MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 87 of 87
  1. #76
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Uit HP de Tijd....mooi stuk!


    ‘Lieve vader doodgeschoten’
    4 februari 2014 door Pauline Bijster


    Het lastige van nieuwsberichten is dat ze gaan over een groep of over cijfers, over onbekende mensen die iets gedaan hebben of ondergaan, gevat in pakkende begrippen en hokjes. Zonder dat we het verhaal erachter kennen, lezen we ‘overdosis’ of ‘moord’ en dat roept allerlei associaties bij ons op. Je ‘begrijpt’ het nieuws omdat je de context van de woorden begrijpt.


    Maar eigenlijk begrijp je het niet. Soms proberen langere krantenartikelen context uit te leggen, of mensen uit het nieuws aan ons voor te stellen zodat een meer volledig plaatje kan ontstaan dan alleen uit de eerste drie ANP-regels. Zelfs dan snap je het nooit helemaal.


    De reden dat ik hierover nadenk, is het bericht dat vrijdagmorgen jongstleden de jonge (ex-)kickbokser Tarik El Idrissi door zijn hoofd is geschoten. Dat kwam in korte, hier en daar uit zijn verband gerukte nieuwsberichten op verschillende nieuwssites terecht dit weekend.


    Ik zag Tarik elke dag.
    Iedere dag, vier jaar lang. Want hij bracht iedere dag zijn kindertjes naar dezelfde basisschool als ik mijn kinderen. Naar dezelfde klas zelfs.


    Ik weet niet hoe hij als kickbokser was, want ik weet niets van kickboksen. Ik weet ook niet wat hij precies deed in dat ‘criminele circuit’ waarover wordt gesproken. Ik weet niets van motorclubs. Ik ken hem niet als vriend, noch als buurman.
    Maar ik heb hem gezien als ouder. E�n van de weinige ouders van school met wie ik vanaf het begin dat we er kwamen, drie en een half jaar geleden, een klik voelde. Een lieve, zorgzame vader.


    Op het nippertje
    Misschien hadden we die klik omdat we even jong waren, en daardoor automatisch tot dezelfde groep ‘jonge ouders’ behoorden op de overwegend nette, overwegend blanke school waar de meeste ouders veertigplus zijn. Misschien omdat we allebei heel vaak net i�tsje te laat binnenkwamen of op het nippertje. De directeur van de school stond dan in de deuropening en gromde zoiets als ‘Hup hup!’ of ‘Kom op!’, nooit echt boos, soms ge�rgerd.
    We parkeerden onze auto’s altijd vlak bij elkaar. En iedere morgen glimlachte hij, of knikte hij naar me. Ouders op school vind ik over het algemeen lastig soort mensen. Hij was ��n van de weinige die vanaf het begin vriendelijk was.


    En: ik vond het bijzonder dat hij iedere dag de kinderen bracht. Misschien is dat bevooroordeeld. Maar ik vind vaders die iedere dag, zonder uitzondering, hun kinderen naar school brengen en ophalen, en daar ook nog vrolijk bij kijken, bijzonder. Fijn soort vaders. Ik ben blij dat zij er zijn. Ik dacht altijd: zijn kinderen kunnen trots op hem zijn, zonder dat ik wist hoe hun leven er verder uitzag.


    Eigenlijk hoef ik helemaal niet te weten hoe hun leven er verder uitzag. Of met wat voor drugskartels of andere ingewikkelde types hij zaken deed. Of verknoeide, blijkbaar. Voor mij was hij gewoon een vader van school. Die er iedere morgen was. Dat zegt wel iets over iemand, als mens, vind ik. Ga maar eens na hoeveel papa’s je kent die altijd op school zijn.


    Niet te snel oordelen
    Binnenkort is er vast meer nieuws over de afrekening. Het is gemakkelijk om deze moord op de hoop te gooien van de zoveelste (Marokkaanse) moord in het (criminele-) (kickboks-) circuit van Amsterdam (Noord).
    Misschien heb ik me onze klik ingebeeld, misschien maak ik het verhaal te mooi. Maar de berichtgeving erover is te lelijk. Papa’s en mama’s horen niet dood. Geen kind verdient dat. Van de hoofdrolspeler Carmen van Walraven vind je het als kijker aan het einde van de serie Penoza ook erg dat ze wordt doodgeschoten, al heeft ze nog zulke boevenstreken uitgehaald. En zij was n��it op school bij haar kinderen.


    We kunnen het bericht ook op een andere hoop gooien. De hoop van: tragische dood van een jonge, lieve, Marokkaanse vader die zijn kinderen iedere dag naar school bracht. Terwijl hij vrijdagmorgen in zijn auto stapte en doodgeschoten werd, waren zijn kinderen waarschijnlijk boven naar Zapp aan het kijken. En bereidde de juf de les voor die dag voor: over Rembrandt, want ze hebben als thema in de klas nu ‘beeldende kunst’.


    Ik wens zijn kinderen en zijn familie veel sterkte toe.


    En ik ga hem heel erg missen als schoolvader, iedere volgende keer dat ik op het nippertje het gebouw binnenstap.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Thanks Glen!

  3. #78
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  4. #79
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Heel mooi stuk Glen, echt uit het hart geschreven!!
    Ondervinding is de beste leermeester!!

  5. #80
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Mooi stukje van Pauline Bijster

  6. #81
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Wat me heel erg irriteert is dat de media nu net doen alsof ze een ontzettende ontdekking hebben gedaan dat Tarik bij Team Hardcore en Blacklabel heeft gezeten en DUS banden met de motorwereld zou hebben en dat het daarom zo'n beetje te verwachten viel dat zoiets ging gebeuren,of in elk geval niet vreemd van opgekeken moet worden want dat verklaart dan voor het grote publiek al zo'n beetje alles.
    Kijk dat er een reden zal zijn dat iemand hem dit heeft aangedaan is duidelijk,maar dat motorverhaal is echt veel te kort door de bocht.
    Bij mijn weten was er toen Henk Kuipers met zijn Hardcore team bezig was nog helemaal geen sprake van kapikane/captainschap van Satudarah (No Surrender bestond nog niet eens ).Henk Kuipers had destijds beveiligingsbedrijven,leverde Air Marschals etc. En die BL/Hells Angels link is ook helemaal geen geheim maar dat zou dan betekenen dat er een hele groep mensen uit de vechtsport toen ''connecties hadden met de MC wereld". Allemaal zwaar overdreven.
    Bovendien ligt Tarik's aktieve tijd inmiddels al een aantal jaren achter hem.

    Kranten ''ontdekken'' en alle nieuws en misdaadsites hebben opeens een scoop zogenaamd. Stelletje papagaaien.
    Last edited by Coldcrust; 04-02-2014 at 15:53.

  7. #82
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    R.I.P.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  8. #83
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    goed artikel.

  9. #84
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    145
    vCash
    126000

    Default

    R.I.P.

  10. #85
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Bij het begravenis gebed van Tariq was het mooi te zien hoeveel mensen gekomen waren.
    De moskee was letterlijk afgeladen vol!
    Verder kunnen we steeds gissen naar motieven, maar is er niets zeker en kunnen we beter wachten op zekerheid voordat we doden lasteren.

  11. #86
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  12. #87
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Tarik bij opsporing verzocht nu.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •