LELYSTAD – na mijn bezoek dinsdagavond in Almere was het nu de beurt aan Dojo King Petch, die gevestigd is op de bovenste etage van de sportschool Fitness Centrum Metamorfose te Lelystad. Wilde woensdagavond wel meetrainen van 21:00 tot 22:00, maar was net klaar met de zaktrainingen op de sportschool waar ik zelf train, dus dat werd hem niet.

Na binnenkomst werd ik ontvangen door Ron Brouwer (rtbrouwer @ mixfight), die me voorstelde aan de trainer van de school Mario Kruyshaar en de verschillende wedstrijdvechters, waaronder de talentvolle B-klasse vechter Rudy Benjamin en de C-klasse vechter Kevin Dorothea, die allebei een partij draaien op het gala “The Battle of Flevoland”, de 3de van Februari in de Bosbadhal te Emmeloord. Rudy vecht daar de hoofdpartij van de avond tegen Eshan Ullah van sportschool Tooy Gym.

De naam King Petch is afkomstig uit Thailand, waar het een oude vechtstijl is. Na een begroeting van de leerlingen aan hun Sensei begon de training.



Na deze begroeting werd begonnen met een warming up, waarbij de vechters voor de spiegel combinaties moesten maken, waarbij steeds van stand werd gewisseld.



Sensei Mario sprak me tijdens de training aan over deze onderstaande jonge vechter, waar ik veel respect voor heb gekregen. Deze jongen is al drie keer geopereerd aan een hersentumor, maar traint al een geruime tijd fanatiek mee met de wedstrijdgroep. Dit wetende zal deze jongen nooit een wedstrijd kunnen vechten omdat het anders erg slecht kan oplopen. Tijdens het gala “Only the Strongest” in het najaar van 2005 is hij nog de ring is geweest om toch dat unieke gevoel toch eens mee te kunnen maken.





Na de warming up werd begonnen met een serie lowkicks. Het was de bedoeling dat steeds met één lowkick werd begonnen door beide benen. Daarna oplopend naar 10 lowkicks met beide benen. Dit moest in een bepaalde tijd gebeuren. Omdat de feestdagen ertussen zaten haalden sommige jongens dit niet meer. Bij King Petch heerst toch een hechte familieband, want omdat de groep die het niet gehaald hadden “bestraft” werden door middel van een serie snelle knieheffingen, maar ook de rest die het wel gehaald hadden deden mee!!











Na de lowkicks werden detzelfde oefeningen herhaald, maar nu met knieën.