MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 76 to 100 of 120
  1. #76
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ik had niet gezien dta je al had gezecht dat je in hengelo woonde...
    in enschede zit een wingtczun school, dat is niet helemaal het zelfde als wing chun, maar de princiepes en de meeste technieken zijn het zelfde. oorspronkelijk was het ook alleen maar een andere spelling mara in de loop van de jaren hebben mensen hun eigen draai aan de stijl gegeven (en hem iets anders genoemd). hier is de site, er staan ook wat filmpjes op
    http://www.wingtczun.info/styles_01....=100&sprache=0

    en als je het niks vind raad ik je aan om jiu jutsu bij jou in de buurt te gaan doen.
    er is wel een groot nadeel aan wing chun... het word op dit forum afgezeken, simpel weg omdat het niet lijkt op kickboksen of BJJ
    en er werd ook wat gezecht over dat "kleverige handen"of "sticky hands" dat is bedoeld om voor de tegenstander irritant dichtbij te blijven (zodat je hem geen ruimte kan geven vor zn eigen "spelletje") en dat zal in het begin idd even vervelend zijn

    Je praat alsof je UFC 1 2 3 en 4 nooit gezien hebt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Als je tegen een muai thai vechter staat, zul je toch ook sticky feet moeten hebben...


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  3. #78
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Als je tegen een muai thai vechter staat, zul je toch ook sticky feet moeten hebben...
    als je dichtbij genoeg staat, en druk naar voren heeft kan de muay thai vechter zijn trappen niet gebruiken.. en dan maar hopen dat je ht gooed genoeg doet om er ook voor te zorgen dat hij zn knie niet kan gebruiken...
    maar ik zeg niet dat je bij wing chun altijd sticky hands gebruikt, en ik zeg zeker niet dat het altijd werkt... integendeel het is juist een oefening zodat je gevoels reflexen snel genoeg worden om zo dichtbij te vechten. (zelf zou ik niet sticky hands op straat doen)

  4. #79
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    als je dichtbij genoeg staat, en druk naar voren heeft kan de muay thai vechter zijn trappen niet gebruiken.. en dan maar hopen dat je ht gooed genoeg doet om er ook voor te zorgen dat hij zn knie niet kan gebruiken...
    maar ik zeg niet dat je bij wing chun altijd sticky hands gebruikt, en ik zeg zeker niet dat het altijd werkt... integendeel het is juist een oefening zodat je gevoels reflexen snel genoeg worden om zo dichtbij te vechten. (zelf zou ik niet sticky hands op straat doen)
    uhm, dat is ongeveer de domste actie die je kan doen? Bij een staande vechter dichtbij blijven.

  5. #80
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    uhm, dat is ongeveer de domste actie die je kan doen? Bij een staande vechter dichtbij blijven.
    ?

    edit: laat maar, ik had nog niet gezien waar je op reageerde. Nee, dat klinkt idd als een best wel dom plan.
    Last edited by NielsN; 15-05-2009 at 09:36.

  6. #81
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    In je slaapkamer.
    Posts
    3.611
    vCash
    126000

    Default

    YES!!! Een "mijn stijl is de dodelijkste"discussie.
    Quote Originally Posted by De dikke nudist
    Life is like a box of chocolates. It doesn't last very long when you're a fat glutton.

  7. #82
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    2.072
    vCash
    126000

    Default

    gewoon drukpunten gebruiken bij die maithaiers

  8. #83
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Je praat alsof je UFC 1 2 3 en 4 nooit gezien hebt.
    En schrijft alsof je groep 1,2,3 en 4 nooit heb gedaan.

  9. #84
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    als je dichtbij genoeg staat, en druk naar voren heeft kan de muay thai vechter zijn trappen niet gebruiken.. en dan maar hopen dat je ht gooed genoeg doet om er ook voor te zorgen dat hij zn knie niet kan gebruiken...
    maar ik zeg niet dat je bij wing chun altijd sticky hands gebruikt, en ik zeg zeker niet dat het altijd werkt... integendeel het is juist een oefening zodat je gevoels reflexen snel genoeg worden om zo dichtbij te vechten. (zelf zou ik niet sticky hands op straat doen)
    Ik neem aan dat je deze wijsheden hebt opgedaan door jarenlang sparren en competitie in verschillende vechtstijlen tegen verschillende niet-meewerkende tegenstanders en niet door het kijken van Bruce Lee filmpjes.

  10. #85
    chief108 Guest

    Default

    slappy hands kung fu FTW!!!!

  11. #86
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik neem aan dat je deze wijsheden hebt opgedaan door jarenlang sparren en competitie in verschillende vechtstijlen tegen verschillende niet-meewerkende tegenstanders en niet door het kijken van Bruce Lee filmpjes.
    idd ik heb tegen een aantal verschillende stijlen gespart (waaronder: tkd, kickboksen, jiu jutsu) en iedere tegenstander vind het heel irritand dta ik zo dichtbij sta, en zo maken ze fouten. dat ik zelf nog niet genoeg ervaring heb om echt te winne is een heel ander verhaal.
    maar ik wil wel weten waarom is het dom om dichtbij een muay thai vechter te komen?? moet je dan bang worden van de clinch... als je traint om dichtbij te vechten en iemand anders leert om dichtbij te clinchen is ht een kwestie van wie de eerste is. maar zoals op dit forum wel vaker gebeurt worden muay thai en BJJ zowat aanbeden maar elke andere aanpak werkt niet.. als je dat denkt vind ik je pas dom!
    owja en niet elke beoefenaar van kung fu haalt zn "wijsheden" uit een bruce lee film...

  12. #87
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    uhm, dat is ongeveer de domste actie die je kan doen? Bij een staande vechter dichtbij blijven.
    uuhm gast, wing chun is zelf ook een staand systeem dus uhm dat maakt mij ook een staande vechter

  13. #88
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    idd ik heb tegen een aantal verschillende stijlen gespart (waaronder: tkd, kickboksen, jiu jutsu) en iedere tegenstander vind het heel irritand dta ik zo dichtbij sta, en zo maken ze fouten. dat ik zelf nog niet genoeg ervaring heb om echt te winne is een heel ander verhaal.

  14. #89
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    ik heb wel vaker gezien dat een _ing_un meester ofzo zijn technieken tegen boksen, worstelen, bjj, etc laat zien, maar dan wel met een slechte tegenstander. Ik heb ook een keer een mail gestuurd naar zo'n gast die liet zien hoe je je moet verdedigen tegen een (waardeloze) double leg. Ik hem een mail gestuurd met de vraag wat het precies moest voorstellen, want een echte takedown zag ik er niet in. nooit antwoord van gekregen.
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  15. #90
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    maar ik wil wel weten waarom is het dom om dichtbij een muay thai vechter te komen??
    Wat dacht je van een elleboog of een knie in je sticky face?
    Mooie fantast dat je er bent!


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  16. #91
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    dat ik zelf nog niet genoeg ervaring heb om echt te winne is een heel ander verhaal.
    Het is goed dat je dit toegeeft maar het is een groter probleem dan je denkt. Op dit forum loopt heel wat ervaring aan vechtsport rond. Zij hebben hun reality check al meer dan eens gehad. Ik wil je niet aanvallen maar je klinkt inderdaad als een beginnende vechtsporter die nog denkt dat hij onoverwinnelijk is.
    Een mooie vergelijking is iets wat mijn trainer zei over motorrijders "je hebt twee soorten motorrijders, diegene die gevallen zijn, en diegenen die dat nog niet gevallen zijn".

  17. #92
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    uuhm gast, wing chun is zelf ook een staand systeem dus uhm dat maakt mij ook een staande vechter
    JA klopt, maar jij hebt een fantasie-systeem, en zij een systeem om jouw op je bek te stompen.

    Het is heel simpel.
    Persoon A traint een jaar muay-thai.
    persoon B traint een jaar wing chun.

    Ze komen elkaar op straat tegen. Persoon A zoekt ruzie met Persoon B, want hij doet tenslotte MT dus de kans is > 50% dat hij noord-afrikaan is. Persoon B is Een opgeschoten pubertje die nog gelooft wat zijn leraar hem allemaal vertelt. Anders deed hij wel een echte sport. Persoon B denkt dit te kunnen winnen en gaat het gevecht aan.

    Pesoon A wint.

    vragen?
    Last edited by Jochem; 24-05-2009 at 22:33.

  18. #93
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Het is goed dat je dit toegeeft maar het is een groter probleem dan je denkt. Op dit forum loopt heel wat ervaring aan vechtsport rond. Zij hebben hun reality check al meer dan eens gehad. Ik wil je niet aanvallen maar je klinkt inderdaad als een beginnende vechtsporter die nog denkt dat hij onoverwinnelijk is.
    Een mooie vergelijking is iets wat mijn trainer zei over motorrijders "je hebt twee soorten motorrijders, diegene die gevallen zijn, en diegenen die dat nog niet gevallen zijn".
    ik denk zeker niet dat ik onoverwinnelijk ben, en ik dnek ook zeker niet dat wing chun onoverwinnelijk is.. maar dat vind ik van geen enkele vecht stijl/sport.
    ik doe nu 5 of 6 jaar aan vechtsport en dta vind ik niet echt meer een beginner.
    en dat voorbeeld van jou vind ik wel leuk over die motor rijders en daar ben ik het ook wel deels mee eens. ik doe echt net Sanda (chinees kickboksen) erbij en ik merk wel dat ik niet echt gewend ben aan die stoten in mn gezicht (ik was nog niet gevallen en nu ben ik aan het vallen in jou voorbeeld).
    maar met onze sportschool zijn we laatst op een soort trainings kamp geweest en daar doen we een soort (non contact welliswaar) sparringsdingetjes en drills, en daar merk ik echt dat ze vaak schrikken van de directe en snelle reactie. en daar is wing chun op gebouwd.

  19. #94
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    72
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    JA klopt, maar jij hebt een fantasie-systeem, en zij een systeem om jouw op je bek te stompen.

    Het is heel simpel.
    Persoon A traint een jaar muay-thai.
    persoon B traint een jaar wing chun.

    Ze komen elkaar op straat tegen. Persoon A zoekt ruzie met Persoon B, want hij doet tenslotte MT dus de kans is > 50% dat hij noord-afrikaan is. Persoon B is Een opgeschoten pubertje die nog gelooft wat zijn leraar hem allemaal vertelt. Anders deed hij wel een echte sport. Persoon B denkt dit te kunnen winnen en gaat het gevecht aan.

    Pesoon A wint.

    vragen?
    ja één vraagje:
    ik weet bijna zeker dat jij wing chun alleen kent van youtube (als je het uberhaupt al kent). en mocht ik hiernaast zitten en heb je wel eens gekeken bij een wing chun school dan heb ik zo'n vermoede dat je de cheung stijl van wing chun niet kent??
    (en in deze vraag ga ik er even van uit dat mijn bovenste redenering juist is) waarom weet jij zo zeker dat MT gaat winne als jij die andere stijl niet kent??

  20. #95
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    4.471
    vCash
    126000

    Default

    * zucht *

    Keep dreaming Freek

  21. #96
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ja één vraagje:
    ik weet bijna zeker dat jij wing chun alleen kent van youtube (als je het uberhaupt al kent). en mocht ik hiernaast zitten en heb je wel eens gekeken bij een wing chun school dan heb ik zo'n vermoede dat je de cheung stijl van wing chun niet kent??
    (en in deze vraag ga ik er even van uit dat mijn bovenste redenering juist is) waarom weet jij zo zeker dat MT gaat winne als jij die andere stijl niet kent??
    IK weet niet of het de Cheung stijl was, maar die duitse wingchun leraar die ik in elkaar butste had wel kleverig bloed......

    Trouwens, het was in 2 klapjes gebeurd.....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  22. #97
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ja één vraagje:
    ik weet bijna zeker dat jij wing chun alleen kent van youtube (als je het uberhaupt al kent). en mocht ik hiernaast zitten en heb je wel eens gekeken bij een wing chun school dan heb ik zo'n vermoede dat je de cheung stijl van wing chun niet kent??
    (en in deze vraag ga ik er even van uit dat mijn bovenste redenering juist is) waarom weet jij zo zeker dat MT gaat winne als jij die andere stijl niet kent??
    Bruce lee zei dat iemand die een jaar traint in boksen en een jaar in worstelen iemand verslaat die 10 jaar een "klassieke" zelfverdedigingssport doet. Ik hecht meer waarde aan zijn mening dan die van jou. (sorry)

    Daarnaast zeg ik niet dat MT wint van elke stijl, maar van wing chump. BJJ wint wel van elke stijl. tenzij je een mengvorm van meerdere stijlen beoefent (MMA anyone)?

    Blijf gewoon lekker je sport beoefenen, maar laat je niet in de luren leggen dat het zo geweldig effectief is. Het werkt vooral tegen mensen die geen drol kunnen. BJJ/MMA/MT/Boksen/Worstelen zijn stijlen waarbij je leert knokken (sparren) tegen mensen die iets kunnen, en iets terugdoen. Daarom zijn dat de beste stijlen om echt effectief te leren knokken.

  23. #98
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Limburg
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    JA klopt, maar jij hebt een fantasie-systeem, en zij een systeem om jouw op je bek te stompen.

    Het is heel simpel.
    Persoon A traint een jaar muay-thai.
    persoon B traint een jaar wing chun.

    Ze komen elkaar op straat tegen. Persoon A zoekt ruzie met Persoon B, want hij doet tenslotte MT dus de kans is > 50% dat hij noord-afrikaan is. Persoon B is Een opgeschoten pubertje die nog gelooft wat zijn leraar hem allemaal vertelt. Anders deed hij wel een echte sport. Persoon B denkt dit te kunnen winnen en gaat het gevecht aan.

    Pesoon A wint.

    vragen?

    Hahaha
    Luctor et Emergo!
    A black belt is a white belt that never quit!
    Judoteam Spartansport - Bad Boys Brazilian Jiu Jitsu

  24. #99
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jochem View Post
    JA klopt, maar jij hebt een fantasie-systeem, en zij een systeem om jouw op je bek te stompen.

    Het is heel simpel.
    Persoon A traint een jaar muay-thai.
    persoon B traint een jaar wing chun.

    Ze komen elkaar op straat tegen. Persoon A zoekt ruzie met Persoon B, want hij doet tenslotte MT dus de kans is > 50% dat hij noord-afrikaan is. Persoon B is Een opgeschoten pubertje die nog gelooft wat zijn leraar hem allemaal vertelt. Anders deed hij wel een echte sport. Persoon B denkt dit te kunnen winnen en gaat het gevecht aan.

    Pesoon A wint.

    vragen?
    REPZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

  25. #100
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by martial-freek View Post
    ..maar met onze sportschool zijn we laatst op een soort trainings kamp geweest en daar doen we een soort (non contact welliswaar) sparringsdingetjes en drills, en daar merk ik echt dat ze vaak schrikken van de directe en snelle reactie. en daar is wing chun op gebouwd.
    Met alle respect.. ik denk niet dat de gemiddelde MT wedstrijdvechter schrikt (of ook maar met zijn ogen knippert) van een wing chung 'flapje'. 'Sticky hands' is ook niet echt aan te raden, want dat resulteert geheid in 'slappy face'.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •