Nog iets... Ik loop regelmatig bij kiropraktor voor mijn nek, rug en heupen (de knie is niet de enige deel dat aardig geblesseerd is...) dus ik ga hem na een ruime week vragen waar ik mijn knie moet laten zien. Zo ver heeft mijn kiropraktor (die zelf ook al jarenlang aan vechtsport doet) gezegt dat het voor mij enorm belangrijk is dat ik alle technieken meteen helemaal korrekt leer zodat ik niks erger maak dan het al is.

Wat komt naar de dieet, heb nu eerste week achter de rug en ben 1 kilo lichter

@ FOCUS : Ik weet wel dat ik veel doelen degelijk heb... Maar zo ben ik altijd geweest en ik kan het niet helpen; wil gewoon niet rustig aan doen of op de bank hangen. Waarschijnlijk moet ik na een tijdje tussen fitness en muay thai kiezen als ik moet voltijd studeren, rijen (wat ook gedeeltelijk mijn werk is) en daarbij nog een bijbaantje hebben om het te financieren... Maar ik wil echt muay thai blijven doen. Met paarden is het so serieus en gaat over enorm veel geld en verantwoordelijkheid (omdat ik alles voor hen professioneel en alleen moet doen) dat ik wil ernaast een sport hebben waar ik op mezelf kan concentreren. Het is goed voor mijn vorm, conditie, ik wil echt leren vechten en ik vind het nog super leuk ook... Heb eerder ook naast het rijen afwisselend fitness en hardlopen gedaan, dus de tijd kon ik wel vinden. En ik ga wel 10 x liever thaiboksen. (Heb jarenlang ervan gedroomt.) Moet dus alleen de knie in orde krijgen...