MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 94
  1. #1
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    477
    vCash
    125932

    Default Straatgevecht: Vuisten of palmstrikes?

    Wat is handiger in een 'straatgevecht'; slaan met vuisten, of palmstrikes a la Bas Rutten?

    Vuisten = harder, maar meer kans op breuken.

    Discuss!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    1.668
    vCash
    126000

    Default

    weglopen.








    en anders kick to the groin, kick to the groin.dat zegt bas.
    en palmstrikes na hoofd.lichaam vuist
    don't let skool interfer with your education
    a female fighter.....a WHORE IOR???

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    BJJ, lets roll.......
    Das wel het laatste wat ik op straat zou doen.

    Weglopen = idd optie 1.
    Als het niet anders kan 1 goeie tik en dan alsnog weglopen.

    Maar om bij de vraag te blijven:
    Palmstrike als je een punt wilt maken, vuist als ie KO moet.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Boksbeugel

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    k zou zeggen vuist. Als je n beetje goed mikt moet het toch kunnen
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  6. #6
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    stoten met de vuist hoeken met de vlakke hand
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.555
    vCash
    126000

    Default

    Leverstoten en backfists!

    Probleem opgelost...

  8. #8
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    trap ballen knie hoofd

  9. #9
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    Ik speel meestal een scène uit 'Bad Guys' na, daar loopt iedereen voor weg....

    Ontopic: geen van beiden: gewoon vastpakken en dan klauwen naar de ogen. Is niet netjes maar je zult verrast zijn hoe snel iemand niet meer denkt aan knokken nadat je 'em in zijn oog hebt geprikt.
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  10. #10
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    407
    vCash
    126000

    Default

    tja weglopen lost soms nix op als jij niet de agressor ben en diegene achter je aan...

    wat voor mij in zo'n situatie werkte(lang lang geleden); rechter directe in de maag, richt geen schade aan, hij ging zitten en kon even geen adem halen en dus niet gelijk opstaan... dan kan je m alsnog smeren (and so i did)

    maargoed heb gelukkig zeer weinig ervaring met handgemeen op straat, ik zou iig nooit vuisten naar het hoofd geven (kan meer schade aanrichten dan je misschien verwacht!!) gewoon lief voor elkaar zijn is het beste denk ik

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    gewoon je mes trekken ..................

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    In je handen poepen en dan je drol tonen aan de agressor.


  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon, the usual.... pimp slap


  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Winschoten
    Posts
    927
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    In je handen poepen en dan je drol tonen aan de agressor.
    lol, that will teach them!:-D

  15. #15
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    body body head
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  16. #16
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    liverpool & leeuwarden
    Posts
    1.982
    vCash
    126000

    Default

    Hangt er vanaf, als er meerdere tegenover je staan die je echt pijn willen doen, heb ik er wel een gebroken vuist voor over, dan is alles ook toegestaan om weg te komen. In liverpool heb je veel van die "hardscousers" wiens avond niet geslaagd is tenzij ze iemand flink hebben kunnen aftuigen. Meestal ga ik met een grote groep van redelijk straatslimme studenten, maar 1 avond hebben we ook flink moeten matte.

    Paar lui (7) hadden iets tegen een stel Ieren waar ik mee uit was, wij waren 5 waarvan 1 een gebroken arm had. Ik stond tegen de muur met 2 redelijk stevig gasten voor me, 1 kreeg ik naar de grond en de ander met een elleboog en paar duwtjes af kunnen houden, waarna ik snel naar mn maten ging waar ik bij de rest echt voor hun keel en ogen ging om ze af te houden. Toen ze met zn 3en mij ook op de grond hadden kwam goddank eindelijk de politie. Zij renden weg, aanklacht in Liverpool is zinloos maar moest wel naar het ziekenhuis om me gezicht te fixen. Andere maten hadden op de grond gelegen en een paar ribben gebroken en neuzen opgelopen.
    Al met Al zou ik gewoon wegrennen, anders moet je gewoon alles doen om weg te komen, voor de schenen gaan / hand of arm breken, nek ogen alles.

    Maar gelukkig is NL wat rustiger, heb hier nooit iets meegemaakt.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Boksbeugel

    Ik wou net zeggen, ligt er maar net aan wat voor handen is.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Zelfs een fietspomp of een fiets voldoen prima.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  19. #19
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Hendo style.

    eerst rechter hoek daarna vallende onderarm om een punt te maken.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  20. #20
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    1.668
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Cave View Post
    Ik speel meestal een scène uit 'Bad Guys' na, daar loopt iedereen voor weg....

    Ontopic: geen van beiden: gewoon vastpakken en dan klauwen naar de ogen. Is niet netjes maar je zult verrast zijn hoe snel iemand niet meer denkt aan knokken nadat je 'em in zijn oog hebt geprikt.
    dikke dikke dikke reps voor je openings zin
    don't let skool interfer with your education
    a female fighter.....a WHORE IOR???

  21. #21
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default



  22. #22
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Dim Mak

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

    Ga naar: navigatie, zoeken
    Dim Mak is een eeuwenoude toepassing in Chinese vechtkunsten, afgeleid van het genezen, door middel van acupunctuur. Dim Mak betekent 'dodelijke aanraking'.
    Volgens chinese geschriften wisten de Chinezen al duizenden jaren geleden de 'chi-punten' van het lichaam te vinden. Als op een van deze chi-punten werd gedrukt, of er werd in gestoken met een dunne naald (acupunctuur), heeft dat effect op het menselijke lichaam. Sommige punten in de arm doen spieren verlammen, terwijl andere punten, op het hoofd, ziektes kunnen genezen.
    Zulke artsen zouden aldus het menselijk lichaam kunnen genezen, maar ook beschadigen. Daarom is Dim Mak geen gevechtsport, maar een manier van verdediging. Door snel en hard op sommige punten te drukken, zou er een effect bewerkstelligd kunnen worden waardoor de beoefenaar zijn aanvaller zou kunnen verlammen of zelfs doden.



    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  23. #23
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    959
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe meestal gewoon deze aanval

  24. #24
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Dat verhaal herken ik van Kreta:P Allemaal Engelsen daar, die lui hebben volgens mij in de plannen staan dat ze minimaal 1 iemand kapot moeten slaan anders is de avond niet geslaagd. de tweede grote groep waren italianen, dus die gingen altijd op de vuist. Hadden ze allemaal net gevochten, loop ik langs die Engelsen heen:P Die idioten zijn dronken en zien mij aan voor Italiaan:P (man of 30). gelukkig brak er 20 meter van mij af een ruzie uit weer tussen Italianen en Engelsen... anders was ik echt hard genaaid..
    Quote Originally Posted by iconian View Post
    Hangt er vanaf, als er meerdere tegenover je staan die je echt pijn willen doen, heb ik er wel een gebroken vuist voor over, dan is alles ook toegestaan om weg te komen. In liverpool heb je veel van die "hardscousers" wiens avond niet geslaagd is tenzij ze iemand flink hebben kunnen aftuigen. Meestal ga ik met een grote groep van redelijk straatslimme studenten, maar 1 avond hebben we ook flink moeten matte.

    Paar lui (7) hadden iets tegen een stel Ieren waar ik mee uit was, wij waren 5 waarvan 1 een gebroken arm had. Ik stond tegen de muur met 2 redelijk stevig gasten voor me, 1 kreeg ik naar de grond en de ander met een elleboog en paar duwtjes af kunnen houden, waarna ik snel naar mn maten ging waar ik bij de rest echt voor hun keel en ogen ging om ze af te houden. Toen ze met zn 3en mij ook op de grond hadden kwam goddank eindelijk de politie. Zij renden weg, aanklacht in Liverpool is zinloos maar moest wel naar het ziekenhuis om me gezicht te fixen. Andere maten hadden op de grond gelegen en een paar ribben gebroken en neuzen opgelopen.
    Al met Al zou ik gewoon wegrennen, anders moet je gewoon alles doen om weg te komen, voor de schenen gaan / hand of arm breken, nek ogen alles.

    Maar gelukkig is NL wat rustiger, heb hier nooit iets meegemaakt.

  25. #25
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    477
    vCash
    125932

    Default

    Disclaimer: Onderstaande tekst is slechts hypothetisch en enkel gebasseerd op fantasie. Ik heb dan ook niet de intentie om in een handgemeen te geraken van welke soort dan ook. (Altijd ff indekken)

    Hoeken met palmstrikes naar het hoofd en hoeken en leverstoten met vuisten naar het lichaam lijkt mij de beste optie. Of je moet zeker weten dat je met 1 vuist naar het hoofd klaar kan zijn. En een voorhoofd is toch wat harder dan een kaak of neus, dus dat kan verschillen

    Rechter directe naar de maag moet je meestal aardig met je hoofd inkomen waardoor je jezelf toch kwetsbaar maakt. Leverstoten kan je beter vanuit je dekking maken hoewel je dan nog steeds wel dichtbij moet komen.

    Een succesvolle linker opstoot gevolgd door een rechter directe lijkt mij het summun.

    Grappig dat dit gespreksonderwerp na 20 jaar nog steeds leuk is.
    Last edited by Rougemonkey; 15-07-2009 at 13:01.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •