MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 48 of 48
  1. #26
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bas
    Die scheids Mahmut had wel wat rare akties..
    Hij ziet ze vliegen volgens mij
    Eruit met hem!!
    :? :shock:
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.901
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids)
    lijkt mij hetzelfde om iemand 8 tellen te geven die nooit aangeslagen is geweest !!
    Maar niets menselijks is ons vreemd want ik heb wel 8 counts gezien die werden gegeven na een grondgevecht waarbij er niet geslagen mocht worden :shock: Zou het kunnen dat de scheidsrechters niet weten hoe dit op te lossen (om wat voor reden dan ook)

    Daarnaast twijfel ik bij sommige scheidsrechters wel eens aan hun kennis van zaken, met name als het om het grondwerk gaat, ik weet dat ook de scheidsrechters trainen, toch zouden ze in mijn ogen wat vaker verschillende sportscholen aan kunnen doen om ook het verschil in stijl te doorgronden. In mijn ogen zouden organisaties (niet de scheidsrechters zelf want die handelen naar mijn mening naar beste eer en geweten) er meer aan moeten doen om dubieuze beslissingen te voorkomen.

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    ...Die andere vechter van Akdeniz werd in eerste instantie als verliezer aangewezen, maar dit weer - zeer terecht - teruggedraaid.
    En de uitslag Chico vs Marc - zeer onterecht - weer niet teruggedraaid. Daar zeg je niets over?

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mephisto
    Daarnaast twijfel ik bij sommige scheidsrechters wel eens aan hun kennis van zaken, met name als het om het grondwerk gaat, ik weet dat ook de scheidsrechters trainen, toch zouden ze in mijn ogen wat vaker verschillende sportscholen aan kunnen doen om ook het verschil in stijl te doorgronden. In mijn ogen zouden organisaties (niet de scheidsrechters zelf want die handelen naar mijn mening naar beste eer en geweten) er meer aan moeten doen om dubieuze beslissingen te voorkomen.
    Dat is precies een van de reden waarom ik nu 1x in de week MMA lessen volg !!
    Ush,
    Marco.

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.901
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids)
    Quote Originally Posted by Mephisto
    Daarnaast twijfel ik bij sommige scheidsrechters wel eens aan hun kennis van zaken, met name als het om het grondwerk gaat, ik weet dat ook de scheidsrechters trainen, toch zouden ze in mijn ogen wat vaker verschillende sportscholen aan kunnen doen om ook het verschil in stijl te doorgronden. In mijn ogen zouden organisaties (niet de scheidsrechters zelf want die handelen naar mijn mening naar beste eer en geweten) er meer aan moeten doen om dubieuze beslissingen te voorkomen.
    Dat is precies een van de reden waarom ik nu 1x in de week MMA lessen volg !!
    ik wil je geen veer in je reet steken , maar jij bent toch een aardige uitzondering op de regel. Maar mijn punt is; iedere leraar houdt er zijn eigen filosofie en/ of voorkeur op na en waarschijnlijk iedere vechter. Probeer meer stijlen te doorgronden en je hebt een beter begrip van wat er in de ring gebeurd

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Justinian
    ...Die andere vechter van Akdeniz werd in eerste instantie als verliezer aangewezen, maar dit weer - zeer terecht - teruggedraaid.
    En de uitslag Chico vs Marc - zeer onterecht - weer niet teruggedraaid. Daar zeg je niets over?
    Als de uitslag teruggedraaid zou worden zou het een onbeslist zijn geworden waarna er een verlenging had plaatsgevonden. Gezien het feit dat Chico aardig wat meer lucht over had als Marc vraag ik mij af of de uitslag anders geweest zou zijn.

  7. #32
    Join Date
    Jun 2005
    Posts
    477
    vCash
    126000

    Default

    Als de uitslag teruggedraaid zou worden zou het een onbeslist zijn geworden waarna er een verlenging had plaatsgevonden. Gezien het feit dat Chico aardig wat meer lucht over had als Marc vraag ik mij af of de uitslag anders geweest zou zijn.
    x2

    Marc Duncan zat er helamaal doorheen. Viva Chico!

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Kameleon
    Marc Duncan zat er helamaal doorheen.
    Dan heb jij een andere wedstrijd zit kijken dan ik... :?

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald
    Quote Originally Posted by Kameleon
    Marc Duncan zat er helamaal doorheen.
    Dan heb jij een andere wedstrijd zit kijken dan ik... :?
    Ik kreeg inderdaad ook de indruk dat Marc er doorheen zat. Maar schijn kan bedriegen en Marc zal dit natuurlijk beter voelen dan ik vanuit de hoek van Chico kan beoordelen

    Wat betreft het terugdraaien van de uitslag; dat lijkt me lastig en ook niet zuiver (want indien rope-escape ingetrokken zou zijn dan zou een verlenging volgen). Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat een verlenging na de tweede ronde zeker op zijn plaats zou zijn geweest.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Spijkerkwartier
    Posts
    1.764
    vCash
    126000

    Default

    Ik had ook niet het idee dat Marc er doorheen zat.

    Maar waneer een een scheids twee vechters onder de touwen vandaan wil halen en hierbij commentaar krijg uit de hoek van Marc, waarbij deze scheids de het voorstel oppert, moet ik dan een rope escape geven tegen Marc(wat theoretisch klopt, want hij had 2 voeten op de touwen), en Matijn de Jong (in zijn frustratie, ofzo) mee instemde.
    .
    Lijk me het een terechte beslissing

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Wat betreft het terugdraaien van de uitslag; dat lijkt me lastig en ook niet zuiver (want indien rope-escape ingetrokken zou zijn dan zou een verlenging volgen). Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat een verlenging na de tweede ronde zeker op zijn plaats zou zijn geweest.
    Het lijkt mij persoonlijk niet meer dan terecht om de uitslag te herzien. Iedereen, zelfs de scheidsrechter denk ik, kan beamen dat die rope escape geen rope escape was. In mijn ogen blijft er dan niet veel anders over dan dit herroepen. Vraag is dan alleen wat de uitslag dan zou moeten worden.
    Winst voor Marc omdat Chico eigenlijk puntaftrek had moeten krijgen voor trappen op de grond? In mijn ogen het minst waarschijnlijk omdat het wel moeilijk is naderhand nog een straf op te leggen.
    Onbeslist? Kan, aangezien na het rechtzetten van de rope escape geen van beide vechters meer een voordeel heeft.
    No contest? In mijn ogen nog het meest voor de hand liggend. In de eerste plaats omdat eenvoudigweg de Ringsregels niet gevolgd zijn. In de tweede plaats omdat ook een onbeslist geen recht doet aan de prestatie van Marc Duncun van die avond.

    Een ding is zeker: de beslissing laten voor wat ie is het enige wat nÃ*et kan in deze situatie.
    En een rematch hoort er uiteraard ook nog bij .

  12. #37
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Sorry dat ik me met de discussie meng, want ik was heel ver weg, en heb er niks van meegekregen. Wat ik wel even wil delen is de mening dat we er weinig mee opschieten om partijen terug te draaien (naderhand). Bij elke sport waar een scheidsrechter benodigd is, worden fouten gemaakt, want het is een mens en ziet alles niet objectief.
    Ik denk dat het voetbal een goed voorbeeld is, er zijn honderden wedstrijden die foutief zijn beoordeeld en toch nooit teruggedraaid. Het gaat hier dan wel vaak om miljoenen, en grote titels.
    Ook bij MMA en thaiboxen worden wel eens (grove) fouten gemaakt. En daar kan team Angelo van meespreken, geloof me.
    Het is echter van weinig waarde om naderhand iets terug te draaien, de vechter (en daar gaat het in mijn ogen toch om) smaakt geen genoegen aan een briefje, drie weken later, dat hij toch heeft gewonnen. En het einde is natuurlijk zoek want elke wedstrijd kan wel op meerdere manieren uitgelegd worden.
    Ik denk dat een vechter het liefst een rematch wil hebben om e.e.a. recht te zetten. Goede vechters hebben echter een drukke agenda en daar moet plaats voor zijn.

    Dit geval heb ik dus helemaal niet gezien. Wel vind ik het van grote klasse dat Marc benadrukt dat zowel Chico en zijn team er helemaal niks aan kan doen. Vaak worden deze zaken verward en krijgt de andere vechter de schuld.
    Ik wens mark nog veel succes in zijn verdere carriere, en hoop dat hij niet verbitterd door nog eventuele fuck-ups van scheidsrechters. Want als je serieus met de sport bezig ben, ga je die nog enkele malen ondergaan......


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog
    Het is echter van weinig waarde om naderhand iets terug te draaien, de vechter (en daar gaat het in mijn ogen toch om) smaakt geen genoegen aan een briefje, drie weken later, dat hij toch heeft gewonnen
    Ik denk dat 't wel degelijk iets uitmaakt voor de vechter die onrecht is aangedaan
    ben ook niet bij deze partij geweest dus kan er niks over zeggen maar als het werkelijk zo is gegaan als eerder gepost is dan weet ik wel zeker dat marc er waarde aan hecht als het terug gedraaid word.

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  14. #39
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog
    Het is echter van weinig waarde om naderhand iets terug te draaien...
    Net als Wheelie denk ik dat de meeste vechters daar anders over denken. Die hebben denk ik graag dat ene streepje van hun record af.
    Bovendien, zoals jij het nu stelt zou je de mogelijkheid om een protest in te dien moeten schrappen. Lijkt me wel erg vergaand.
    Wat mij overigens in mijn mening sterkt om de uitslag te herzien is dat het die zelfde avond bij een andere wedstrijd ook gebeurde!

    Met voetbal is het overigens een andere zaak. Je kunt niet achteraf toch nog een penalty toekennen . Daarentegen wordt een mma wedstrijd die niet voortijdig beeindigd is door een juryoordeel beslist. Een juryoordeel is uiteraard achteraf altijd te herzien.

  15. #40
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    [quote="Ronald"]
    Quote Originally Posted by PigDog

    Met voetbal is het overigens een andere zaak. Je kunt niet achteraf toch nog een penalty toekennen . Daarentegen wordt een mma wedstrijd die niet voortijdig beeindigd is door een juryoordeel beslist. Een juryoordeel is uiteraard achteraf altijd te herzien.
    Dan zou het worden terug gedraaid in een onbeslist, wat gezien de boze reacties Marc ook geen recht doet. Of gaan we hier naderhand wel penalties toekennen?


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog
    Dan zou het worden terug gedraaid in een onbeslist, wat gezien de boze reacties Marc ook geen recht doet. Of gaan we hier naderhand wel penalties toekennen?
    Hahaha... lijkt me in dat geval belangrijk om het tossen te winnen en de eerste penalty te mogen nemen .

    Maar zoals gezegd, een no contest lijkt mij het meest voor de hand liggend.

  17. #42
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald
    Quote Originally Posted by PigDog
    Dan zou het worden terug gedraaid in een onbeslist, wat gezien de boze reacties Marc ook geen recht doet. Of gaan we hier naderhand wel penalties toekennen?
    Hahaha... lijkt me in dat geval belangrijk om het tossen te winnen en de eerste penalty te mogen nemen .

    Maar zoals gezegd, een no contest lijkt mij het meest voor de hand liggend.
    LOL!!!


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  18. #43
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Zelf ken ik Marc Duncan goed genoeg om te weten dat hij dit verlies graag ongedaan wil hebben.
    Hij heeft namelijk niet verloren van Chico maar van de scheidsrechter...

  19. #44
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Utrecht
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Even een vraag over de partij Marc Duncan Vs Chico

    ik heb deze partij helaas zelf niet kunnen zien en was benieuwd of iemand de partij heeft kunnen filmen of dat iemand aan de film van de prartij kan komen zodat ik m kan downloaden.
    zouden jullie dat dan ff via een PM kunnen laten weten of kunnen posten in een topic (MMF?).

    alvast bedankt.

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    De partij van chico en marc staan er nu dus op en ik heb hem net bekeken. Ik snap er niets van, chico ligt in de guard van marc en marc heeft guillotine. Marc is aan het trekken en dan krijgt hij een rope escape omdat ze 2 voeten die gekruist in de guard zitten de touwen raken? wtf?

  21. #46
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Culemborg
    Posts
    95
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RisingSun
    De partij van chico en marc staan er nu dus op en ik heb hem net bekeken. Ik snap er niets van, chico ligt in de guard van marc en marc heeft guillotine. Marc is aan het trekken en dan krijgt hij een rope escape omdat ze 2 voeten die gekruist in de guard zitten de touwen raken? wtf?
    Oke dan!
    Ik ben blij dat het filmpje nu online staat, zodat meerdere mensen kunnen zien hoe het echt gegaan is.
    Dit moet gewoon recht gezet worden.
    Daarnaast wil ik nog reageren op de mensen die vinden dat Marc kapot was blablabla....
    Lijkt me vrij logisch dat als je 10min lang gas geeft, aanvalt en vecht om te winnen...dat je meer uitgeput bent...dan iemand die 10min lang verdedigt en probeert de schade beperkt te houden?!
    ALS het al zo zou zijn dat Marc er vermoeider uitzag?!?!?!
    Maar misschien zie ik het wel verkeerd...
    Ik ben benieuwd naar de reacties op het filmpje!

    Groetjes,
    Nadia

  22. #47
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Culemborg
    Posts
    1.063
    vCash
    126000

    Default

    chico ik snap niet dat je blij bent met deze overwinning als sportman moet je weten dat je verloren hebt .
    ik heb respect voor de vechter chico maar na het zien van het filmpje
    is het overduidelijk dat marc heeft gewonnen .
    en die scheids die was van het padje met het geven van die rope escape jonge jonge op zn wedstrijd moet een goede scheids staan .
    als ze wijs zijn draaien ze het terug naar draw

  23. #48
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Utrecht
    Posts
    551
    vCash
    126000

    Default

    het is niet alleen de rope escape...chico trapt op de grond marc in zijn gezicht en krijgt een waarschuwing..maar geen officiele. vechter zijn even later op de grond waar marc mound komt. je ziet chico zichzelf buiten de ringen wurmen en de scheidsrecht laat ze weer staan!!!!ipv het naar de midden van de ring te verplaatsen.... en de vechter waren nog geen 20 sec op de grond dus dat kan ook geen redenen zijn... dat wat chico deed was geen rope escape ,maa reen ring escape maar hier werden geen punten voor gegeven.
    later dan dat incident met de rope escape...vraag mij ook af of een jury zo'n beslissing mag wieigeren?!
    vervolgens gaat chico in mijn optiek neer op een knie....maar gaat hier achter aan, maar ik denk als hij staant was gebleven waren dat zeker 8 tellen geworden, hoewel chico zich aardig snel herstelde.

    verder zie ik een afklemmende chico die geen intentie geeft om de partij te maken...
    Verder wil ik niet afgeven op chico want het lijkt mij een prima vent, met een echt vechtershart. Van mij mag hij best blij zijn met zijn geleverde prestatie, maar niet op een overwinning die nergens op gebaseerd is.

    nogmaals , misschien kijk ik met een gekleurde bril naar de wedstrijd, ben alleen maar benieuwd naar objectieve meningen van anderen...
    ik zou graag willen zien dat er iets met deze beslissinge gedaan zou worden....

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •