Quote Originally Posted by Fasada View Post
Ja ben het wel met je eens dat de laatste Glory's een stuk minder waren maar denk vooral dat het komt door de afwezigheid van de grote namen zoals Spong, Saki en Ghita.

Het is gewoon jammer dat hetgeen wat ze zeiden in het begin dat Glory de absolute nummer 1 organisatie zou worden en dat zij er voor de lange termijn in zitten helaas niet hebben kunnen waarmaken. Zij hebben kostenreducties moeten doorvoeren om het schip te laten blijven varen en we kunnen het allemaal jammer vinden maar denk dat levensbehoud nu het belangrijkst is en als dat betekent dat ze (opnieuw) moeten bouwen, dan is dat gewoon de harde realiteit.

Wij Nederlanders zijn gewoon te educatief over kickboksen dat wij weten en zien dat Glory niet de beste vechters heeft en dat die Amerikanen die ze een podium proberen te geven niet eens de titel B-klasse vechter mogen krijgen maar de algemene (Spike) kijker weet dit niet. Hun evenementen zitten altijd wel momenten in waar over gesproken wordt, dus qua entertaiment is het echt wel leuk (zeker als je veel M.M.A. kijkt, is de afleiding wel een keer leuk). De reacties in Amerika zijn dan ook vaak positief als er weer een Glory op TV komt en de ratings zijn ook prima.

Vergelijk het met de UFC in de begin tijden, daar was het niveau echt slecht maar dat wisten wij simpelweg niet. Glory zit in een overgang situatie en moeten een gezicht krijgen en het liefts een "Conor McGregor" type vechter die gaat op staan en dit kost tijd....

Ik geef ze de voordeel van de twijfel en a.s. vrijdag ga ik er weer voor zitten want zoals eerder werd gezegd kijk ik wel uit naar Rico vs Adegbuyi en lightweight contender toernooi ook wel en Verlinden vs Bouzidi is ook gewoon een top wedstrijd als je het mij vraagt.
Je legt direct de vinger op de pijnlijke plek. Je hebt het alleen maar over Amerika, wat de Amerikanen ervan vinden. Wat de Amerikaanse kijkcijfers zijn. Ik snap dat dit voor Glory belangrijk is. Maar daar heb je als Europeaan heel weinig aan.

Het is heel snel een ver van mijn bed show geworden, en wanneer dan een aanzienlijk aantal van de (Nederlandse/Europese) toppers van het toneel verdwijnen. Is het al snel een stuk minder aansprekend.