MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 26 to 50 of 104
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kickboxer1987 View Post
    Ik kan trouwens iedereen aanraden om Bigger stronger faster. The side effects of being an american te kijken... een film over steroiden gebruik...

    nou ja eerder misbruik maar wel interessant
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    tja, wat moet je hier nog meer op zeggen. Het punt van PigDog is mij ook duidelijk en hier ben ik het ook wel mee eens. Doping zal ik ook nooit propageren, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen de soorten en mate van gebruik om het risico met betrekking tot de bijwerkingen te beperken.
    Het is aan de sporter hoe ver hij hier in door slaat. Goede voorlichting en begeleiding lijkt mij het belangrijkst.

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  3. #28
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    477
    vCash
    125932

    Default

    Quote Originally Posted by I_LOVE_KNOCKOUTS View Post
    Elke sport kan zonder doping... TOT er een paar sporters toch gaan gebruiken. Als gevolg daarvan denkt een aantal anderen "Onze kans op winst/succes wordt nu een stuk minder (en vaak dus ook de kans op sponsorcontracten, winstpremies, etc.) dus gaan we ook maar gebruiken". En ja, in veel sporten zijn het helaas allang niet meer "een paar sporters" die gebruiken. Ik zou graag alle sporten zonder doping zien. Eerlijker en gezonder. Maar wil je dat bereiken, dan denk ik dat je er niet aan ontkomt om echt 100% controles uit te moeten voeren. Aangezien dat een duur grapje is, denk ik niet dat dat gaat gebeuren.

    Ik denk echter ook dat het verwachtingspatroon van het publiek, de media en de commercie een rol speelt. Kijk bijvoorbeeld naar de 100m sprint. Als daar iemand tussen de 10 en 11 seconden loopt, wordt dat al bijna niet meer als prestatie gezien (door mij wel want ik zal het ze nooit na kunnen doen). Het gaat steeds harder en sneller. Iedereen hoopt bij elke race weer op een nieuw wereldrecord en tot nu toe gebeurt dat ook regelmatig.
    Wie had ooit gedacht dat er op de Olympische Spelen iemand aan de start zou verschijnen die in de series met 2 vingers in z'n neus zou winnen, en na 70m zo ongeveer al aan het uitlopen is?
    Records spreken tot de verbeelding en ondernemingen associeren zich graag met een kampioen en recordhouder, en sponsoren graag zo iemand. Mede onder die 'druk' denk ik dat de verleiding voor sporters groot wordt om hun toevlucht te zoeken tot bepaalde hulpmiddelen. En dan blijft het niet altijd slechts bij de verleiding...
    Eensch.

    Ik denk dat het een illusie is om te denken dat er topsport kan bestaan zonder doping.

    Op het moment dat ook maar 1 of 2 personen het gebruiken, moet je ook wel áls je de top wilt bereiken. Ik denk ook dat er genoeg talentvolle mensen zijn die niet kiezen om te gebruiken en daarom ook nooit de top zullen bereiken, maar in potentie wel Worldchamps zijn (zoals ik).

  4. #29
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk ook dat het een illusie is om MMA en thaiboksen in Nederland een topsport te noemen. Niet dat het afdoet aan trainingsintensiteit en hard werken van de vechtsporters, maar de verdiensten zijn nog niet op topsportniveau. Met uitzondering van de top van UFC, K-1 en nog wat meer organisaties, kun je nog niet rijk worden in deze takken van sport. Je moet jezelf als sporter dan ook altijd afvragen of het waard is om blijvend lichamelijk/ psychisch letsel te willen krijgen, voor iets wat te weinig opleverd.
    Stel dat je een wedstrijd wint op Slamm, of de hoofdpartij op Gentlemans gala, of een partij op een Rings gala, wat heb je dan eigenlijk gewonnen?
    Is dat een doel om met steroiden te beginnen?
    Ik denk het niet....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  5. #30
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    In iedere sport waarmee geld te verdienen is wordt doping gebruikt...simpel zat!
    Topsport zonder doping is een utopie en de mensen roepen allemaal om het hardst dat ze tegen doping gebruik zijn maar mensen willen altijd uitzonderlijke prestaties zien....als er nu tegelijkertijd met de normale Tour de France ook nog een absoluut dopingvrije Tour zou zijn weet iedereen welke de meeste aandacht en dus geld krijgt en zo is het met iedere sport! Overgens denk ik dat dopinggebruik niet per definitie heel slecht hoeft te zijn voor je gezondheid....je moet alleen weten wat je doet en een beetje stevig in je schoenen staan,vooral niet denken van meer is beter.....

    Overgens zijn er in het verleden ook wel eens onderzoeken gepresenteerd waaruit bleek dat de gezondheidsrisico's van sommige vrij verkrijgbare voedingssupplementen groter zijn dan van (min of meer) verantwoord dopinggebruik....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  6. #31
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Rougemonkey View Post
    Eensch.

    Ik denk dat het een illusie is om te denken dat er topsport kan bestaan zonder doping.
    Het is inderdaad een illusie om te denken dat doping uitgeroeid kan worden. Net zoals het een illusie is om te denken dat ooit alle criminaliteit uit de samenleving zal verdwijnen. Maar dat betekent niet dat je je daarbij zomaar moet neerleggen.

    Doping is valsspelerij, niets meer niets minder en moet daarom hard worden aangepakt! Doping vrijgeven is onverantwoord en inmoreel...

  7. #32
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Overgens zijn er in het verleden ook wel eens onderzoeken gepresenteerd waaruit bleek dat de gezondheidsrisico's van sommige vrij verkrijgbare voedingssupplementen groter zijn dan van (min of meer) verantwoord dopinggebruik....
    __________________

    Volgens zweeds onderzoek is doping 400 maal schadelijker dan alle medicijnen bij elkaar...



    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  8. #33
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Wat een onzin.....doping = medicijnen!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #34
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Breda
    Posts
    581
    vCash
    126000

    Default

    ..........Amen
    Hoi

  10. #35
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    zucht.. praat het maar goed hoor jongens..

  11. #36
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    nee geen fuckin discusie..
    geen doping klaar... als iedereen dat nou eens aan zijn botte verstand zou krijgen...

  12. #37
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Wat een onzin.....doping = medicijnen!
    Goh, weer zo'n kenner....


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  13. #38
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Weerleg het anders maar....l dare you....

    Doping = medicijnen of je het nu leuk vind of niet....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  14. #39
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Nee creatine niet...creatine krijg je ook binnen via je voeding...via biefstuk en vette vis bijvoorbeeld....en een eventueel teveel aan creatine pis je gewoon uit...

    Nee ging meer om minder alledaagse voedingssupplementen en (vooral) pro hormonen maar wel vrij verkrijgbaar...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  15. #40
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    64
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post

    mits onder goede controle.
    verantwoord dopinggebruik dus.
    Hoe zie je dit in de praktijk dan in godsnaam voor je?

  16. #41
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Weerleg het anders maar....l dare you....

    Doping = medicijnen of je het nu leuk vind of niet....
    Goh, wat een uitdaging....


    me·di·cijn de, het; v(m) en o -en 1 geneesmiddel: een werkzaam ~ 2 (in het mv) geneeskunde: ~en studeren

    do·ping de; v(m) (sp) 1 het ongeoorloofd toedienen van stimulerende middelen 2 verboden stimulerende middelen

    bron: van Dale

    "Geneesmiddel: elke enkelvoudige of samengestelde substantie, aangediend als hebbende therapeutische of profylactische eigenschappen met betrekking tot ziekten bij de mens of elke enkelvoudige of samengestelde substantie die bij de mens kan worden gebruikt of aan de mens kan worden toegediend om hetzij fysiologische functies te herstellen, te verbeteren of te wijzigen door een farmacologisch, immunologisch of metabolisch effect te bewerkstelligen, hetzij om een medische diagnose te stellen” (nieuwe definitie ingevoerd door de Europese richtlijn 2004/27/EG van 31 maart 2004)

    Het woord doping is waarschijnlijk afgeleid van een 17e-eeuws Nederlands woord voor dikke saus, doop. Met dat woord werd door Nederlandse kolonisten in Nieuw-Amsterdam een opwekkende saus aangeduid die ze van plaatselijke indianen hadden gekregen. Engelse kolonisten namen het woord over, en via de betekenis 'dikke substantie' werd het in het Amerikaans-Engels vanaf het einde van de 19e eeuw ook gebruikt als aanduiding voor semivloeibare opium. Sindsdien verwijzen dope en doping naar verboden stimulerende of verdovende middelen.

    bron: Wikipedia


    Ik hoop dat je zelf de verschillen ziet, anders moet je maar even aan je ouders vragen of ze het uit willen leggen.
    Je hebt een programma, dat heet Google. Als je nou weer eens iets wil weten, en je wil niet echt dom overkomen, moet je in dat programma eens een woordje intikken, en dan krijg je heeeel veel internetsites die betrekking hebben met dat woordje. Kun je zelf ook eens iets uitzoeken! Leuk hé?
    Hoef je ook geen grote mensen meer lastig te vallen......

    Ik moet nu gaan, ik heb een moeilijkere uitdaging. Beneden fietst een ventje van 4, en die moet ik zijn lollie afpakken.
    Weltrusten!


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  17. #42
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Jammer dat je raegeerd als een ventje van 4 wiens lollie net is afgepakt.....

    Tekenend ook dat je als bron Wikipedia aanhaalt....een bron die zelfs door een 4 jarig ventje zou kunnen worden aangepast...

    Als iemand bijvoorbeeld Testosteron meent te moeten hebben...is een medicijn,wordt toegedient om het leven van wat oudere mannen wat te veraangenamen, de levenskwaliteit te verhogen of wanneer je erectieproblemen hebt...en je wilt dat niet via het zwarte circuit halen,waar ga je dan naar toe? Naar de bakker? Of naar de schilder? Nee knul....dan ga je naar de dokter en probeer je een recept los te peuteren.....probeer het eens zou ik zeggen dan zit je misschien wat beter in je vel en reageer je wat normaler.....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  18. #43
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Zullen we het even zuiver houden?

    De stelling was: doping = medicijnen.

    Niet anabole steroiden = medicijnen.

    Ook niet testosteron = medicijnen

    Heroine, hasj, speed, bloed, epo (is een lichaamseigen stof), adrenaline, enzovoort is allemaal doping en vallen onder de WADA dopinglijst.
    Dus meneer "I dare you", ik weet niet wat jij bij de dokter haalt, maar zullen we het kinderachtige gedoe maar achterwege laten, en me gewoon weer bedanken voor de les?

    Over Anabole Steroiden gesproken: Een geneesmiddel is (het woord zegt het al) een middel om je te genezen. Dan vallen anabolen onder de wet geneesmiddelen. Als een sporter echter de doses gebruikt die voorgeschreven staan voor genezend effect, kan hij net zo goed een rolletje pepermunt opeten. Nee, hij moet overdoseren, en niet zo'n beetje ook. Daarbij zijn de bijwerkingen van dien aard, dat je niet van genezen kan spreken, maar van ziekmaken. Dus is het woord medicijn alleen maar een technische benaming, maar klopt het van geen kanten....
    Hoestdrank is een geneesmiddel, maar als je er zoveel van gebruikt dat je er high van wordt, kun je het gerust als drugs omschrijven....

    Jammer ook dat je Wikipedia aanhaalt, terwijl ik ook andere bronnen aanhaal, waar ik je niet over hoor.
    Terwijl Wikipedia, volgens onderzoek, verleden jaar, gewoon een betrouwbare bron blijkt te zijn. Ook in een encyclopedie staan namelijk fouten.
    Nou ja, de lollie is op van mijn kant....

    I rest my case....
    Last edited by PigDog; 24-07-2009 at 11:41.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  19. #44
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ja laten we lekker de strijd met elkaar aangaan over wel of geen medicijnen...
    topic was....doping in de sport........

    Ik geloof heilig in het functionele nut van de ondersteuning van middelen...MAAR.....

    je hebt gebruik en misbruik....

    gebruik ter ondersteuning van hard trainen,goed eten en rusten

    misbruik om makkelijker er van af te komen...je gebrek aan trainingintensiteit te camoufleren enz enz....
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  20. #45
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Iedere sporter, die een proflicentie heeft, kan onder officieel medisch toezicht, PBM-kuur aanvragen. Die wordt dan aangepast aan zijn training, persoonlijke omstandigheden, training etc.
    Daar wordt dan een officieel rapport van bijgehouden; wanneer, wat of hoeveel.
    Dan zijn we in ieder geval af van dat hypocriete geouwehoer en zogenaamde heksenjachten, politieke spelletjes en veronderstellingen jegens topsporters.

    zo zie ik dat, in godsnaam, voor me

    edit: zijn we ook van die kutnaam doping af. PBM-tje vanaf nu
    Dit is in mijn ogen een utopie, waarom zal een vechter naast zijn "PBM-tje" zichzelf weerhouden om verboden middelen tot zich te nemen?

    Er zal een heksen jacht onstaan naar sporters die verboden middelen gebruiken...

  21. #46
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    64
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Iedere sporter, die een proflicentie heeft, kan onder officieel medisch toezicht, PBM-kuur aanvragen. Die wordt dan aangepast aan zijn training, persoonlijke omstandigheden, training etc.
    Daar wordt dan een officieel rapport van bijgehouden; wanneer, wat of hoeveel.
    Dan zijn we in ieder geval af van dat hypocriete geouwehoer en zogenaamde heksenjachten, politieke spelletjes en veronderstellingen jegens topsporters.

    zo zie ik dat, in godsnaam, voor me

    edit: zijn we ook van die kutnaam doping af. PBM-tje vanaf nu

    Ja maar de hoeveelheden en middelen die een sporter willen/ wensen/ durven te gebruiken zijn toch veeeel groter en risicovoller dan wat je onder medisch toezicht zou toe laten? Daar los je het dopingprobleem toch niet mee op? Veel sporters zijn nu eenmaal bereid om extreme gezondheidsrisico's te nemen als dat hun op de hoogste trede brengt. Zoiets kun je toch never onder officiële medische begeleiding laten doen?

    je hebt gebruik en misbruik....
    En de grens daartussen ligt waar?
    In theorie ben ik het nog wel met jullie eens..maar zoiets is in de praktijk toch absoluut nooit haalbaar?

    Stel dat je bijv bepaalden steroiden in bepaalde hoeveelheden toe zou laten voor herstel etc: wat je er dan mee bereikt is dat je 'misbruik' dan absoluut niet meer op kunt sporen.

    Nu is het al een enorme puinhoop van wat je wel of niet mag gebruiken. Als je dan ook nog eens voor een heel aantal middelen gaat zeggen, dat je het alleen in bepaalde hoeveelheden mag gebruiken is het einde 'van controle' zoek.

  22. #47
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    2.602
    vCash
    126000

    Default

    grrr... met gasten die lekker voor zich zelf sporten en gewoon groot oid willen worden.. ga je gang.. maar als je in sporten doet waar je de confrontatie met elkaar aangaat geen doping.. en alles controleren.. alles..

    ik vind het eigenlijk best schokkend hoe normaal sommige gasten het vinden

  23. #48
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    64
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Als een professioneel sporter geregistreerd staat als "geoorloofd" gebruiker
    en periodiek gecontroleerd wordt op alle waarden, die van toepassing moeten zijn op het "geoorloofd" gebruik, komt misbruik denk ik juist minder voor.
    Het probleem is juist dat 0-tolerantie wel nog enigszins te testen is, maar dat als je een product in kleine hoeveelheid toelaat dat dan controle heeeel moeilijk wordt. Je kan zeggen dat je bloedwaarde van produkt X maximaal Y mag zijn, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over de hoeveelheid die in een bepaalde periode gebruikt is.

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Het meer en meer willen gebruiken komt juist door de onkunde die er bestaat op het gebied en het achterlijke verbod er op.
    Wel gedeeltelijk met je eens! Bijvoorbeeld insuline, weinig of geen bewijs dat het prestatiebevorderend werkt bij gezonde sporters, maar kan wel zeer gevaarlijk zijn. Het staat op de dopinglijst en gegarandeerd dat daardoor heeel veel sporters zijn gaan gebruiken.
    Zet je morgen rattengif op de lijst, gegarandeerd dat er altijd een paar gekken zijn die dan denken dat het wel zal werken...

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Dat dit een droom is, weet ik ook wel....
    ...maar ik kijk al jaren naar bullshit in alle takken van sport
    Mooi! Dan laat ik je lekker verder slapen

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    en anders, zei ik al in het begin van deze boeiende thread.....
    ....met zijn allen in quarantaine, op water en brood

    en daarna kijken we wel wie de sterkste is!
    Make it happen!

  24. #49
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    64
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by roy s View Post
    Maar ik wil wel weten, wat jullie gebruikt hebben!

    7 mokken koffie sinds 17 uur vanmiddag. maar dat mag tegenwoordig volgens mij
    caffeine is trouwens wel een mooie voorbeeld van een middel wat in het verleden een hoop gedoe gaf juist omdat het beperkt gebruik mocht worden.

  25. #50
    Jochem Guest

    Default

    Ik ben het wel met enamer eens, dat het schokkend is dat het zo normaal is geworden. Ik train me verdomme het leplazarus, win veel grappling/bjj , en verlies ook wel eens partijtje. - Nu heb ik wel eens tegen jongens gestaan waarvan ik via via heb gehoord dat ze gebruiken. Alleen maar extra fijn als ik dan win . Ik vind het echt klote om van zoiemand te verliezen. Alleen maar door het feit "what if". Je gaat je continu afvragen of je wel zou hebben gewonnen als diegene niet had gebruikt.

    Maar, als het om mijn broodwinning zou gaan... gvd, als ik erachter kwam dat iemand anabolen gebruikte, en zo van mij won.. Ik zou echt door het lint gaan, en in staat zijn om zoiemand iets aan te doen. Ik kan helemaal niet tegen valsspelers.

    Gebruik je doping --> NOOIT meer toestemming om te vechten. PUNT. fokking valsspelers hun geld, hun roem, hun leven afpakken en in de bak gooien. Kijken hoelang het duurt dat mensen nog gebruiken.

    - testen mag op elk moment.
    - bloed en urine 20 jaar bewaren, worden elke jaar nogmaals getest met de nieuwste medische kennis. (jaja, alleen voor de toppartijen ja)

    Waarom moet het allemaal zo politiek correct en begrijpend naar dit soort lui toe. Ik wordt er af en toe zo moe van. af en toe mag de wereld best eens zwart/wit of goed/slecht zijn.
    Last edited by Jochem; 25-07-2009 at 00:06.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •