MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 18 of 26 FirstFirst ... 8141516171819202122 ... LastLast
Results 426 to 450 of 638
  1. #426
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Ah dus ze zouden dan mishandeld worden en hun leven niet zeker zijn, omdat ze zich als zwarte piet verkleden... Nou dan zou ik het eigenlijk meer voor de hand vinden liggen om wat voor vrijheid van meningsuiting en tolerantie en respect in Suriname te gaan doen dan me zo druk te maken om zwarte piet hier in Nederland. Lijkt me toch een issue dat heel wat belangrijker is dan de vraag of zwarte piet nou wel of niet van origine een racistische karikatuur is dat in een verder totaal niet discriminerend kinderfeest wordt gebruikt.

    Want zelfs Prem en Quincy Gario, al zijn er genoeg malloten die op internet lopen te schelden en te dreigen, kunnen gewoon rustig over straat lopen hier in Nederland ondanks een paar van hun idiote acties en uitlatingen.
    Als je die docu gezien had, dan had je dit niet gepost
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #427
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Als je die docu gezien had, dan had je dit niet gepost
    ik zit nu op mn werk, van daar dat ik die docu inderdaad niet gezien heb.. maar ik ga op jouw woorden af, volgens jou ben je dus je leven niet zeker als je in SU je als zwarte piet verkleed.

  3. #428
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    ik zit nu op mn werk, van daar dat ik die docu inderdaad niet gezien heb.. maar ik ga op jouw woorden af, volgens jou ben je dus je leven niet zeker als je in SU je als zwarte piet verkleed.
    check die docu en praat dan verder...docu zelf gaat niet over ZP

  4. #429
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    Last edited by lukashenko; 13-11-2014 at 16:30.

  5. #430
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    omdat ik me dit jaar toch lichtelijk ben gaan bemoeien met de zwarte piet discussie ,ben ik research gaan doen erover. en als je ook goed kijkt . zijn het ook donkere slaven die misschien een beter leven hadden bij onze lieve sint maar toch in een vorm van slavernij leefde . en een land als suriname wiens geschiedenis gevult is met slavernij snap ik sommige surinamers hun passie en emotie . en begin ik steeds meer te snappen dat het eigenlijk redelijk ongepast is voor een land als nederland met hun koloniale geschiedenis met suriname de nederlandse antillen en de indische veroveringen om zulke karikatuur in een feest te houden .. het is aan het eind van de dag een kinderfeest .. dus hoeft 1 generatie kinderen zich aan te passen aan het feest en in de toekomst weten kinderen niet beter of de regenboog pieten komen uit de regenboog (of whatever)..elk kind moet toch al een leugen erkennen in sinterklaas zodra ze zien dat de ouwe man een fabel is ,en elke generatie verliest wel iets waar ze van houden ,, en dat worden "vroeger" verhalen .. ik zou het helemaal niet erg vinden om zwarte piet aan mijn vroeger verhalen toe te voegen in de toekomst zodat sinterklaas weer een mooie periode is en kinderen voorop staan . in plaats van alle haat die het feest nu meebrengt ...

  6. #431
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    check die docu en praat dan verder...docu zelf gaat niet over ZP
    Stukje je ervan gezien... hoezo is dit zo belangrijk? wat moet ik hier in zien volgens jou?

  7. #432
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    omdat ik me dit jaar toch lichtelijk ben gaan bemoeien met de zwarte piet discussie ,ben ik research gaan doen erover. en als je ook goed kijkt . zijn het ook donkere slaven die misschien een beter leven hadden bij onze lieve sint maar toch in een vorm van slavernij leefde . en een land als suriname wiens geschiedenis gevult is met slavernij snap ik sommige surinamers hun passie en emotie . en begin ik steeds meer te snappen dat het eigenlijk redelijk ongepast is voor een land als nederland met hun koloniale geschiedenis met suriname de nederlandse antillen en de indische veroveringen om zulke karikatuur in een feest te houden .. het is aan het eind van de dag een kinderfeest .. dus hoeft 1 generatie kinderen zich aan te passen aan het feest en in de toekomst weten kinderen niet beter of de regenboog pieten komen uit de regenboog (of whatever)..elk kind moet toch al een leugen erkennen in sinterklaas zodra ze zien dat de ouwe man een fabel is ,en elke generatie verliest wel iets waar ze van houden ,, en dat worden "vroeger" verhalen .. ik zou het helemaal niet erg vinden om zwarte piet aan mijn vroeger verhalen toe te voegen in de toekomst zodat sinterklaas weer een mooie periode is en kinderen voorop staan . in plaats van alle haat die het feest nu meebrengt ...
    zo fuckin' simpel kan het zijn gozer, echt, reps

  8. #433
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post




    Zouden deze symbolen veel beter zijn ontvangen? Nee. hebben ze iets met de KKK/Nazi's te maken? Nee.

    Het is echt totaal niet relevant om iets als zwarte piet uit zijn context te halen en zo neer te zetten voor mensen die er waarschijnlijk nooit van gehoord hebben en het dus ook niet begrijpen. Dat mensen zich beledigd voelen in Nederland is hun goed recht, maar haal niet dit soort kul argumenten erbij, het doet er namelijk helemaal niet toe wat een amerikaan of een engelsman er van vindt.

    Verder: die kinderboeken, ik weet niet waar ze die vandaan hebben getoverd, maar ik heb vroeger nooit dat soort shit gezien. Russel Brand is een irritante kwal, die Lesbo moet gewoon haar vingertjes thuis houden en ik vertrouw die documantairemaakster sowieso niet dat ze hier een eerlijke afspiegeling van de reacties neer heeft gezet.
    Last edited by ijsbier; 13-11-2014 at 17:01.

  9. #434
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Met Sinterklaas is niks mis imho, in onze cultuur en traditie niet tenminste.
    Niemand bedenkt er iets racistisch bij, en het was jaren een kinderfeest.
    Maar in deze tijd waarin we telkens meer naar een geocultuur gaan, waarin iedereen alles van elkaar weet, kan het niet meer ben ik bang.
    Beter schaffen we het dan af ipv er iets anders van te maken.
    Fighting is poetry in motion

  10. #435
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Nee ik ben wat kort door de bocht. Waar ik op doel is niet zozeer de uitspraak van het EHRM - daarin klopt wat je zegt - maar meer de gevolgen ervan. Wanneer zo'n uitspraak komt, zegt dat wat over hoe het EVRM moet worden uitgelegd en toegepast. Het EVRM moet worden nageleefd en bepalingen die hiermee strijdig zijn worden buiten toepassing gelaten. Nu zegt de Afdeling dat het genoemde belang niet mag worden meegewogen om de volgende reden:

    "De verlening van de evenementenvergunning bevat slechts de publiekrechtelijke toestemming om in het centrum van Amsterdam de in de aanvraag omschreven Sinterklaasintocht te houden en omvat geen toestemming om daarbij inbreuk te maken op andermans grondrechten."

    Nu de vergunning niet expliciet toestemming geeft voor het hebben van een zwarte piet die eventueel zorgt voor een schending van art. 8 EVRM, levert de vergunningverlening an sich dus geen schending op waardoor het dus niet meegewogen kan worden door de burgemeester. Daarom wordt dus verwezen naar de civiele rechter, omdat de schending voor zover daar sprake van is wordt verricht door een derde partij i.c. de aanvrager en niet de gemeente. De koppen die stelden dat RvS aangaf dat zwarte piet niet discriminatoir was, kloppen dus niet omdat de Afdeling hier in feite niet op ingaat.

    Zoals ik al zei is de uitspraak van het EHRM leidend bij de vraag hoe het EVRM moet worden uitgelegd. Of de uitspraak leidt tot een schikking in de specifieke zaak, is van ondergeschikt belang. Het gaat erom dat Nederlandse gerechtshoven de interpretatie overnemen. Wanneer het EHRM nu bijvoorbeeld zegt dat de uitleg van de Afdeling incorrect is en dat (slechts bijvoorbeeld) de vergunning wel direct de schending van art. 8 EVRM faciliteert, zoals jij dus betoogt, zal dit gevolgen hebben voor de toekomstige interpretatie en toepassing van art. 8 EVRM. Alhoewel het EHRM dus geen verbod oplegt, komt dat er de facto wel. De EVRM moet namelijk worden nageleefd en de interpretatie van het EHRM is hierin leidend. Bij elke toekomstige zaak over hetzelfde onderwerp kan een rechter dan ook bijna niet anders dan een bepaald besluit vernietigen.

    Maar goed, het is wat weggezakt bij mij, maar hopelijk leg ik het zo goed uit.
    Wederom dank voor je uitleg Facade, helder!

  11. #436
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    omdat ik me dit jaar toch lichtelijk ben gaan bemoeien met de zwarte piet discussie ,ben ik research gaan doen erover. en als je ook goed kijkt . zijn het ook donkere slaven die misschien een beter leven hadden bij onze lieve sint maar toch in een vorm van slavernij leefde . en een land als suriname wiens geschiedenis gevult is met slavernij snap ik sommige surinamers hun passie en emotie . en begin ik steeds meer te snappen dat het eigenlijk redelijk ongepast is voor een land als nederland met hun koloniale geschiedenis met suriname de nederlandse antillen en de indische veroveringen om zulke karikatuur in een feest te houden .. het is aan het eind van de dag een kinderfeest .. dus hoeft 1 generatie kinderen zich aan te passen aan het feest en in de toekomst weten kinderen niet beter of de regenboog pieten komen uit de regenboog (of whatever)..elk kind moet toch al een leugen erkennen in sinterklaas zodra ze zien dat de ouwe man een fabel is ,en elke generatie verliest wel iets waar ze van houden ,, en dat worden "vroeger" verhalen .. ik zou het helemaal niet erg vinden om zwarte piet aan mijn vroeger verhalen toe te voegen in de toekomst zodat sinterklaas weer een mooie periode is en kinderen voorop staan . in plaats van alle haat die het feest nu meebrengt ...
    Kijk, als je nou echt wat research had gedaan had je geweten dat het helemaal niet duidelijk is waar Zwarte Piet nou eigenlijk vandaan komt. Zelfs verschillende wetenschappers zijn het daar niet over eens: http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...echt-1395222W/

    Na de felle woorden van professor Verene Shepherd over Zwarte Piet praat Nederland bijna over niets anders meer. Maar wie is de zwarte knecht van Sinterklaas eigenlijk?
    Er zijn verschillende verhalen over de herkomst van Zwarte Piet. Elsevier.nl zet er vijf op een rij.
    1. Uitvinding midden negentiende eeuw
    Zwarte Piet is relatief recent 'uitgevonden', schrijft weekblad Elsevier deze week. 'Midden negentiende eeuw is-ie er opeens, en over waarom breken deskundigen zich nu nog het hoofd.'
    In 1850 was Zwarte Piet in zijn huidige vorm voor het eerst te zien in het geïllustreerde verzenboekje Sint Nicolaas en zijn knecht van schoolmeester Jan Schenkman.
    2. Traditie ouder dan slavernij
    Directeur Wim Pijbes van het Rijksmuseum denkt niet dat Zwarte Piet iets heeft te maken met de slavernij, zoals Shepherd zegt. Pijbes verwijst daarvoor naar een schilderij dat stamt uit 1520 waarop een zwarte 'trotse kerel' is te zien uit de hofhouding van Karel V.
    'Zijn baretje, fluwelen jasje. Kortom al die attributen die we nu aan Zwarte Piet toedichten en die als een soort clownspak worden weggezet, die traditie is al veel ouder dan de slavernij.' Hij vindt niet dat een werkgroep 'zomaar even kan bepalen' dat een traditie moet worden veranderd.
    3. Stamt af van kindslaven
    Kunsthistoricus Elmer Kolfin denkt daar anders over. In de Volkskrant van woensdag zegt hij: 'Zwarte Piet moet een andere vorm krijgen.' Hij twijfelt er niet aan dat de figuur is terug te voeren op kindslaven.
    Kolfin verwijst naar kunstwerken waarop zwarte kinderen te zien zijn, die als slaven werden gebruikt. Als voorbeeld noemt hij een groepsportret uit 1687 van Michiel Musscher waarop een bediende achter diplomaat Thomas van Hees en zijn neven staat. Op de achterzijde van het doek staat 'Thomas de neger 17 jaar'. 'In feite is dit een voorloper van Zwarte Piet.'
    4. Heidense figuur
    Arnold-Jan Scheer, die het boek Wild Geraas schreef, denkt ook dat Zwarte Piet niets met slavernij te maken heeft.
    'Wat doet een negerslaaf met een roe? En waarom ontvoert deze kinderen in een zak, door de schoorsteen? Het klopt gewoon niet. Dat zijn heidense elementen, ouder dan de Bisschop van Myra.'
    5. Islamitische handelaar
    Afrikanist Louise Müller denkt niet dat Zwarte Piet oorspronkelijk een knecht van Sinterklaas was, maar een islamitische handelaar die de aartsbisschop van het Griekse Myra hielp bij het verspreiden van voedsel onder arme kinderen.
    Pas in de negentiende eeuw is hij verworden tot het stereotype van de 'komische neger'. Zij vindt het tijd om de gelijkwaardigheid tussen Sint en Piet te herstellen.



  12. #437
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    omdat ik me dit jaar toch lichtelijk ben gaan bemoeien met de zwarte piet discussie ,ben ik research gaan doen erover. en als je ook goed kijkt . zijn het ook donkere slaven die misschien een beter leven hadden bij onze lieve sint maar toch in een vorm van slavernij leefde.
    Hier ga je dus de fout in, het sinterklaasfeest heeft zwarte pieten dus nooit maar dan ook nooit als slaven neergezet. Ze zijn oorspronkelijk de drie jonge vrouwen die de sint van van de slavernij heeft gered:


    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaa..._Sint-Nicolaas
    De Legenda Aurea vertelt het verhaal van een arme man, die drie dochters had. In die dagen werd van de vader verwacht, dat hij de toekomstige echtgenoot iets van waarde aanbood: een bruidsschat. Hoe hoger de bruidsschat, des te groter de kans dat een jonge vrouw een goede echtgenoot zou vinden. Zonder bruidsschat was het waarschijnlijk dat de vrouw nooit zou trouwen. Vanwege de armoede van de man waren zijn dochters gedoemd als slaven te worden verkocht. Echter, op drie verschillende gelegenheden verscheen een buidel met goud in het huis, een volwaardige bruidsschat. Van de geldbuidels, die door een open raam werden gegooid, wordt gezegd dat ze in de schoenen terecht kwamen die voor de haard stonden te drogen. Soms zijn de geldbuidels weergegeven dan wel geïnterpreteerd als sinaasappels of mandarijnen, hetgeen kan verklaren waarom de Sint uit Spanje komt. Dit verhaal verklaart ook het strooigoed en het zetten van de schoen. Drie zakjes met goud staan symbool voor Sint Nicolaas. Ook de munten van chocolade die vaak deel uitmaken van het strooigoed gaan op dit verhaal terug.

  13. #438
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Maar in deze tijd waarin we telkens meer naar een geocultuur gaan, waarin iedereen alles van elkaar weet, kan het niet meer ben ik bang.
    Beter schaffen we het dan af ipv er iets anders van te maken.
    Of we gaan allemaal niet zo hysterisch doen en gaan verder met echte problemen aanpakken, lijkt me veel beter.

  14. #439
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hypergiant View Post
    Waarom Haïti "nog steeds niks heeft klaargespeeld" heeft te maken met een aantal zaken:
    De rol van Haiti's regeerders.

      1. Een arbeidssysteem die niet te onderscheiden was van slavenarbeid
      2. De elite die alle welvaart van het land aan zichzelf toegeëigend.
      3. corruptie.
      4. Mensenrechtenschending als een middel voor onderdrukking.

    Daar ben ik het mee eens. Een beter milieu begint tenslotte bij jezelf.
    Ter vergelijking een land wat eigenlijk nog maar net bestaat.
    http://en.wikipedia.org/wiki/South_Korea#Economy

  15. #440
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Of we gaan allemaal niet zo hysterisch doen en gaan verder met echte problemen aanpakken, lijkt me veel beter.
    Was het maar zo.
    Ik steek er nu al teveel tijd en energie in merk ik.
    Fuck Sinterklaas, al dat gezeik onder die negers, en dat zegt iemand die zelf niet blank is.
    Stop ns met jezelf in een fucking slachtofferrol te plaatsen van iets WAT 100EN JAREN GELEDEN GEBEURDE, EN WAAR JIJ DUS GEEN DEEL VAN UITGEMAAKT HEBT NEVER NIET IN DIT LEVEN... stelletje jankerds... ga wat nuttigs doen met je leven.
    Volgens mij zijn degene die zich er zo druk om maken uberhaupt veel te oud voor die shit, het is een fucking kinderfeest.
    Im out, peace yo.
    Fighting is poetry in motion

  16. #441
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Daar ben ik het mee eens. Een beter milieu begint tenslotte bij jezelf.
    Ter vergelijking een land wat eigenlijk nog maar net bestaat.
    http://en.wikipedia.org/wiki/South_Korea#Economy
    Wat probeer je aan te tonen met deze vergelijking?

  17. #442
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Hier ga je dus de fout in, het sinterklaasfeest heeft zwarte pieten dus nooit maar dan ook nooit als slaven neergezet. Ze zijn oorspronkelijk de drie jonge vrouwen die de sint van van de slavernij heeft gered:


    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaa..._Sint-Nicolaas
    De man ziet in waarom het kwetsend is en pleit voor een aanpassing. Hij kiest voor een feest voor iedereen. Waarom hem proberen te overtuigen dat hij het verkeerd ziet. Waar komt die drang vandaan?

  18. #443
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by waarel View Post
    Wat probeer je aan te tonen met deze vergelijking?
    Dat sommigen in minder dan een eeuw dingen klaarspelen waar Haiti na 2 eeuwen nog niet toe in staat is. Maar wel geld willen vangen. Ondanks dat ze dat al decennialang elk jaar doen en nog steeds niks op poten hebben kunnen zetten.
    Last edited by blackadder; 13-11-2014 at 20:20.

  19. #444
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Witte Pieten in Sinterklaasjournaal

    donderdag 13 nov 2014, 19:25 (Update: 13-11-14, 20:19)
    Een Piet in opleiding na een sprong door de schoorsteen
    NTR

    In het Sinterklaasjournaal zijn vandaag voor het eerst Witte Pieten te zien geweest. Het zijn nieuwe Pieten van de Sint die het vak nog moeten leren.
    Sinterklaas is bezig met het opleiden van nieuwe Pieten. Alle Nederlanders mogen zich opgeven. Er zijn nieuwe Pieten nodig omdat alle Zwarte Pieten gisteren van de stoomboot zijn afgesprongen. Ze dachten dat hij lek was.
    Sint heeft een gepensioneerde Opa-Piet opdracht gegeven om de nieuwe Pieten op te leiden. Hij wordt geholpen door Jan Salie, hoofd Bijzaken van de gemeente Gouda. Salie moet van Opa-Piet een pietenpak aan, net als de kandidaten. Want aan het pietenpak,herken je de Piet.
    De witte Pieten zorgen voor opwinding op Twitter. Het Sinterklaasjournaal is trending topic. Sommige twitteraars noemen het een goede oplossing voor de discussie over Zwarte Piet. Anderen vinden dat het Sinterklaasjournaal is gezwicht en roepen op tot een boycot.
    Kleur is bijzaak

    De kandidaat-Pieten leren pepernoten bakken, schoenen vullen en door de schoorsteen klimmen. Dat laatste geeft de Pieten hun kleur, ze gaan als gewone Nederlanders in een Pietenpak de schoorsteen in, en komen er onder het roet uit. Sommige met enkele roetvegen, anderen zwart als roet. Hoe vaker ze de schoorsteen ingaan, hoe zwarter de Pieten worden.
    Opa-Piet zegt tegen de kandidaat-Pieten: "Het belangrijkste is dat je door een schoorsteen kunt. De kleur van Zwarte Piet is maar bijzaak."



    geinig

  20. #445
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het een goeie oplossing is. zullen er bij deze generatie kleintjes wel aardig wat zijn waarbij het geloof wat zij van sinterklaas hadden hierdoor ten onder is gegaan.. maar tis voor greater good als het feest vanaf nu word voortgezet met witte pieten met wat schoorsteen vegen zullen komende generatie kleintjes daarmee opgroeien en dat als normaal beschouwen en daarnaast word het een feest waarbij niemand zich aangevallen voelt.. (hoop ik)

  21. #446
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Dat sommigen in minder dan een eeuw dingen klaarspelen waar Haiti na 2 eeuwen nog niet toe in staat is. Maar wel geld willen vangen. Ondanks dat ze dat al decennialang elk jaar doen en nog steeds niks op poten hebben kunnen zetten.


    Ik denk dat je de ontwikkeling van een land niet kan lostrekken van zijn geschiedenis. Dat Haïti een onder ontwikkeld land is, is mede te danken aan de westerse wereld. In mijn ogen kan je niet afgeven op Haïti zonder te erkennen wat het westen bijgedragen heeft aan het verval. Hoe denk je dat het Korea vergaan was als de onderstaande feiten daarop van toepassing waren geweest?

    1. De rol van de internationale gemeenschap.
      1. De Frans koloniale contributie.
      2. De internationale boycot van 1804.
      3. De Franse schuld van 1838.
      4. De bezetting door de Verenigde Staten tussen 1915 en 1934
      5. De Post WW II tijdperk waarin de VS Haïti domineerde.

  22. #447
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    http://upload.wikimedia.org/wikipedi...%C3%B3n%29.jpg

    http://www.tattoodesigns24.com/tatto..._tattoo_23.jpg

    Zouden deze symbolen veel beter zijn ontvangen? Nee. hebben ze iets met de KKK/Nazi's te maken? Nee.

    Het is echt totaal niet relevant om iets als zwarte piet uit zijn context te halen en zo neer te zetten voor mensen die er waarschijnlijk nooit van gehoord hebben en het dus ook niet begrijpen. Dat mensen zich beledigd voelen in Nederland is hun goed recht, maar haal niet dit soort kul argumenten erbij, het doet er namelijk helemaal niet toe wat een amerikaan of een engelsman er van vindt.

    Verder: die kinderboeken, ik weet niet waar ze die vandaan hebben getoverd, maar ik heb vroeger nooit dat soort shit gezien. Russel Brand is een irritante kwal, die Lesbo moet gewoon haar vingertjes thuis houden en ik vertrouw die documantairemaakster sowieso niet dat ze hier een eerlijke afspiegeling van de reacties neer heeft gezet.
    probeer het maar om te draaien .. en met een vinger naar een andere hoek te wijzen .. dat is de simpele manier .. ik geloof dat je bij jezelf moet beginnen . en dingen op hetzelfde onderwerp houden .. tuurlijk heb je in engeland mafkezen rondlopen ... zegt al genoeg dat je de karikatuur van zwarte piet met de karikatuur van extreem rechte dwazen vergelijkt .. allebei dus niet zo zuiver . .. iedereen mag een mening hebben en de mijne weet je nu dus . dat jouw mening niet op mijne aansluit is niet erg maar foto,s van de kkk erbij halen is wel erg simpel
    Last edited by lukashenko; 13-11-2014 at 21:24.

  23. #448
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by waarel View Post

    Ik denk dat je de ontwikkeling van een land niet kan lostrekken van zijn geschiedenis. Dat Haïti een onder ontwikkeld land is, is mede te danken aan de westerse wereld. In mijn ogen kan je niet afgeven op Haïti zonder te erkennen wat het westen bijgedragen heeft aan het verval. Hoe denk je dat het Korea vergaan was als de onderstaande feiten daarop van toepassing waren geweest?
    Korea was ook een kolonie. En heeft kort na zijn onafhankelijkheid gelijk een verwoestende oorlog gehad. Is eigenlijk nog steeds in staat van oorlog. Want er is eigenlijk alleen een wapenstilstand getekend. En toch zijn ze binnen een halve eeuw een van de grootste economieën ter wereld geworden. Haiti heeft 2 eeuwen de tijd gehad om er ook maar iets van te maken. Maar het is natuurlijk makkelijker het handje op te houden. Ook al bestaat nu al 30-40% van het BNP uit ontwikkelingshulp. Wat hebben ze met al die miljarden gedaan? Niet veel.

  24. #449
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Korea was ook een kolonie. En heeft kort na zijn onafhankelijkheid gelijk een verwoestende oorlog gehad. Is eigenlijk nog steeds in staat van oorlog. Want er is eigenlijk alleen een wapenstilstand getekend. En toch zijn ze binnen een halve eeuw een van de grootste economieën ter wereld geworden. Haiti heeft 2 eeuwen de tijd gehad om er ook maar iets van te maken. Maar het is natuurlijk makkelijker het handje op te houden. Ook al bestaat nu al 30-40% van het BNP uit ontwikkelingshulp. Wat hebben ze met al die miljarden gedaan? Niet veel.
    Nogmaals appels en peren. Maar wat wil je horen? Natuurlijk zou het in Haïti beter gaan als er minder corruptie etc. zou zijn, de discussie ontstond echter nadat je dit zei:
    Opmerkelijk dat ook Haiti bij die landen zit. Al meer dan 200 jaar onafhankelijk, tweede land in de Americas na de VS, en ze hebben nog steeds niks klaargespeeld. Meer dan een derde van het BNP bestaat uit ontwikkelingshulp.
    Je kan wel zeggen 'ze hebben niets klaargespeeld' maar daarmee ontken je in mijn ogen de rol die het westen gespeeld heeft in de ontwikkeling van het land. Naast de geschiedenis van het land, de corruptie en verdeling hebben ze ook niet veel geluk.
    Rampen
    • 2004: Overstroming. Meer dan 2.000 doden en vermisten.
    • 2004: Orkaan Jeanne
    • 2005: Orkaan Dennis. Minstens 45 doden.
    • 2008: Diverse orkanen en stormen. Bijna 800 doden en honderden gewonden.
    • 2010: Zware aardbeving. Op 12 januari 2010 (16:53 uur plaatselijke tijd) werd Haïti getroffen door een aardbeving met een kracht van 7,0 op de schaal van Richter. Een tsunami-alarm werd afgegeven voor Haïti en omliggende eilanden, maar werd later weer ingetrokken. De beving werd gevolgd door meerdere naschokken, met op 20 januari een zeer grote naschok van 6,1 op de schaal van Richter. Diezelfde dag waren er volgens de Haïtiaanse overheid 75.000 mensen in massagraven begraven en dezelfde overheid schat dat de aardbeving aan 100.000 tot 200.000 mensen het leven heeft gekost. 1,5 miljoen mensen zijn dakloos geworden.[5]

  25. #450
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    probeer het maar om te draaien .. en met een vinger naar een andere hoek te wijzen .. dat is de simpele manier .. ik geloof dat je bij jezelf moet beginnen . en dingen op hetzelfde onderwerp houden .. tuurlijk heb je in engeland mafkezen rondlopen ... zegt al genoeg dat je de karikatuur van zwarte piet met de karikatuur van extreem rechte dwazen vergelijkt .. allebei dus niet zo zuiver . .. iedereen mag een mening hebben en de mijne weet je nu dus . dat jouw mening niet op mijne aansluit is niet erg maar foto,s van de kkk erbij halen is wel erg simpel
    Fijn dat je er zo met open ogen inloopt: De eerste foto is niet van de KKK maar van Semana Santa in spanje, een religieus feest dat totaal niks met racisme te maken heet en de tweede foto is van een hindoe uit india, waar een hakenkruis voor iets heel anders staat dan het bij ons doet. Wat ik hiermee wil aantonen is dat het gewoon nergens op slaat om iets als zwarte piet zo uit zijn context te trekken, natuurlijk zullen amerikanen en engelsen het anders beoordelen, bij hun staat het immers voor iets heel anders dan bij ons.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •