MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 50 of 50

Thread: Vet Verbranden.

  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    goeie link!

    Wat ik me altijd afvraag is of de meeste vechtsporten niet voor een groot deel onder HIIT vallen..? Daarom sla ik cardio vaak over :P
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Facade, het valt er net niet onder.

    HIIT is echt alles maar dan ook alles geven wat je hebt voor 20-30 seconden. Het is vergelijkbaar met een wedstrijd vechten, je tegenstander de hoek in duwen en voor de kill gaan in 20 seconden, alles er voor doen om hem neer te halen.

    je moet stuk gaan tijdens HIIT, daarna snel weer op rust komen en herhalen.
    Home mtk-gym.nl


  3. #28

    Default

    Het effect van vechtsporttraining valt mij ook altijd erg tegen. Ik boks en kickboks al een tijdje, maar het heeft erg weinig invloed op mijn bouw. Zowel met betrekking tot vetverlies als spieropbouw. Zelfs met een goed dieet.

    Om af te vallen moet ik toch vooral hardlopen. En om spieren te kweken aan het staal.

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ja goed ik doe tegenwoordig ook nog wat hardlopen/joggen erbij en voor krachttraining is vechtsport natuurlijk ongeschikt. Ik vind het altijd alleen bijzonder saai... maargoed thx voor je antwoord.

  5. #30
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Hey dikzak. Laat het lopen etc. Gewoon Kei zwaar gewichtheffen en vet vliegt er af. Beetje cardio. Gewoon vechtsport en gewicht heffen. Lopen en zwemmen zijn voor lopers en zwemmers. Deadlift, squatten, overhead press, bench, rows en optrekken. De rest bull shit. Zoek naar stronglifts program 5 x 5

  6. #31
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Hey dikzak. Laat het lopen etc. Gewoon Kei zwaar gewichtheffen en vet vliegt er af. Beetje cardio. Gewoon vechtsport en gewicht heffen. Lopen en zwemmen zijn voor lopers en zwemmers. Deadlift, squatten, overhead press, bench, rows en optrekken. De rest bull shit. Zoek naar stronglifts program 5 x 5
    Deadlift? Beetje link voor een beginner?

  7. #32
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik vind vechtsport alleen nooit echt super voor het verliezen van vet. De meeste vechters die geen aparte S&C coach hebben, hebben vaak ook extra vet.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  8. #33
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    en ook amper spieren.

    Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

    ik voel me misbruikt
    Home mtk-gym.nl


  9. #34
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    en ook amper spieren.

    Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

    ik voel me misbruikt
    De een heeft er meer aanleg voor dan de ander.

  10. #35
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ja klopt, ik heb me laten vertellen dat mensen uit het midden oosten, turkije, afghanistan, iran etc minder spier aanleg hebben.
    Home mtk-gym.nl


  11. #36
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik zie weinig mensen echt gespierd worden van vechtsport alleen. Je moet ernaast toch fitnessen denk ik. Mijn sixpack zit onder 10000 hamburgers ondertussen
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  12. #37
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    en ook amper spieren.

    Ik doe aan vechtsport sinds mijn 5e, heb denk ik misschien wel 100.000 keer opgedrukt en buikspieren gedaan maar heb nog een sixpack nog dikke spierballen ofzo. Enige wat ik heb is een tricep die niet bij de rest van me arm past door het opdrukken.

    ik voel me misbruikt
    Welke vechtsport(en) heb je gedaan als ik vragen mag?
    No pain no gain

  13. #38
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    karate van 5 tot 18 jaar, mma van 18 tot 21 en 21 tot nu kickboksen. ben 25.
    Home mtk-gym.nl


  14. #39
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Van vechtsporten waarbij je worstelt/grapplet wordt je gespierder dan van kickboxen/karate. Dat mag duidelijk zijn. Kickboxen is overigens wel een van de beste sporten om een goede cardio op te bouwen.

    HIIT training is om een cardio op te bouwen, je herstel periode te verkleinen (dit gaat al vrij snel, na 8x trainen zie je al verbetering). Om vet te verbranden zul je in je reserves moeten gaan lopen, maar zonder TE veel intensiteit. Als je te intens traint slaat je lichaam de vetverbranding over en begint gelijk met de eiwit verbranding (dus spieren). Daarom is bijvoorbeeld het lopen/fietsen/zwemmen/skaten van een lange afstand met een middelhoge hartslag de beste manier om vet te verbranden. Denk bij hardlopen alsjeblieft wel aan goed schoeisel, ik had laatst Shin Splint en ik kan je vertellen, daar word je niet vrolijk van.

  15. #40
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    karate van 5 tot 18 jaar, mma van 18 tot 21 en 21 tot nu kickboksen. ben 25.
    Maar dan train je toch wel meer spieren in je lichaam dan alleen je triceps. Biceps bij boksen uppercuts, en bij een beetje dat duwen, trekken en vloeren gebruik je ook wel je biceps.
    No pain no gain

  16. #41
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    maar vooral op veel herhalingen dus niet op massa
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  17. #42
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Dan wel raar dat alleen zijn triceps massa hebben...
    No pain no gain

  18. #43
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    167
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Van vechtsporten waarbij je worstelt/grapplet wordt je gespierder dan van kickboxen/karate. Dat mag duidelijk zijn. Kickboxen is overigens wel een van de beste sporten om een goede cardio op te bouwen.

    HIIT training is om een cardio op te bouwen, je herstel periode te verkleinen (dit gaat al vrij snel, na 8x trainen zie je al verbetering). Om vet te verbranden zul je in je reserves moeten gaan lopen, maar zonder TE veel intensiteit. Als je te intens traint slaat je lichaam de vetverbranding over en begint gelijk met de eiwit verbranding (dus spieren). Daarom is bijvoorbeeld het lopen/fietsen/zwemmen/skaten van een lange afstand met een middelhoge hartslag de beste manier om vet te verbranden. Denk bij hardlopen alsjeblieft wel aan goed schoeisel, ik had laatst Shin Splint en ik kan je vertellen, daar word je niet vrolijk van.
    Als je HITT training doet val je wel zeker af (mits je de inname afstemd) ik ben begonnen met buiten mijn gewone trainingen (sambo) 2x per week HITT te doen, met name een keer sledge run van 50+ kg, 1.30/1 rust 10x totaal 40min, met warming up, en een circuit training met gewichten,farmers walk,burpee.s etc de hartslag blijft altijd hoog. heb mijn eetgedrag niet veranderd en ben in twee maanden 6 kilo kwijtgeraakt

    Dit komt niet door mijn sambo training (4uur per week)maar sinds de HITT of hoe je het noemen wil training.
    denk dat het voor het lichaam gewenning is geen vet te verbranden (altijd hetzelfde op de zelfde tijd) met de standaardt trainingen,

    moet ook wel zeggen dat ik bij veel sportschoolen de intensiteit van de trainingen niet geweldig vind! warming up en groet 10 min, beetje buikspier oefeningen plus rek/strek
    dan gaan we trainen! en om vijf voor acht moeten we weg zijn want dan komt de nieuwe groep'
    wordt er eigenlijk 45 minuten echt getraint, vaarvan sparen/zak training de verbrandende (vet) factor is hoeveel minuten zijn dat effectief???

    Maar wat ook ziet is dat als ze extra trainen gaan ze op eens een proteinen shake nemen na de training!!

    Eigenlijk is het heel simpel, verhoog je verbranding maar niet je inname.

    Verbrand wat je eet,eet niet wat je verbrand.

  19. #44
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by nanni149 View Post
    Als je HITT training doet val je wel zeker af (mits je de inname afstemd) ik ben begonnen met buiten mijn gewone trainingen (sambo) 2x per week HITT te doen, met name een keer sledge run van 50+ kg, 1.30/1 rust 10x totaal 40min, met warming up, en een circuit training met gewichten,farmers walk,burpee.s etc de hartslag blijft altijd hoog. heb mijn eetgedrag niet veranderd en ben in twee maanden 6 kilo kwijtgeraakt

    Dit komt niet door mijn sambo training (4uur per week)maar sinds de HITT of hoe je het noemen wil training.
    denk dat het voor het lichaam gewenning is geen vet te verbranden (altijd hetzelfde op de zelfde tijd) met de standaardt trainingen,

    moet ook wel zeggen dat ik bij veel sportschoolen de intensiteit van de trainingen niet geweldig vind! warming up en groet 10 min, beetje buikspier oefeningen plus rek/strek
    dan gaan we trainen! en om vijf voor acht moeten we weg zijn want dan komt de nieuwe groep'
    wordt er eigenlijk 45 minuten echt getraint, vaarvan sparen/zak training de verbrandende (vet) factor is hoeveel minuten zijn dat effectief???

    Maar wat ook ziet is dat als ze extra trainen gaan ze op eens een proteinen shake nemen na de training!!

    Eigenlijk is het heel simpel, verhoog je verbranding maar niet je inname.

    Verbrand wat je eet,eet niet wat je verbrand.
    Moet je wel goed op je eten letten, want spierafbraak zit je ook niet op te wachten.
    No pain no gain

  20. #45
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Moet je wel goed op je eten letten, want spierafbraak zit je ook niet op te wachten.

    Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
    Is toch veel makkelijker
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  21. #46
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post

    Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
    Is toch veel makkelijker
    want als je hard traint krijg je een branderig gevoel in je spieren?!

  22. #47
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post

    Waarom heet het spierafbraak en vet verbranden? waarom niet spier verbranden of vetafbraak!
    Is toch veel makkelijker
    Puur om jou te pesten!

  23. #48
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Als je amoniak ruikt na het trainen, ben je te diep gegaan en zijn je spieren verbrand. Dan weet je zeker dat je spierpijn hebt de volgende dag :P

  24. #49
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Dat heb ik heel lang gehad man,... fucked up. Ik veranderde me dieet maar kwam er niet van af langere tijd.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  25. #50
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Later bleek dat ik mijn broekje gewoon ondergezeken had en al weken niet had gewassen.



    nee joh
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •