MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default Salomon Kalou kiest voor Ivoorkust

    Salomon Kalou zal niet meer voor Oranje spelen. De Ivoriaan kiest na het WK voor zijn geboorteland. "Het boek is dicht. Na het WK ga ik doen wat ik mijn broer Bonaventure heb beloofd: voor Ivoorkust spelen", aldus Kalou in Sportweek. De aanvaller van Feyenoord probeerde het afgelopen anderhalf jaar tevergeefs een Nederlands paspoort te bemachtigen.

    Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie wees het verzoek tot versnelde naturalisatie meerdere keren af. "Iedereen weet dat ik graag voor het Nederlands elftal was uitgekomen op het WK in Duitsland", vervolgt Kalou in Sportweek. "Daar heb ik alles aan gedaan, daar hebben bondscoach Marco van Basten en meneer Cruijff alles aan gedaan. Alleen wilde mevrouw Verdonk dat niet. Er zit voor mij niets anders op, daar ik niet verwacht nog lang in Nederland te voetballen. Ik moet verder met mijn carrière, wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling."

    Mogelijk verkast Kalou nog deze zomer naar het buitenland. Valencia CF en Chelsea zijn de voornaamste kandidaten om het talent over te nemen. "Valencia speelt in mijn favoriete systeem, met een diepe spits en een soort schaduwspits daarachter én met mensen op de flanken. Ze spelen Champions League en Valencia lijkt me bovendien een heerlijke stad," aldus Kalou. De Spaanse club heeft ook interesse in ploeggenoot Romeo Castelen. Ugur Yildirim en Danijel Pranjic van sc Heerenveen zijn bij Feyenoord in beeld als mogelijke vervangers.

    :roll:
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    gelukkig pas na het wk!

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    2.485
    vCash
    126000

    Default

    lekker rustig........ 8-)

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Mogelijk verkast Kalou nog deze zomer naar het buitenland. Valencia CF en Chelsea zijn de voornaamste kandidaten om het talent over te nemen.

    haha wat een leugenaar is die kalou, hij zou zich toch hier voor lange tijd vestigen. Ineens gaat die naar chelsea of valencia , yeah right

    en hij had zn broer ook al bedrogen , hij had beloofd voor Ivoorkust uit te komen maar probeerde toch snel ff in Oranje te komen

    wat een arelaxte kakkerlak is die kalou toch, ik ben zo blij dat hij niet voor Nederland uitkomt!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Quote Originally Posted by Mike
    Mogelijk verkast Kalou nog deze zomer naar het buitenland. Valencia CF en Chelsea zijn de voornaamste kandidaten om het talent over te nemen.

    haha wat een leugenaar is die kalou, hij zou zich toch hier voor lange tijd vestigen. Ineens gaat die naar chelsea of valencia , yeah right

    en hij had zn broer ook al bedrogen , hij had beloofd voor Ivoorkust uit te komen maar probeerde toch snel ff in Oranje te komen

    wat een arelaxte kakkerlak is die kalou toch, ik ben zo blij dat hij niet voor Nederland uitkomt!
    lul niet dom, hij is hartstikke jong en dan laat je je wat makkelijker manipuleren man
    hij probeert zelf de boel te manipuleren, hij wilde de Nederlandse nationaliteit alleen hebben zodat hij financieel aantrekklijker zou zijn voor een Europese top club. Dan gelden er andere regels dan voor spelers van buiten Europa. Voor Afrikaanse spelers is het sowieso altiid lastiger. Dus dat was zijn insteek , ik ben blij dat we onze nationale ploeg niet hebben laten gebruiken door zo'n mongool. Oranje is voor Nederlanders!
    Kalou is een gewiekste en doortapte vent en ik wens hem alleen maar ellende toe! Ook persoonlijk Verdonk weer aanvallen alsof zij een persoonlijke vete met hem uitvecht, zij houdt zich gewoon aan de wet, zou wat zijn als iedereen maar 1, 2, 3 Nederlander kan worden en voor de nationale ploeg mag uitkomen. Dan wil ik die Messi en Ronaldinho ook wil inlijven in Oranje.

    Oprotten met die tyfus Kalou!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar Verdonk hield zich in dit gevan absoluur niet aan de wet Mike.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ashi76
    Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar Verdonk hield zich in dit gevan absoluur niet aan de wet Mike.
    mwah ok , ik laat me ook wat ongenuanceerd uit en ik geef toe dat ik niet alle feiten goed ken.


    ik dacht dat kalou aanemelijk moest maken dat hij langdurig ging verblijven in Nederland, aangezien iedereen wist dat hij binnen 2 jaar bij een europese topploeg wilde spelen kon hij dat niet aanemelijk maken. Daarnaast haalde hij de inburgeringtoets niet. Dat is dan toch aan de wet houden van Verdonk? Aan die eisen kon kalou niet voldoen dus kon Verdonk het verzoek weigeren aan de hand van de wet? Of begrijp ik het niet helemaal? Misschien mis ik info ofzo hoor

    Maar er zit sowieso een kern van waarheid in mijn verhaal en ik mag die Kalou gewoon niet na zijn politieke acties dit jaar.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Kalou beriep zich op een speciale uitzondering, waarmee je genaturaliseerd kan worden als je van toegevoegde waarde kan zijn of over uitzonderlijk talent beschikt (of iets in die geest).
    Verdonk besloot dat Kalou niet onder deze categorie valt, terwijl Cruyff en Van Basten beweerden dat hij hier wel onder valt.
    Dat regeltje over die inburgeringstoets heeft Verdonk (al dan niet terecht) er zelf bij verzonnen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben het volledig met je eens dat Oranje voor Nederlanders is, maar als die regel er is, moet je hem toepassen ook.
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by ashi76
    Kalou beriep zich op een speciale uitzondering, waarmee je genaturaliseerd kan worden als je van toegevoegde waarde kan zijn of over uitzonderlijk talent beschikt (of iets in die geest).
    Verdonk besloot dat Kalou niet onder deze categorie valt, terwijl Cruyff en Van Basten beweerden dat hij hier wel onder valt.
    Ik ben het met Verdonk eens

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Ik niet.

    Maar ik ben het ook niet met die regeling eens...
    Omdat je hard kunt lopen mag je ineens Nederlander worden... :?
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    2.485
    vCash
    126000

    Default

    zo goed is hij nog niet eens ........in de play-offs heb ik hem niet gezien of gehoord :?

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by p diddy
    zo goed is hij nog niet eens ........in de play-offs heb ik hem niet gezien of gehoord :?
    dat bedoel ik, hij is echt niet zo bijzonder

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  13. #13
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Laat hem maar lekker opzouten,levert hij tenminste nog wat centen op.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    Van Basten baalt van voornemen Kalou

    23/5/2006 17:15

    Bondscoach Marco van Basten reageerde teleurgesteld op het nieuws dat Salomon Kalou van plan is om toch uit te gaan komen voor zijn vaderland, Ivoorkust. 'Toch wil ik graag niet via anderen maar van Kalou zelf weten wat er aan de hand is', vertelde Van Basten aan het ANP vanuit het trainingskamp van het Nederlands elftal in Lausanne.
    Kalou's advocaat Jelle Kroes bevestigde dat de Ivoriaanse aanvaller afziet van zijn pogingen om voor Oranje te gaan voetballen. Ten minste, als Henri Michel, de bondscoach van Ivoorkust, laat weten dat hij nog welkom is. Anders niet. 'Hij wil nog steeds het liefst voor het Nederlands elftal spelen. Maar dat gaat niet. Nu heeft Ivoorkust zijn voorkeur. Niet omdat hij zo snel van sympathie wisselt, maar uit sportieve ambitie. Een speler wil op het hoogste niveau actief zijn en dus ook international zijn.'

    Kalou heeft enkele malen geprobeerd om versneld in aanmerking te komen voor een Nederlands paspoort zodat hij nog met Oranje mee kon naar het WK in Duitsland. Maar ondanks de steun van Johan Cruijff en bondscoach Van Basten slaagde hij er niet in om Minister van Vreemdelingenzaken Verdonk te vermurwen.

    Van Basten betreurt het als Kalou daadwerkelijk het oranjeshirt van Ivoorkust aantrekt. 'Ik zou hem er namelijk in de aanloop van het volgende EK nog steeds heel erg graag bij willen hebben. Daarbij hebben we met z'n allen de afgelopen maanden heel veel moeite gedaan om hem het Nederlanderschap te bezorgen.'

  15. #15
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Outer Space
    Posts
    5.761
    vCash
    126000

    Default

    http://www.burorenkema.nl/2006/05/kalou.php

    Ook hier maar even geplaats....

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •