MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default Studentjes ... let op! IBG tuig graaiers

    Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

    Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

    Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
    ... IBG

    Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight



  2. #2
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    boww.. fucked up man!.. is toch wel weg te schelden lijkt me?
    anyways bedankt voor het melden.. ook al haal ik hem elk jaar wel op

  3. #3
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

    Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

    Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
    ... IBG

    Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn
    postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

    gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

    gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren
    Op hun site staat ook nergens dat je het moet melden, maar die doos aan de telefoon zei van wel... Ik ga in ieder geval een bezwaarschrift schrijven.

    Ik vind het een zeer vreemde zaak dat ze het wel in rekening brengen. Maar ik kan het niet bewijzen want je krijgt immers geen bewijs als je niets afhaalt. Maar ik betaal het gewoon niet... punt uit.


  5. #5
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

    gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren
    ik mis ff wat je hier nou aan hebt. verhelder eens ajb?
    dat je dan vanaf juli tot dec door kunt gaan ofso?
    If you gotta pair of fists and a beating heart then you gotta chance to beat anybody.

    mma video blog

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    postkantoor moet zoiets toch ook ergens geregistreerd hebben staan, dat je m wel of niet af hebt afgehaald ?

    gelukkig heb ik de ibg genaaid, ov-kaart vlak voor me afstuderen afgehaald en opgegeven als kwijt toen ik m een maand later weer moest inleveren
    Quote Originally Posted by Evilman View Post
    ik mis ff wat je hier nou aan hebt. verhelder eens ajb?
    dat je dan vanaf juli tot dec door kunt gaan ofso?
    Gratis reizen he... dat is op zich wel goedkoop

  7. #7
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ik was een goed studentje die vleitig werkte naast zijn studie, en aangezien dit Nederland is en werken niet wordt gewaardeerd zit er een karig limiet aan bijverdienen...

    Ik wist dat er een grens was maar ik had dat bewust niet stopgezet toendertijd omdat die 480 euro p/m me eigenlijk wel goed uit kwam. Dus ik wist dat ik naderhand 2 maanden van 2003 en 3 maanden van 2004 terug zou moeten betalen aan IBG.

    Wat ik niet wist is dat ALS je de OV jaarkaart niet afhaalt je dat dus schijnbaar moet melden aan de IBG. Ze sturen je ongevraagd zo'n ding toe maar als je het kaartje dan niet afhaalt op het postkantoor dan doen ze net alsof je die wel hebt afgehaald.... de ratten. Gevolg 5x 72,68 euro = 363,40 euro boete + 2005 maar dat komt volgend jaar erbij... nog eens 3 maanden aan de fiets hangen. Voor iets dat ik helemaal nooit niet heb gehad.. RATTEN
    ... IBG

    Dus als je de OV jaarkaart niet hebt afgehaald meldt dat dan even aan die klojo's. Niet doorgeven kan duur zijn
    Dus jij denkt , als je hem gewoon op het postkantoor laat liggen dan komt alles wel goed? Dat meldt je toch even.
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by A-team View Post
    Dus jij denkt , als je hem gewoon op het postkantoor laat liggen dan komt alles wel goed? Dat meldt je toch even.
    JA dat denk ik

    Nee dat meld ik niet

    Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

    Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.


  9. #9
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.048
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    JA dat denk ik

    Nee dat meld ik niet

    Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

    Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.
    Wat mij betreft is jouw redenering de enig juiste. Lecturama flikt dit soort dingen ook, dat ze je ongevraagd een partij video's toesturen en als je ze niet terugstuurt moet je betalen. Het schijnt dat rechters die debielen vaak in het gelijk stellen ook.

    Als je nergens om vraagt of niks ophaalt zou je geen enkele verantwoordelijkheid toegeschoven moeten krijgen.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Jouw verhaal is een uitzondering op de regel, ik ben zelf in september 2005 afgestudeerd, heb netjes m'n stufi opgezegd en m'n OV evengoed toegestuurd gekregen. Wellicht heeft iemand van het postkantoor maandenlang heerlijk gereisd op jouw OV
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  11. #11
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    1.906
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Gratis reizen he... dat is op zich wel goedkoop
    Niet helder.. met OV reis je sowieso goedkoop.
    nogmaals lol. Waarom opgeven als kwijt?
    kun je dan gewoon doorgaan met OVen tot dec??
    Krijg je geen boete omdat je m kwijt bent dan..
    normaal is dat 10 geloof k.

    Volgens mij begin k m te snappen haha
    maar khad wel verwacht dat ze daar iets voor zouden hebben.
    If you gotta pair of fists and a beating heart then you gotta chance to beat anybody.

    mma video blog

  12. #12
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Evilman View Post
    Niet helder.. met OV reis je sowieso goedkoop.
    nogmaals lol. Waarom opgeven als kwijt?
    kun je dan gewoon doorgaan met OVen tot dec??
    Krijg je geen boete omdat je m kwijt bent dan..
    normaal is dat 10 geloof k.

    Volgens mij begin k m te snappen haha
    maar khad wel verwacht dat ze daar iets voor zouden hebben.
    die boete heb je er er zo weer uit

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8.134
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    JA dat denk ik

    Nee dat meld ik niet

    Waarom? Ik heb er niet om gevraagd

    Waarom2? De kaarten die niet worden afgehaald gaan retour afzender. Het IBG is zelf prima in staat een administratie bij te houden.

    x2... maar ja tis allang bekend dat het ibg domme hufters zijn die ongeveer gezamenlijk het iq hebben van een zwakbegaafde stoeptegel.... Mij hebben ze dus ook genaaid met zoiets.... netjes aangegeven dat ik gestopt was met me studie geen ov jaarkaart heb... kreeg gewoon iedere maand stufi... nog 10 keer aan de foon gehangen en gemailed etc... einde van het liedje na 2 jaar steggelen kreeg ik te horen dat ik een studieschuld heb van 12000!!

    What am I? Flypaper for freaks?!


  14. #14
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    1.178
    vCash
    126000

    Default

    Lekker slim om het allemaal weer op te maken. Het was te verwachten dat je een schuld zou opbouwen.

    Het beste kan je naar een kantoor of steunpunt van de ib groep gaan hier krijg je geregeld in 5 minuten waar je 34 uur aan de telefoon voor nodig hebt.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    vroegahhh hadden we dit gezeik niet, effe ibg groep bellen kaart gestolen of verloren na je studie jaar gewoon gratis met de trein verder

  16. #16
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2.326
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by paspoes View Post
    vroegahhh hadden we dit gezeik niet, effe ibg groep bellen kaart gestolen of verloren na je studie jaar gewoon gratis met de trein verder
    heb jij ooit een conducteur ontmoet die het lef had jou om je plaatsbewijs te vragen dan ???
    man jij kan sowieso gratis, als je je zwemdiploma laat zien is 't ook goed

  17. #17
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willem777 View Post
    heb jij ooit een conducteur ontmoet die het lef had jou om je plaatsbewijs te vragen dan ???
    man jij kan sowieso gratis, als je je zwemdiploma laat zien is 't ook goed
    nou tot nu toe niemand, ik kijk altijd kwaad

  18. #18
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    en btw, dit staat ook vermeld in het afhaalbericht voor je OV, dus misschien voortaan beter lezen?

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    er was eens een tijd dat ik blij was met mijn ov en 500 gulden studiefinanciering. gelukkig is dat heel lang geleden.


    op de vot dermit

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •