MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 16 of 26 FirstFirst ... 6121314151617181920 ... LastLast
Results 376 to 400 of 638
  1. #376
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Het moet voor iedereen gezellig zijn, simpel zat. Wat jij niet begrijpen?
    En jij niet snapt dat jij en Zeik-Pieten het juist heel erg ongezellig maken voor iederz? Nix gezellig. Staan laat voor iedereen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #377
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post

    Bovendien heeft Nederland Suriname al ruimschoots gecompenseerd voor de slavernij en het kolonialisme. De regering heeft na de onafhankelijkheid in 1975 een zak met 3,5 miljard gulden aan Suriname overhandigd.
    Jammer dat Suriname het weer moet ontgelden...

    Ik weet dat er goudvoorraden liggen in kelders onder de gracht naast de Nederlandse Bank in Amsterdam en dat er geen vliegtuigen over mogen vliegen...waar komen die voorraden vandaan? Iemand?

    Het fundament van het centraal station in Amsterdam, de hoofdstad van Nederland.. is van tropisch hardhout gekapt in Su...bijna symbolisch

    Hou alsjeblieft op man...laten we on topic blijven

  3. #378
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Een punt proberen te maken door Zwarte Piet door Engelsen ter discussie te stellen, die Sinterklaas helemaal niet vieren en dus ook de traditie niet kennen. Wat een trieste manier om te proberen je gelijk in Nederland te halen!

    What is next? Gaat de progammamaakster in de volgende aflevering een naakte homo door Mekka laten dansen?
    Zwarte piet in London en een naakte homo in Mekka...gaat niet helemaal op die vergelijking. Zo groot is het cultuurverschil tussen Engeland en Nederland niet. En 'blackface' is ook daar, net als andere delen in de westerse wereld, aanstootgevend.

    Daar hoef je geen cultuur voor te 'begrijpen'...tis lomp

  4. #379
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Jammer dat Suriname het weer moet ontgelden...

    Ik weet dat er goudvoorraden liggen in kelders onder de gracht naast de Nederlandse Bank in Amsterdam en dat er geen vliegtuigen over mogen vliegen...waar komen die voorraden vandaan? Iemand?

    Het fundament van het centraal station in Amsterdam, de hoofdstad van Nederland.. is van tropisch hardhout gekapt in Su...bijna symbolisch

    Hou alsjeblieft op man...laten we on topic blijven
    Het is wel degelijk on topic. Jouw anti Zwarte Piet-medestander professor Verene Shepherd bereidt namens enkele Caribische landen een schadeclaim voor van 300 miljard voor geleden schade tijdens de slavernij.

    Ze heeft het anti Zwarte Pieten-protest gebruikt om haar zaak kracht bij te zetten. Het gaat gewoon om geld!

  5. #380
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Zwarte piet in London en een naakte homo in Mekka...gaat niet helemaal op die vergelijking. Zo groot is het cultuurverschil tussen Engeland en Nederland niet. En 'blackface' is ook daar, net als andere delen in de westerse wereld, aanstootgevend.

    Daar hoef je geen cultuur voor te 'begrijpen'...tis lomp
    In Engeland kennen ze geen Zwarte Piet en Sinterklaas. Mijn vergelijking gaat dus wel degelijk op.

  6. #381
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    In Engeland kennen ze geen Zwarte Piet en Sinterklaas. Mijn vergelijking gaat dus wel degelijk op.
    maar blackface kennen ze wel....

  7. #382
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Meen je dit serieus? #throll!

    anyways,

    Gewoon naar het Europese Hof voor de Mensenrechten. Voor nu lijkt het alsof de Pro Pieten het gewonnen hebben, maar op langere termijn en met flink wat exposure in het buitenland ziet Nederland er niet al te best uit (understatement). Alleen in Nederland en Vlaanderen is er draagvlak voor Blackface (rode lippen, kroeshaar en oorbellen) Ik blijf het op de voet volgen, maar wel grappig om dit te lezen:

    'De Raad van State heeft de discussie eigenlijk teruggegeven aan de maatschappij. Wij willen graag blijven praten met tegenstanders om via de weg der geleidelijkheid aanpassingen te doen in het volksfeest', aldus Gilling'
    Terwijl het best wel duidelijk is dat de 'Maatschappij' er niet uit komt. De pieten waren gisteren weer gezellig en ouderwets dom bij het Sinterklaasjournaal. Dat we onze kids dit anno 2014 serieus blijven voorschotelen.

    Ik kan er niet bij met mijn hoofd.
    Ik meen dat wel zeker. Als je echt wat had willen veranderen had je dat nooit moeten doen op de manier waarop Gario dat heeft aangepakt. Sterker nog, ik zou als tegenstander niet blij zijn met die man. Hij is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de manier waarop deze discussie van beide kanten gevoerd wordt en dus ook waarom er zo verschrikkelijk veel weerstand is tegen welke aanpassing dan ook.

    Gewoon even een vraag: wat nou als alle juridische opties zijn op zijn? Wat dan? Rellen? Bomgordels?

  8. #383
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Ik meen dat wel zeker. Als je echt wat had willen veranderen had je dat nooit moeten doen op de manier waarop Gario dat heeft aangepakt. Sterker nog, ik zou als tegenstander niet blij zijn met die man. Hij is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de manier waarop deze discussie van beide kanten gevoerd wordt en dus ook waarom er zo verschrikkelijk veel weerstand is tegen welke aanpassing dan ook.

    Gewoon even een vraag: wat nou als alle juridische opties zijn op zijn? Wat dan? Rellen? Bomgordels?
    Het is begonnen bij Gario, maar draait allang niet meer om hem. Dat Peter R. De Vries een kogel wordt beloofd, is dat ook aan Gario te wijten? Ik vind het best eng dat je dit zegt want ik vermoed dat veel mensen Gario als de 'oorzaak' zien. Niks is minder waar.

    Enne nee joh, het einde van ZP is al ingezet...als het al tot geweld komt, zal het de politie zijn net zoals destijds bij Gario of misschien hebben we straks wel een pistolen piet aangezien die flapdrollen met ons belasting geld verkleed als ZP gaan. Het zal me ook niet verbazen als een of andere gekke Henkie (pro piet) over gaat tot geweld. Uit dat kamp komen immers de doodsbedreigingen en niet bij de tegenstanders van ZP.

  9. #384
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Je begrijpt het weer eens niet. Ik heb het over zijn aanpak en taal vanaf dag 1, niet de persoon zelf (al heb ik daar ook geen hoge pet van op).
    Last edited by my2cents; 12-11-2014 at 19:22.

  10. #385
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    illest leeft echt in een fantasiewereld. stop feeding him
    With great Powers comes hot Bitches

  11. #386
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Uit dat kamp komen immers de doodsbedreigingen en niet bij de tegenstanders van ZP.
    Oh? Weet je dat zeker?

    Zanger en presentator Henk Westbroek heeft minstens veertig doodsbedreigingen gekregen, omdat hij de traditie van Zwarte Piet ongemoeid wil laten.

    Dat zegt Westbroek in gesprek met RTV Utrecht. Volgens de Utrechter zou de discussie over het jaarlijkse Sinterklaasfeest aan het ontsporen zijn.
    "Ik ben pro-Zwarte Piet. Als jij anti-Zwarte Piet bent, zijn we even goede vrienden. Maar ga me niet met de dood bedreigen", aldus Westbroek.
    Westbroek bracht woensdag samen met Henk Temmink een nieuw Sinterklaas-nummer ten gehore. In 1982 had hij samen met Temmink een hit, met het lied Sinterklaas wie kent hem niet.

    http://www.nu.nl/achterklap/3927034/...arte-piet.html

  12. #387
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RocknRolla View Post
    illest leeft echt in een fantasiewereld. stop feeding him
    Kun je ook inhoudelijks wat toevoegen?

  13. #388
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Oh? Weet je

    Zanger en presentator Henk Westbroek heeft minstens veertig doodsbedreigingen gekregen, omdat hij de traditie van Zwarte Piet ongemoeid wil laten.

    Dat zegt Westbroek in gesprek met RTV Utrecht. Volgens de Utrechter zou de discussie over het jaarlijkse Sinterklaasfeest aan het ontsporen zijn.
    "Ik ben pro-Zwarte Piet. Als jij anti-Zwarte Piet bent, zijn we even goede vrienden. Maar ga me niet met de dood bedreigen", aldus Westbroek.
    Westbroek bracht woensdag samen met Henk Temmink een nieuw Sinterklaas-nummer ten gehore. In 1982 had hij samen met Temmink een hit, met het lied Sinterklaas wie kent hem niet.

    http://www.nu.nl/achterklap/3927034/...arte-piet.html
    Eerste keer dat ik het lees...keur het van beide kampen af laat dat duidelijk zijn.
    Last edited by Illest; 12-11-2014 at 20:04.

  14. #389
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Je begrijpt het weer eens niet. Ik heb het over zijn aanpak en taal vanaf dag 1, niet de persoon zelf (al heb ik daar ook geen hoge pet van op).
    De discussie speelt al jaren...zelf ben ik 34 en ik hoor het al heel mijn leven om me heen. Het is alleen nog nooit zo hoog opgelopen. Zijn aanpak heeft er blijkbaar voor gezorgd dat dit is gaan leven en dat steeds meer mensen voor een feest voor iedereen zijn.

    kwam laatst een filmpje tegen over met Sonja Barend ofzo...ZP discussie in de jaren 80/90. Mensen werden totaal niet serieus genomen met een andere aanpak dus blijkbaar was Gario's aanpak nodig. Love him or hate him maar hij sloeg de spijker, achteraf gezien, toch wel op zijn kop met de tekst op die t-shirts.

  15. #390

    Default

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  16. #391
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Jammer dat Suriname het weer moet ontgelden...

    Ik weet dat er goudvoorraden liggen in kelders onder de gracht naast de Nederlandse Bank in Amsterdam en dat er geen vliegtuigen over mogen vliegen...waar komen die voorraden vandaan? Iemand?

    Het fundament van het centraal station in Amsterdam, de hoofdstad van Nederland.. is van tropisch hardhout gekapt in Su...bijna symbolisch

    Hou alsjeblieft op man...laten we on topic blijven

    na valt wel mee hoor er ligt maar 67 ton goud in Amsterdam van de 600 ton die we bezitten de rest ligt in Amerika Engeland en Canada en waar die voorraden vandaan komen gewoon hard werken waar komt dat anders vandaan
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  17. #392
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    na valt wel mee hoor er ligt maar 67 ton goud in Amsterdam van de 600 ton die we bezitten de rest ligt in Amerika Engeland en Canada en waar die voorraden vandaan komen gewoon hard werken waar komt dat anders vandaan
    Als het nog maar ligt.........!

  18. #393
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Het is wel degelijk on topic. Jouw anti Zwarte Piet-medestander professor Verene Shepherd bereidt namens enkele Caribische landen een schadeclaim voor van 300 miljard voor geleden schade tijdens de slavernij.

    Ze heeft het anti Zwarte Pieten-protest gebruikt om haar zaak kracht bij te zetten. Het gaat gewoon om geld!
    Opmerkelijk dat ook Haiti bij die landen zit. Al meer dan 200 jaar onafhankelijk, tweede land in de Americas na de VS, en ze hebben nog steeds niks klaargespeeld. Meer dan een derde van het BNP bestaat uit ontwikkelingshulp.

  19. #394
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post




    Zouden deze symbolen veel beter zijn ontvangen? Nee. hebben ze iets met de KKK/Nazi's te maken? Nee.

    Het is echt totaal niet relevant om iets als zwarte piet uit zijn context te halen en zo neer te zetten voor mensen die er waarschijnlijk nooit van gehoord hebben en het dus ook niet begrijpen. Dat mensen zich beledigd voelen in Nederland is hun goed recht, maar haal niet dit soort kul argumenten erbij, het doet er namelijk helemaal niet toe wat een amerikaan of een engelsman er van vindt.

    Verder: die kinderboeken, ik weet niet waar ze die vandaan hebben getoverd, maar ik heb vroeger nooit dat soort shit gezien. Russel Brand is een irritante kwal, die Lesbo moet gewoon haar vingertjes thuis houden en ik vertrouw die documantairemaakster sowieso niet dat ze hier een eerlijke afspiegeling van de reacties neer heeft gezet.
    Last edited by ijsbier; 13-11-2014 at 10:14.

  20. #395
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Het is echt totaal niet relevant om iets als zwarte piet uit zijn context te halen en zo neer te zetten voor mensen die er waarschijnlijk nooit van gehoord hebben en het dus ook niet begrijpen. Dat mensen zich beledigd voelen in Nederland is hun goed recht, maar haal niet dit soort kul argumenten erbij, het doet er namelijk helemaal niet toe wat een amerikaan of een engelsman er van vindt.

    Verder: die kinderboeken, ik weet niet waar ze die vandaan hebben getoverd, maar ik heb vroeger nooit dat soort shit gezien. Russel Brand is een irritante kwal, die Lesbo moet gewoon haar vingertjes thuis houden en ik vertrouw die documantairemaakster sowieso niet dat ze hier een eerlijke afspiegeling van de reacties neer heeft gezet.
    X2
    Hoe noem je dat... pure manipulatie ofzo?
    Zwakke vertoning van de documaakster gisteren ook tijdens dat programma DWDD.

  21. #396
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Opmerkelijk dat ook Haiti bij die landen zit. Al meer dan 200 jaar onafhankelijk, tweede land in de Americas na de VS, en ze hebben nog steeds niks klaargespeeld. Meer dan een derde van het BNP bestaat uit ontwikkelingshulp.
    Misschien moet je je eens in de geschiedenis van Haïti verdiepen voordat je zulke dingen roept.

  22. #397
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    15 dingen die je niet moet vergeten in het Zwarte Pietendebat


    1. Het is niet erg om het met elkaar oneens te zijn. En: mensen zijn het niet met je oneens om je te pesten. Zo belangrijk ben je niet.
    2. Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
    3. Het is maar een kinderfeest.
    4. Dat wil niet zeggen dat dit geen waardevolle discussie is. Zwarte Piet is een groot onderdeel van onze cultuur en het is niet erg om na te denken over het invullen van tradities. Als je je elke november zwart schminkt, mag je best eens bedenken of je dat eigenlijk wel wilt.
    5. Kinderen maakt het niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Als je naïef genoeg bent om in Sinterklaas te geloven, kun je ook wel geloven dat Piet van kleur verandert.
    6. De mensen die Piets kleur willen veranderen, doen dat omdat zij geloven dat Nederland er beter van wordt.
    7. We kennen allemaal het gevoel van verdriet als er iets uit onze jeugd verloren gaat. De ontdekking dat je oude school gesloopt is of een jeugdvriend dood. We lopen allemaal door de wijk waar we opgegroeid waren en zien in de nieuwe dakkapellen onze eigen vergankelijkheid gereflecteerd. Verandering is eng.
    8. Tradities veranderen constant. Denk je dat we al sinds 1850 gourmetten met Kerstmis?
    9. Niet alle voorstanders van kleurverandering zijn allochtonen. Niet alle tegenstanders van kleurverandering zijn racisten.
    10. Het is toegestaan om van mening te veranderen.
    11. De discussie gaat over de beeldvorming en onderliggende culturele connotaties vanblackface. Iets kan kwetsend zijn, onwenselijk of racistisch zonder dat het zo bedoeld is. Iets kan zonder kwade intenties toch niet meer van deze tijd zijn. Je bent geen racist als je Zwarte Piet leuk vindt.
    12. Het feit dat binnen de fictie van het sinterklaasverhaal Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen, is niet relevant voor het vraagstuk over de negatieve culturele connotaties van de traditie. Als er een hakenkruis op de mijter van Sinterklaas zou staan, zou je er ook niet mee wegkomen door te zeggen dat het een indiaas symbool voor de zon is.
    13. Je kunt niet zeggen ‘einde discussie’ tot er consensus is.
    14. Een petitie gaat niets veranderen. Petities werken nooit. Serieus. Denk eens terug aan alle petities die je ooit hebt getekend. Nou precies.
    15. Niemand neemt jou je jeugdherinneringen meer af. Behalve de tijd. We gaan allemaal dood en al onze herinneringen gaan verloren.

  23. #398
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Goede uitspraak van RvS. Ik denk niet dat je een cultuurverandering of erkenning kan afdwingen door middel van een gerechtelijke uitspraak. Wil het feest inderdaad voor iedereen gezellig blijven dan moet een eventuele verandering tot stand komen door iedereen te betrekken, niet door twee kampen te creëren. Dan heb je altijd een winnaar en verliezer en heb je dus per definitie niet een feest dat 'gezellig is voor iedereen' zoals hier wordt gezegd.

    Gario begint voor mijn gevoel een beetje door te slaan. Ik zag dat hij absoluut niet met de gemeente wil praten over de invulling van het Sinterklaasfeest. Ik vind dat in het licht van het voorgaande onbegrijpelijk en daarnaast als je kijkt naar de toon van de discussie onverantwoordelijk.

    Hij krijgt van menigeen credits dat hij de discussie heeft weten op te starten, maar blijkbaar heeft hij zelf helemaal geen belangstelling voor discussie. Hij ziet dit als een soort heilige strijd tegen racisme en ik denk dat je daar alleen maar gedonder van krijgt.

  24. #399
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Sunny Bergman wordt in dit institutioneel racistische land gesteund door de NPO, de voorstanders hoeven hier niet op te rekenen, geef dus gul aan de tegendocu mensen: http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

  25. #400
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Goede uitspraak van RvS. Ik denk niet dat je een cultuurverandering of erkenning kan afdwingen door middel van een gerechtelijke uitspraak. Wil het feest inderdaad voor iedereen gezellig blijven dan moet een eventuele verandering tot stand komen door iedereen te betrekken, niet door twee kampen te creëren. Dan heb je altijd een winnaar en verliezer en heb je dus per definitie niet een feest dat 'gezellig is voor iedereen' zoals hier wordt gezegd.

    Gario begint voor mijn gevoel een beetje door te slaan. Ik zag dat hij absoluut niet met de gemeente wil praten over de invulling van het Sinterklaasfeest. Ik vind dat in het licht van het voorgaande onbegrijpelijk en daarnaast als je kijkt naar de toon van de discussie onverantwoordelijk.

    Hij krijgt van menigeen credits dat hij de discussie heeft weten op te starten, maar blijkbaar heeft hij zelf helemaal geen belangstelling voor discussie. Hij ziet dit als een soort heilige strijd tegen racisme en ik denk dat je daar alleen maar gedonder van krijgt.
    Puur kijkend naar waar een burgemeester rekening mee dient te houden bij het toekennen van een vergunning; mee eens.
    Van der Laan erkent gelukkig dat er wel degelijk wat aan de hand is zijn stad en wilt ook in gesprek blijven.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •