MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 43 of 43

Thread: eiwit shake

  1. #26
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dat eiwitverhaal...
    natuurlijk heb je eiwitten nodig in je voeding, maar de hoeveelheden die de reclames ons doen geloven slaan nergens op.
    als krachtsporter is je eiwitbehoefte weliswaar groter dan bij andere sporten, maar het is veel belangrijker om 5-6 keer per dag te eten, en bij elke maaltijd voldoende eiwitten binnen te krijgen. 1,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is al voldoende, dus een bruine boterham met mager kipbeleg doet het minstens zo goed.
    Wil je snel herstellen na een intensieve training, eiwitten evt nemen, dan VOOR de training, zodat het na de training klaar is voor gebruik (het duurt even voordat je lichaam het verwerkt heeft tot nuttige pakketjes). Dit is idd afhankelijk van het soort eiwit.
    VEEL BELANGRIJKER is om tijdens of na de training SUIKERS binnen te krijgen. Je lichaam gaat echt niets repareren als de energie depots leeg zijn. Beter is dus om beiden te nemen.
    Om in gewicht aan te komen (massa) moet je -naast correct trainen- vooral een grote hoeveelheid CALORIEEN binnen krijgen. Wat ik nu ga zeggen, gaat de 'bodybuildingblaadjes lezende generatie' vreemd in de oren klinken, maar de kunst is, om precies de juiste hoeveelheid eiwitten binnen te krijgen (zoveel als je nodig hebt, niet MEER!), en de rest te verkrijgen uit meervoudige suikerketens. En natuurlijk een (relatief kleine) hoeveelheid vet. Al die mensen die zich kapot eten aan vlees en shakes drinken, nemen zoveel, dat wordt nooit gebruikt door het lichaam. je poept het uit, of je slaat het op als vet.
    Grote hoeveelheden eiwit zijn bovendien zwaar belastend voor de nieren.
    Als je niet aan de bollen zit, heb je niet zoveel eiwitten nodig als je denkt.
    nu gaat iedereen over me vallen, maar de opmerking van Fedor is helemaal niet dom...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hier de mening van dhr Koert:

    http://www.knkf.nl/media/files/Krachttraining%20nummer%2017.pdf

    tweede artikel


    lees anders ieg de conclusie..


    hier tweede artikel over de risico's van eiwitrijk dieet, en hoe te beperken
    http://www.knkf.nl/media/files/MRTopmaak_def.pdf


    blz 12, nwe inzichten in eiwitbehoefte bij sporters
    http://www.knkf.nl/media/files/KT_8.pdf


    vorm zelf een mening, zou ik zeggen...
    Last edited by FOCUS; 02-11-2007 at 03:17.

  3. #28
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    Bedenk wel dat veel van de verkochte eiwitpoeders bol staan van kleur en zoetstoffen. Alle zoetstoffen behalve stevia zijn neurotoxine. Niet echt gezond dus maar natuurlijk wel afankelijk hoeveel je per dag binnen krijgt.

    Persoonlijk vind de commerciele merken veels te duur en bestel altijd deze,

    BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements

    Echt klasse spul en naturel smaakt het erg goed, een beetje naar melk. Deze mensen leveren in bulk wat een hoop in de centjes scheelt.

    Wat Dhr. Knoert betreft deel ik zijn mening wat betreft dat je je eiwit inname niet moet overdrijven maar 2gr per kg lichaamsgewicht is niet schrikbarend veel als je hard traint. Ik zit al jaren op gemiddeld zo'n 2,5gr, ben nooit ziek en voel me prima. Verder het gelul dat eierdooiers slecht zijn is volstrekte onzin en zo ontzettend "old school". Het is al lang bewezen dat je cholesterolwaarde lost staat van je cholesterol inname. De "oude" theorie wordt in stand gehouden door de voedingsmiddelenindustrie en de pharmamafia. Iedereen aan de cholesterolverlagende drankjes, boter etc. kost klauwen met geld en helpt dat niet dan kan je altijd nog aan de cholesterolverlagers, toch.

    Paleo

  4. #29
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1.300
    vCash
    126000

    Default

    Jemig 5 kilo!! En echt niet duur, wat is de houdbaarheid van zo'n emmer?

  5. #30
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    385
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Al die mensen die zich kapot eten aan vlees en shakes drinken, nemen zoveel, dat wordt nooit gebruikt door het lichaam. je poept het uit, of je slaat het op als vet.
    Grote hoeveelheden eiwit zijn bovendien zwaar belastend voor de nieren.
    Als je niet aan de bollen zit, heb je niet zoveel eiwitten nodig als je denkt.
    Focus heeft hier dus wel degelijk meer als gelijk.Het is idd ook zo dat teveel aan eiwitten gewoon in de wc weggaat(wat veel mensen niet weten en denken van"meer is beter") of word opgeslagen in vet en dat het ook slecht is voor nieren en darmen.Gewoon wat zorgen dat je wat eiwitten eet en niet overdrijven.En zeker niet laten vangen door al die reclamespotjes en/of -praatjes door één of ander verkoper van dergelijke producten.

  6. #31
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    Houdbaarheid..?? Moet ik thuis even kijken maar ik schat zeker zo'n twee jaar.
    Is 5kg teveel dan hebben ze ook 2,5 en 1 kg verpakking.

    @F@dur. Ik deel je mening niet. Ik vind het jammer dat ik de studies niet meer weet te vinden anders had ik de links gepost maar gezonde nieren ondervinden geen problemen bij een hoge eiwit inname. Wel de bedoeling dat je veel blijft drinken natuurlijk. En dat je maar 30 of 40gr per keer kan opnemen is al helemaal een fabel. Maar neem je bijvoorbeeld een maaltijd met alleen eiwitten dan worden deze dus gebruikt als energiebron en niet als bouwstof. Dat je het niet moet overdrijven staat natuurlijk als een paal boven water maar hoeveel is eigenlijk overdrijven? Iedereen zal de lat op een andere hoogte hebben liggen. Ikzelf vind 2 tot 2,5gr per kg lichaamgewicht niet uitzonderlijk veel.

    Paleo

  7. #32
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    385
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by paleo View Post
    @F@dur. Ik deel je mening niet. Ik vind het jammer dat ik de studies niet meer weet te vinden anders had ik de links gepost maar gezonde nieren ondervinden geen problemen bij een hoge eiwit inname. Wel de bedoeling dat je veel blijft drinken natuurlijk. En dat je maar 30 of 40gr per keer kan opnemen is al helemaal een fabel. Maar neem je bijvoorbeeld een maaltijd met alleen eiwitten dan worden deze dus gebruikt als energiebron en niet als bouwstof. Dat je het niet moet overdrijven staat natuurlijk als een paal boven water maar hoeveel is eigenlijk overdrijven? Iedereen zal de lat op een andere hoogte hebben liggen. Ikzelf vind 2 tot 2,5gr per kg lichaamgewicht niet uitzonderlijk veel.

    Paleo
    2 of 2,5gram niet veel?Weet het niet maar ik weeg 96 dus dan zou ik 192gram eiwitten moeten drinken om men nodige hoeveelheid eiwitten binnen te hebben???!!!!Dan word ik 150kilo binnenkort.Hahhahhahh.Kan ik tegen Butterbean vechten.Ik persoonlijk vind dat echt niet doenbaar eerlijk gezegd en dan heb ik nog maar op 2gram berekend.Er zijn er bij die zeggen dat ge nog meer per kilo lichaamsgewicht moet drinken.... .Mijn lichaam word redelijk vet als ik elke dag zoveel eiwitten moet drinken.Niet elk lichaam is zelfde.Sommige komen helemaal niet vet van dat... tja... .Gekookte eieren moet het schijnt nog beter zijn dan eiwitpoeder heb ik in de bodybuilding club vernomen.Per dag minimum 5 eieren zou het schijnt ook genoeg eiwitten bezorgen.1 ei,met de geel zou 5 gram eiwitten geven.Ik hou het op een paar gekookte eieren tegenwoordig op trainingsdagen en that's it.

  8. #33
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default

    Men gaat vaak uit van 2,2 gr eiwit per kg vvm (vet vrije massa) en aangezien niet je hele lichaam uit vvm bestaat moet je dus ook niet je hele lichaamsgewicht x 2,2 gr doen.

    Als je dergelijke berekingen wilt vinden , kijk dan eens op Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness

    op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's staat ook een handige calculator voor voeding/energiebehoeft.

  9. #34
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    385
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mdk View Post
    Men gaat vaak uit van 2,2 gr eiwit per kg vvm (vet vrije massa) en aangezien niet je hele lichaam uit vvm bestaat moet je dus ook niet je hele lichaamsgewicht x 2,2 gr doen.

    Als je dergelijke berekingen wilt vinden , kijk dan eens op Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness

    op Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's staat ook een handige calculator voor voeding/energiebehoeft.
    Thx voor de info en de link en het klopt idd dat je de dagelijkse behoefte eiwitten moet berekenen op vetvrije massa.Dan kom ik nog wel uit op 172gram eiwitten.Dan zou ik per dag 6 shakes per dag moeten drinken wat ik persoonlijk wat veel te veel vind want mijn lichaam maakt veel van die eiwitten vet rond men buik,heb het genoeg keer geprobeerd en daarna moeten stoppen omdat ik echt dik begon te worden.Als je er niet vet van word is het wel iets goeds denk ik.

  10. #35
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    975
    vCash
    126000

    Default

    graag gedaan

  11. #36
    Jochem Guest

    Default

    Quote Originally Posted by F@dur View Post
    Thx voor de info en de link en het klopt idd dat je de dagelijkse behoefte eiwitten moet berekenen op vetvrije massa.Dan kom ik nog wel uit op 172gram eiwitten.Dan zou ik per dag 6 shakes per dag moeten drinken wat ik persoonlijk wat veel te veel vind want mijn lichaam maakt veel van die eiwitten vet rond men buik,heb het genoeg keer geprobeerd en daarna moeten stoppen omdat ik echt dik begon te worden.Als je er niet vet van word is het wel iets goeds denk ik.
    en je moet je gewone voeding er ook nog afrekenen. Het is je totale inname, niet je extra inname. uit je gewone voeding haal je al behoorlijk veel.

  12. #37
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    Stel dat je 200gr eiwitten per dag zou nemen dan moet je dat zoveel mogelijk via gewone voeding doen. Vlees, vis, kwark, melk, kaas etc. en als toevoeging een eiwit poeder. 200gr haal je echt op je sloffen.
    200gr eiwit komt overeen met 800 kcal. Als je geen 200gr eiwit per dag eiwit wilt nemen wat eet je daar dan voor in de plaats uitgaande dat je al snel 2500-3000 kcal per dag eet? Hoe deel je dat dan op in koolh/eiwit en vet? Als je het zo bekijkt is de 200gram ineens niet zoveel meer.

    Paleo

  13. #38
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    949
    vCash
    126000

    Default

    Ik neem de shakes altijd met Soja (Alpro) melk, plantaardige eiwitten ipv dierlijke eiwitten. Bevalt me een stuk beter, ik neem trouwens helemaal geen ´gewone´melk meer.

    Heb jarenlang last van mijn darmen gehad en sinds de inname van de soja melk is dit bijna nihil geworden, omdat plantaardige eiwitten nu eenmaal veel makkelijker af te breken zijn dan de dierlijke. Over dit punt is ook het nodige te vinden op het internet.

    Voordat iedereen nu begint over het fiet, dat de Alpro melk nergens naar smaakt. Dit vond ik eerst ook, maar er zijn nu verschillende soorten en smaken, dus die vlieger gaat imho nu niet meer op.

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

  15. #40
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    949
    vCash
    126000

    Default

    Als je het artikel goed doorleest zijn er ook genoeg wetenschappers en bewijzen dat soja wel goed is, onderaan het artikel nog meer links die dat bewijzen.

    Het is trouwens ook bewezen dat melk de botten niet sterker maakt, maar juist broze botten tot gevolg heeft.

    Overigens is het gros van de voedingsonderzoekers positief over soja. Volgens een artikel dat maart 2000 in Cancer Research verscheen hebben vrouwen die meer soja eten minder kans op borstkanker. Bij mannen vertragen pseudo-oestrogenen de groei van kankercellen in de prostaat, schreef de International Journal of Oncology van juni 2000.

    Genisteine-supplement maakt botten vrouwen sterker (Ann Intern Med. 2007 Jun 19;146(12):839-47.) Vrouwen die de overgang achter de rug hebben krijgen sterker botten als ze elke dag 54 milligram genisteine in supplementvorm slikken. Het isoflavoon, Genisteine, dat we vooral via soja binnenkrijgen, verhoogt bovendien de concentratie van het anabole hormoon IGF-1 in het lichaam. Dat schrijven Italiaanse onderzoekers in de Annals of Internal Medicine.
    Aan het experiment deden een kleine vierhonderd vrouwen mee. Ze hadden de eerste voortekenen van botontkalking, maar waren voor de rest gezond. Ze waren tussen de 49 en 67 jaar oud. De proef duurde twee jaar.
    In die periode werden de botten van de vrouwen die genisteine slikten een beetje dikker. De botten van de controlegroep werden juist dunner.
    Last edited by knilles; 12-11-2007 at 15:00.

  16. #41
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Vlak achter je!
    Posts
    2.661
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by knilles View Post
    Als je het artikel goed doorleest zijn er ook genoeg wetenschappers en bewijzen dat soja wel goed is, onderaan het artikel nog meer links die dat bewijzen.
    Als je graag grote tieten wil dan is het vast wel goed.


  17. #42
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    plaatste het alleen maar ter info..

  18. #43
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    949
    vCash
    126000

    Default

    Ok ok Bedankt dan

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •