betreft het grondvechten; Van het rondgevecht moest ik vroeger ook niets hebben ( ik had een Karate achtergrond), nu ik het spelletje beter snap kijk ik liever naar grondgevechten en vindt ik het ook leuker om te doen.
    Ik keek nooit naar vechtsporten. Mijn interesse komt boven door omstandigheden. Vanaf nu ga ik zeker opletten en misschien ga ik het ook wel leuker vinden. Het is wel belangrijk had ik gelezen en misschien voor mij ook wel goed juist omdat het rollen en zo mij niet ligt.

    . Wat betreft je blessure; Bij grappeling kun je ook "raar" vallen of een blessure oplopen door bijvoorbeeld een overstrekte klem, maar dat kan met bijna elke sport. Wel is het zo dat als je been nog niet goed genoeg functioneerd om er zo nu en dan een trap tegen te krijgen bij kickboksen, ik je kickboksen zal afraden. Lage trappen (lowkicks) zijn onderdeel van het spelletje en tijdens het sparren zal je er 100% zeker trappen tegen krijgen. Alleen jij kan de inschatting maken of je dit goed kunt verdragen.
    Als dit geen probleem is lijkt mij kickboksen voor jou wel de juiste keuze.
    Je moet gewoon wat proeflesjes nemen.
    Ik ga met mijn dokter overleggen of deze sporten mogelijk zijn en of ze goed zijn voor mijn ontwikkeling. Als kickboxen nog niet mag, is boksen of taekwondo dan een goede voorbereiding? Dat misschien gecombineerd met een judo achtig iets? Of verschillen de technieken daarvoor te veel?

    Wat betreft SYSTEMA, ik zal eerder kiezen voor een andere vechtsport, Systema wordt op de eerste plaats bijna nergens gegeven. Op de 2e plaats lijkt mij Krav Maga meer functioneel als zelfverdediging systeem.
    (dit is een persoonlijke keuze)
    Dat dacht ik al. Toevallig kwam ik het tegen tijdens het zoeken naar zelfverdediging.

    Ik weer niet waar je woont, maar anders is Sambo mogelijk ook nog een optie? (In de regio van Zwolle zit bijvoorbeeld een goede school wat ik zo weet)
    Zwolle is mij net iets te ver reizen, ik heb geen auto en dan zou ik de trein moeten pakken. Twee uren reizen voor een training is me iets te gek.

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als je je knieen wilt sparen is boksen een goede optie. Krav Maga en Systema Wing chun en al die andere onzin kun je maar beter vergeten dat word namelijk toch niet goed gegeven hier in Nederland. Je moet putten uit de bron die je gegeven is.
    Mijn knieën maak ik me geen zorgen over. Die zijn goed genezen en moeten niet een belemmering zijn. Mijn been is iets anders. Daar zitten ook nog platen in die er rond september uit gaan hoop ik.

    Je maakte btw de opmerking dat je denkt niet goed te zijn in Rollen etc... Maar dat is natuurlijk niemand in het begin. Het is een kwestie van willen.
    Dat is ook zo. Het is alleen dat ik niet super lenig ben. Met training kan dat wel verbeterd worden natuurlijk.

    Quote Originally Posted by cloudwalker000 View Post
    koop een lijmpistool!
    Om een agressor op straat mee vast te lijmen en dan vervolgens heel hard weg te rennen?

    Quote Originally Posted by schurem View Post
    duidelijk dat íe moet gaan kickboksen, en dan liefst op een school waar ze de newbs niet gelijk aan gort trappen bij het sparren!
    Dit had ik mogelijk eerder moeten zeggen, maar ik ben niet super lenig. Mijn benen krijg ik ook niet zo hoog als je in kickbox filmpjes ziet. Is het dan nog steeds zo duidelijk dat kickboxen het meest geschikt is?

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    waar woon je thomas?
    Momenteel woon ik nog in Hengelo. Enschede ben ik ook veel. In beide steden zitten enkele scholen / verenigingen waar ik zou kunnen kijken.
    In de omgeving zijn volgens mij deze sporten mogelijk: Boksen, Aikido, Taekwondo, Pukulan, Judo, Jiu Jitsu, Brazilian Jiu Jitsu / Grappling, Kickboxen.
    Last edited by Thomas84; 10-05-2009 at 14:15.
    Glad als een volgescheten palingvel.

  11. #61
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Ga naar Angelogym in Glanerbrug. Leuke groep die je niet meteen in mootjes hakt, en je kan kiezen tussen Thaiboksen of BJJ.........


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  12. #62
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Als je regelmatig in Enschede komt wordt het een stuk makkelijker. Bespreek je mogelijkheden eens met "Roy vd Wal""(op het forum "Justina")
    Hij geeft in Glanenburg Grappeling & MMA bij Angelo Gym. Daar geven ze trouwens ook Kick / Taiboksen (olv Angelo).
    Als ik jou was zal ik "Justina" een PM sturen en uitleggen wat je wilt en wat je beperkingen zijn.
    Van de school kan ik zeggen dat je dan zeker traint bij een zeer goede school en dat ze je niet in gelijk in het dieppe gooien.

    Bijna iedereen die net begint is nog niet lenig, dit maakt zeker in het begin helemaal niet uit hoor.
    Die plaat in je been is een ander verhaal, dit kun je beter met de doker bespreken. Dokters staan trouwens lang niet allemaal positief tegenover vechtsport. Maar als je te horen krijgt dat je bijvoorbeeld wel mag voetballen, kun je er vanuit gaan dat je gerust ook voor diverse vechtsporten kunt gaan.

    su6.. en nu niet te lang wachten en weer met 100 vragen komen, gewoon na de doker en daarna, als het mag van de dokter, wat proeflesjes nemen bij Angelo Gym.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  13. #63
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Juist Angelo Gym. Daar ga je het vast gezellig hebben.

  14. #64
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by 761217186 View Post
    Als je regelmatig in Enschede komt wordt het een stuk makkelijker. Bespreek je mogelijkheden eens met "Roy vd Wal""(op het forum "Justina")
    Hij geeft in Glanenburg Grappeling & MMA bij Angelo Gym. Daar geven ze trouwens ook Kick / Taiboksen (olv Angelo).
    Als ik jou was zal ik "Justina" een PM sturen en uitleggen wat je wilt en wat je beperkingen zijn.
    Van de school kan ik zeggen dat je dan zeker traint bij een zeer goede school en dat ze je niet in gelijk in het dieppe gooien.

    Bijna iedereen die net begint is nog niet lenig, dit maakt zeker in het begin helemaal niet uit hoor.
    Die plaat in je been is een ander verhaal, dit kun je beter met de doker bespreken. Dokters staan trouwens lang niet allemaal positief tegenover vechtsport. Maar als je te horen krijgt dat je bijvoorbeeld wel mag voetballen, kun je er vanuit gaan dat je gerust ook voor diverse vechtsporten kunt gaan.

    su6.. en nu niet te lang wachten en weer met 100 vragen komen, gewoon na de doker en daarna, als het mag van de dokter, wat proeflesjes nemen bij Angelo Gym.
    Lol @ Justina

  15. #65
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by flipper View Post
    Lol @ Justina
    hihihi, sorry Roy bedoelde; Justinian hahaha

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  16. #66
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    Karels?
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  17. #67
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    na al dit advies op niveau verwachten we wel een verslag natuurlijk

  18. #68
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    ik vind die thomas nu al een irritant ventje , hoop dat ze hem goed aanpakken waar hij ook gaat trainen.

  19. #69
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Nijmegen
    Posts
    337
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Thomas84 View Post
    Dit had ik mogelijk eerder moeten zeggen, maar ik ben niet super lenig. Mijn benen krijg ik ook niet zo hoog als je in kickbox filmpjes ziet. Is het dan nog steeds zo duidelijk dat kickboxen het meest geschikt is?


    Momenteel woon ik nog in Hengelo. Enschede ben ik ook veel. In beide steden zitten enkele scholen / verenigingen waar ik zou kunnen kijken.
    In de omgeving zijn volgens mij deze sporten mogelijk: Boksen, Aikido, Taekwondo, Pukulan, Judo, Jiu Jitsu, Brazilian Jiu Jitsu / Grappling, Kickboxen.
    Ja, want lenig worden kan je altijd nog. Ga maar es wat proeflesjes draaien zou ik zeggen. Wat je in youtube filmpjes ziet is maar een eerste indruk, van mensen die (door zichzelf) goed genoeg gevonden worden om aan de wereld getoond te worden, daar moet je jezelf niet mee vergelijken.

  20. #70
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    ik vind die thomas nu al een irritant ventje , hoop dat ze hem goed aanpakken waar hij ook gaat trainen.
    hahaha.. ben het met je eens dat hij nu actie moet ondernemen ipv zoeken naar vragen...

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  21. #71
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Thomas84 View Post

    Bedankt voor de waarschuwing. Het is voor mij als leek heel erg moeilijk in te schatten. Pijntjes maakt me niet zoveel uit. Ik kan dan misschien niet vechten maar ik ben geen mietje. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik met mijn gezondheid speel.
    Ik hoopte twee vliegen in één klap te kunnen slaan. Leren zelfverdedigen en gelijk mijn fysiek verbeteren. De conditie, maar met name mijn slechte been weer verbeteren.
    Krijg je met trainen dan ook al gelijk zware klappen? Met boksen mag bijvoorbeeld niet onder de gordel worden geslagen toch?
    Waarom zijn die sporten niet geschikt met mijn gewicht? Heb je geen gewichtsklassen of zo?


    Ik heb rond gekeken naar Wing Chun en het lijkt een hele goede zelfverdedigingkunst wat ik lees. Het enige nadeel is dat het nergens in de buurt is te beoeffenen.
    het is goed dat je pijntjes niet erg vind want pijntjes krijg je bij elke vechtsport/martial art.
    en bij wing chun (en heel veel andere vechtsporten) pak je conditie ook meteen mee,alleen je wordt er niet heel erg gespiert van...
    bij boksen is het idd alleen maar stoten en alleen maar boven de gordel, maar bij ringsporten heb je sneller de kans dat je tegen behoorlijke klappen aan loopt. natuurlijk houde ze wle rekening met je maar wat hun manier van rekening houden is kan voor een leek een afranseling lijken (bewijzen van spreken natuurlijk) en daarbij komt dat er altijd ongelukke kunne geburen..

    ht is wle balen dat er geen wing chun bij jou in de buurt zit.. maar ht was ook maar een sugestie je hebt veel meer van dat soort stijlen. maar waar woon je dan miss dta ik dan nog wat kan rond zoeken (voor wat mij geschikter lijkt)

  22. #72
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Misschien balletdansen?


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  23. #73
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    13.322
    vCash
    126000

    Default

    ik zou gaan trainen bij jan Sensei Kyokushin, die zich als een soort Mr Myagi over je zal ontfermen

  24. #74
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    nou je het zegt, als er iemand advies had kunnen geven is hij het wel

  25. #75
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    ik had niet gezien dta je al had gezecht dat je in hengelo woonde...
    in enschede zit een wingtczun school, dat is niet helemaal het zelfde als wing chun, maar de princiepes en de meeste technieken zijn het zelfde. oorspronkelijk was het ook alleen maar een andere spelling mara in de loop van de jaren hebben mensen hun eigen draai aan de stijl gegeven (en hem iets anders genoemd). hier is de site, er staan ook wat filmpjes op
    http://www.wingtczun.info/styles_01....=100&sprache=0

    en als je het niks vind raad ik je aan om jiu jutsu bij jou in de buurt te gaan doen.
    er is wel een groot nadeel aan wing chun... het word op dit forum afgezeken, simpel weg omdat het niet lijkt op kickboksen of BJJ
    en er werd ook wat gezecht over dat "kleverige handen"of "sticky hands" dat is bedoeld om voor de tegenstander irritant dichtbij te blijven (zodat je hem geen ruimte kan geven vor zn eigen "spelletje") en dat zal in het begin idd even vervelend zijn

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •