MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 37 of 43 FirstFirst ... 27333435363738394041 ... LastLast
Results 901 to 925 of 1075
  1. #901
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    maandag;
    borst: benchpress 60 kg a 10 x, 70 kg a kg, 80 kg a 10, 70 kg a 10x, 60 kg a 10x.
    incline dumbels: 30kg x a 10, 36 kg a 10x, 40 kg a 8 x.
    flyes (machine): 3 of 4 x 10
    decline machine: 3 a 4 x 10.

    bicep: barbel curl 20kg a 10 x, 30 kg a 10x, 30 kilo a 10x, 35 kilo a 8x
    preacher curls: 30 kg a 10x, 35 kg a 10 x, 40 kg a 10
    hammercurls 10kg a 10 x, 12 kg a 10x, 12 kilo a 10x, 14 kilo a 10x

    lekker veel volume.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #902
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #903
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Overhand Right View Post
    Nosferatu thanks voor het meedenken en je schema. Het ziet er weinig uit, maar ik zal eens proberen om het een en ander om te gooien. LightHeavyweight, ik doe verder weinig tot niks aan andere sporten. Gister wel groepslesje van half uur meegepakt voor m'n buikspieren. Dit wil ik proberen 3 x per week te gaan doen. Mario je hebt gelijk, ik ga toch weer eens proberen om goed en netjes te eten. Zal over een maandje of twee posten hoe het gegaan is.
    nog om hierover op terug te komen.


  4. #904
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Zijn er hier nog meer mensen die bij benen trainingen, groot onderscheid maken tussen anterior en anterior trainingen?

  5. #905
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    hihihi

  6. #906
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Zijn er hier nog meer mensen die bij benen trainingen, groot onderscheid maken tussen anterior en anterior trainingen?

  7. #907
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Appels met appels vergelijken?

  8. #908
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Nee. Ik snap ook wel dat anterior niet precies het juiste woord is. Want ik bedoel niet direct de flexors en aanhang maar dat was het meest logische om maar te gebruiken.

    Misschien had het wat uitleg nodig want blijkbaar komt het nogal stom over. Wat ik hiermee bedoel is dat je de benen op verschillende manier kan belasten. Laat ik het in duidelijk voorbeelden weergeven. Er zijn gewoon veel oefeningen waarbij je duidelijk onderscheid kan maken wat de grootste invloed invloed speelt binnen je bewegingen. Meestal zal dit het bewegen van de heup zijn. Hamstring-glute dominante en glute-quad dominante. Oftewel wat ik bedoelde met posterior en anterior, hoewel het niet helemaal de juiste term ervoor is. ( is die er eigenlijk? Ondanks dat het anatomisch wrs niet helemaal zal kloppen om hem zo te noemen )

    Wat ik ermee bedoelde te zeggen is richting dit: Benen training, niet gericht op de posterior chain. Dit voornamelijk omdat ik hiervan lang moet herstellen en dit me in de weg zit, zo nu en dan. Oftewel de dingen die ik dan kies om die training niet te doen. Deadlift variaties en lunges variates. Ook bridge oefeningen laat ik dan achterwegen. De focus ligt dan puur op verschillende squat vormen en assistentie werk op adducters. De 2e benen training bestaan dan meestal jij uit deze oefeningen.

    Lacherige reacties zullen wel een nee betekenen

  9. #909
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Nee. Ik snap ook wel dat anterior niet precies het juiste woord is. Want ik bedoel niet direct de flexors en aanhang maar dat was het meest logische om maar te gebruiken.

    Misschien had het wat uitleg nodig want blijkbaar komt het nogal stom over. Wat ik hiermee bedoel is dat je de benen op verschillende manier kan belasten. Laat ik het in duidelijk voorbeelden weergeven. Er zijn gewoon veel oefeningen waarbij je duidelijk onderscheid kan maken wat de grootste invloed invloed speelt binnen je bewegingen. Meestal zal dit het bewegen van de heup zijn. Hamstring-glute dominante en glute-quad dominante. Oftewel wat ik bedoelde met posterior en anterior, hoewel het niet helemaal de juiste term ervoor is. ( is die er eigenlijk? Ondanks dat het anatomisch wrs niet helemaal zal kloppen om hem zo te noemen )

    Wat ik ermee bedoelde te zeggen is richting dit: Benen training, niet gericht op de posterior chain. Dit voornamelijk omdat ik hiervan lang moet herstellen en dit me in de weg zit, zo nu en dan. Oftewel de dingen die ik dan kies om die training niet te doen. Deadlift variaties en lunges variates. Ook bridge oefeningen laat ik dan achterwegen. De focus ligt dan puur op verschillende squat vormen en assistentie werk op adducters. De 2e benen training bestaan dan meestal jij uit deze oefeningen.

    Lacherige reacties zullen wel een nee betekenen
    Nee hoor, lacherige reacties betekenen dat je vroeg of we verschil maakte in anterior en anterior... vandaar de appels met appels opmerking.

    Om je vraag te beantwoorden; ligt aan je doelstelling.

    Gaat het om conditioning voor vechtsport, zou ik vooral denken in bewegingen, niet in spiergroepen als je begrijpt wat ik bedoel.

    Is er een disballans, en is de ene keten sterker dan de ander, dan kan het wel nuttig zijn om er onderscheid te maken.

    Zijn je doelstellingen meer esthetisch dan kan het ook nuttig zijn om dit soort variantie in je training te brengen. Sowieso zijn splitschema's met leg days etc er vooral op gericht om zoveel mogelijk volume te kunnen trainen op een spiergroep. Voor vechtsport is dit een stuk minder efficiënt.


    Succes!

  10. #910
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    posterior, anterior chain.

  11. #911
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ja, gewoon ff niet goed opgelet hehe

  12. #912
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    niet meer dezelfde fout maken!! je word genadeloos afgestrafd.

  13. #913
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Lil Beast Man uit Dordrecht. Wat een kracht heeft deze gast. Check zijn channel.
    Ik hou van deze motivational speech.

    "And than morning comes..."


  14. #914
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    abbo genomen ziet er goed uit ja.

  15. #915
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Vraagje voor de fitnessers onder ons,

    Ik boks 3-4x per week. Ik wil er bij fitnessen voor een grotere/mooiere lichaam en meer kracht, alleen kan ik niet vaak trainen omdat ik ook boks. Ik heb gehoord dat je 2x per week full body work outs kan doen, is dat aan te raden? Zijn er mensen hier die dat doen?

  16. #916
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Vraagje voor de fitnessers onder ons,

    Ik boks 3-4x per week. Ik wil er bij fitnessen voor een grotere/mooiere lichaam en meer kracht, alleen kan ik niet vaak trainen omdat ik ook boks. Ik heb gehoord dat je 2x per week full body work outs kan doen, is dat aan te raden? Zijn er mensen hier die dat doen?
    Yess... Heb ik ook een tijd gedaan. Ik zou alleen een lage reprange aanraden ivm je snelheid bij het boksen en vooral grote compounds doen.

    Een mooi schema dat ik van Elliot Hulse heb:

    Deadlifts
    Squats
    Pull-Ups
    Dips

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #917
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    lage rep ranges zou ik dus niet aanraden juist en al helemaal niet als je explosief wil worden.

  18. #918
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    lage rep ranges zou ik dus niet aanraden juist en al helemaal niet als je explosief wil worden.
    Wanneer je al 4 dagen in de week bokst kun je ook nog met het fitnessen op hoge reps gaan zitten, maar dan overexaggerate je het om het zo maar te zeggen. Naar mijn ervaring werkt dit totaal niet, maar goed. Iedereen heeft zijn eigen lichaam en daarmee eigen ideale trainingen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #919
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Vraagje voor de fitnessers onder ons,

    Ik boks 3-4x per week. Ik wil er bij fitnessen voor een grotere/mooiere lichaam en meer kracht, alleen kan ik niet vaak trainen omdat ik ook boks. Ik heb gehoord dat je 2x per week full body work outs kan doen, is dat aan te raden? Zijn er mensen hier die dat doen?
    Je wilt groeien dus doe de compound oefeningen met veel kilo's en weinig herhalingen. Drie keer per week een uur vol rammen en goed eten.

  20. #920
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Je wilt groeien dus doe de compound oefeningen met veel kilo's en weinig herhalingen. Drie keer per week een uur vol rammen en goed eten.
    2x per week is in principe ook voldoende, mits je een full body workout doet. Ik raad aan 2x in de week naast het boksen te starten en dan te kijken of je lichaam voldoende herstelt voor een 3e keer.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  21. #921
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Bedankt voor de reactie jongens, appriciate it!

    Ik wil niet perse veel groeien, ik heb van mezelf al een blokkige bouw, ben vrij fors. Wil mijn vetpercentage naar beneden halen maar tegelijkertijd ook lichtjes in massa groeien ipv spier afbreken wat vaak het geval is als je afvalt. Ik wil vooral meer definities zichtbaar maken en sterker worden maar het liefst zo min mogelijk aan explosie en snelheid kwijt raken ivm boksen.\

    Hoeveel reps raden jullie me daarvoor aan? En hoeveel oefeningen moet ik per spiergroepen doen, wil 2x per week full body pakken. Benen zijn voor mij niet heel belangrijk, heb 2 boomstammen in benen die ook in proportie met mijn boven lichaam vrij groot zijn.

  22. #922
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Yess... Heb ik ook een tijd gedaan. Ik zou alleen een lage reprange aanraden ivm je snelheid bij het boksen en vooral grote compounds doen.

    Een mooi schema dat ik van Elliot Hulse heb:

    Deadlifts
    Squats
    Pull-Ups
    Dips

    Pak je wel je hele lichaam enkel met deze 4 oefeningen?

  23. #923
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ja

  24. #924
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Ik heb gehoord dat het roeiapparaat ook heel goed voor je is en je veel spiergroepen in een x pakt.

    Ik ben wat betreft fitnessen echt een newb, heb enkel 5 jaar terug voor een half jaar gefitnest. Wil er nu serieus voor gaan maar als ik er toch tijd in steek wil ik het goed doen.

    Dit is trouwens wat ik in mijn hoofd heb

    Maandag : Boksen
    Dinsdag: Boksen
    Woensdag: Fitness
    Donderdag: Boksen
    Vrijdag: Worstelen
    Zaterdag: Boksen
    Zondag: Fitness

    Er zit geen rust dagen tussen maar ik train(boks) nu ook bijna elke dag.. alleen nu ik geen wedstrijden meer ga boksen wil ik er bij fitnessen voor een mooiere/sterkere lichaam.

  25. #925
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    I sure hope you are kidding jeffrey.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •